- Oscar & Evelina -
Ljudet av skrikande fans var på den högsta nivån. Alla i publiken viftade med sina flashlights med i takten.
Jag och mina två bästisar var längst fram och tittade på min finaste Oscars band. Varje gång som han tittade åt mitt håll så kollade han rakt in i mina ögon.
"Hey see, when you hit me up baby
Throw my hands up like crazy
Show 'em how we do" sjöng han och viftade åt mig att jag skulle komma upp till scenen.
Först tvekade jag, men sen när alla blickar riktades mot mig och när mina bästisar föste upp mig mot scenen så hade jag nästan inget val.
När jag gick uppför trappan så räckte Oscar hans hand mot mig. Jag var uppe exakt vid rätt tidpunkt.
"You, Eve, be bringing in my head head head
Like a drum drum drum
That base base base
Make me dum dum dum
I don't doo-wop, I, I don't doo-wop" sjöng han och de andra tre i The Fooo Conspiracy.
Oscar la hans arm runt min axel och tillsammans så hoppade vi i takt med musiken.
Vi skrattade och tittade ut över fullsatta Globen som lystes upp av ljusen ifrån mobilerna.
När man såg hur fansen grät av lycka så kändes allt så overkligt.
"Visst är det magiskt?" viskade Oscar till mig och jag nickade.
Jag var helt paff och i fullständig chock. Denna stunden var verkligen helt magisk och jag förstår verkligen inte att det händer med mina bästa vänner och mitt allt, Oscar. Det är sjukt, verkligen helt sjukt.