PART 9

200 17 4
                                    

Hati Agnes menangis disebabkan tindakan ibu dan ayahnya yang mendadak, tidakkah mereka fikir dan bertanya kepadanya setuju atau tidak. "Dahlah aku baru jumpa dengan budak tu, pas tu nak suruh aku kahwin ngan die memang taklah," hatinya yang sudah panas sejak pertemuan tadi dipanaskan lagi. Sungguh tidak wajar dia diperlakukan begitu.

"tuk, tuk, tuk" pintu biliknya diketuk perlahan. Dengan malas dia bangun membuka pintu, muncul ibunya, "Ibu ingat sayang dah tidur, belum lagi rupanya. Kenapa muram je muka ni," dagu Agnes diusap lembut. "Ibu tengok dari tadi macam apa ek?Ah, macam susu basi je muka tu, masam..... je, kenapa cuba citer sikit ngan ibu," pujuk ibunya sambil memandang tepat kearahnya. "Taklah ibu, mana ada masam, gembira sangat-sangat. Kenapa ibu buat Agnes macam ni, kenapa tak bincang ngan Agnes dulu, ibu?" air mata membasahi pipinya tapi segera diseka oleh ibunya. "Tak, ibu bukan nak buat macam ni pada Agnes, Agnes tengok ibu," muka Agnes dipegang, matanya dipandang. "Ibu dan ayah buat semua ni untuk kebaikan Agnes jugak,".

"Kebaikan aku, ni nak menjahamankan hidup aku adalah," hati Agnes terluka dengan kenyataan yang diberitahu oleh ibunya.

Sudah seminggu Sehun duduk dengan Agnes, tapi hatinya sikit pun tidak terpaut kepada gadis yang bakal  bergelar isterinya.


EXO SEHUN FANFICWhere stories live. Discover now