14. Lavender again

1.3K 147 6
                                    

Luxia terjaga dari bangunnya apabila rasa diperhatikan seseorang.

"Eo?!" Luxia terkejut. Seorang lelaki tersenyum manis.

Matanya kembali segar. Mulutnya menguntum senyuman.

"Xi-ah.." Lelaki itu bongkokkan sedikit badannya dan mengusap perlahan rambut Luxia.

Luxia terus bangun & meluru ke arah lelaki itu. Dia terus memeluk lelaki itu dengan erat.

Lelaki itu sedikit terundur ke belakang namun dia tetap membalas pelukan Luxia dengan erat.

"Bogoshipheo.." Luxia membuka mulut.

"Nado.." Suara lelaki itu terlalu gemersik & seraya itu dia mengangkat Luxia & berpusing.

Luxia ketawa perlahan sambil memukul bahu lelaki itu.

"Lama oppa tak buat mcm tu." Luxia tersenyum.

"Keurae?? Patut ke oppa dtg setiap malam??" Luhan mengurut dagunya.

"Emm." Luxia menganggukkan kepalanya.

Luhan tersenyum nipis.

"Andwaeji.." Luhan menjawab perlahan.

"Waeyo??" Luxia mempamerkan wajah kecewanya.

"Oppa dah ada dunia lain."

"Keurae??" Luxia menundukkan wajahnya.

"Emm. Oppa selalu perhatikan Luxia dari jauh." Luhan menjawab.

Luxia tersenyum mendengar jawapan itu.

"Oppa perhatikan Luxia, Kris, Chen, Xiumin, Lay, Tao...." Luhan menyambung lagi.

Namun Luxia tahu kata2 nya tidak habis. Luxia menjongketkan keningnya.

"Oppa perhatikan K..." Luhan menyambung lagi dalam nada yg sendu.

Luxia tersenyum pahit. Kemudian Luhan menolak Luxia supaya duduk di atas katil. Luhan pula duduk di bawah sambil tangannya diletakkan di lutut Luxia. Luxia pula segera memegang tangan Luhan. Sejuk!

"Xi,, Xi ingat kan apa yg oppa pesan haritu??"

Luxia menganggukkan kepalanya perlahan. Luhan tersenyum hiba.

"Oppa maksudkan Sehun??" Luxia memandang anak mata Luhan dgn dalam.

Luhan mengeluh sambil ketawa perlahan. Kemudian dia bangun & membongkokkan badannya.

"Oppa kena pergi." Luhan menyelak rambut Luxia ke belakang telinga.

Luxia terkejut. Luhan tersenyum & terus memeluk Luxia.

"Oppa tak jumpa Kris??" Luxia menyoal dalam dakapan Luhan.

Luhan menggelengkan kepalanya.

"Dia takde sixth sense macam Xi." Luhan menjawab seraya mencubit pipi gebu milik adiknya.

Luxia hanya tersenyum pahit.

--skip--

"Yahh!! Palli palli!!"

"Hyung chankkanman!!"

K yg kini dalam bentuk wolf berkejaran di kawasan lapang di belakang rumah mereka.

Mereka semakin laju dannn..

Zuuppp!!

Dalam sekelip mata mereka kembali dalam bentuk manusia.

"Hyaaakkkkk!!!"

Chanyeol menyerang Kai dgn bola apinya. Namun Kai segera menghilangkan diri.

Baekhyun pula mengeluarkan cahaya yg paling terang yg mampu membutakan mata sesiapa pun & ditujukan kepada Kyungsoo.

Kyungsoo memejamkan matanya & cuba menumbuk tanah, namun,,,,,

Dumm!! Buusshhhh!!!

Suho menggunakan kuasa airnya & mengawal air hujan berserta guruh.

"Hyung ni memang spoil." Baekhyun merungut.

"Sehun lagi spoil." Kai yg muncul dari mana terus mencelah.

"Waeyo??" Chanyeol menyoal & semua mencari di mana Sehun.

Sehun berada dalam bola seakan-akan buih hitam keunguan sambil tersenyum sinis.

"Eyyyy.." Semua mengeluh manakala Kai hanya menipiskan bibirnya & mengangkat bahu.

Tiba2 Kai merasakan ada 1 aura sejuk melintas di hadapannya. Kai segera menutup mata dgn rapat.

"Kai??" Sehun menepuk bahu Kai perlahan.

Kai menarik nafas kuat & hembus dengan perlahan.

"Bau bunga..." Kai membuka matanya.

5 pasang mata sedang memandangnya untuk menghabiskan ayat tergantung itu tadi.

"Lavender..."

Seraya itu sekuntuk bunga lavender jatuh dari udara ke tanah. Tepat di mana mereka berlima membuat bulatan.

Kyungsoo segera membongkok & mengambil bunga tersebut.

Kai pula memandang sekeliling. Mana tahu dia dapat jawapan yg dicari. Namun apa yg dapat dia lihat hanyalah 1 kelibat yg hilang dalam asap.

"Luhan?? Maldo andwae. Luxia?? Anii... Keurom nugu??" Kai mengomel sendiri.

"Yahh Kai. Wae??" Suho menyenggol lengan Kai dengan agak kasar.

"Ahh ani. Anieyo." Kai menjawab sambil menggelengkan kepala.

--sementara itu--

"Sekurang-kurangnya K terima bunga tu."

--skip--

Chen bermain-main dengan 2 buah dadu yg berada di dalam genggamannya. Dia teringatkan peristiwa malam tadi. Dia terdengar Luxia bercakap. Tapi dengan siapa.

"Sehun??"

Tak mungkin! Sebab dia cakap pasal Sehun.

"Luhan?!" Chen menepuk tangannya.

"Keurae... Luxia ada sixth sense." Chen berbisik sendiri.

"Tapi apa kena mengena dengan Sehun?? Aaahhh! Mesti benda yg sama dengan yg Lay hyung tau ni."

Chen mengetap bibirnya. Dia mengangguk pasti!

"Hwakshinae.." Chen tersenyum sinis.

---TBC---

Annyeong readers ku!! Oke ke chapter ni?? Mian chapter kali ni agak pendek sbb author tak sihat, pening dah seminggu dah emm. Tapi disebabkan authir dah janji nak update harini, so terpaksalah author update even pendek hemm mian 😭 komen yaaa,,, jgn lupa vote!! Annyeong!

One World, Two Destiny [Malay Fanfic] ✔️Where stories live. Discover now