Agnes berasa geram dengan budak bernama Oh Sehun itu. Walaupun belum sah lagi suami isteri, tapi mereka sudah bergaduh. Bagai kucing dan anjing.
Pagi itu diikuti jam loceng berdering, agnes terperanjat membuatnya bingkas bangun. Agnes meleretkan mata ke arah jam loceng di sebelahnya itu, pukul 6.15 pagi. Kemudian, tangannya meraba-raba tidak tentu ke sebelah katil doublenya untuk mencari handphone yang dibeli tahun lepas dengan duit belanjanya sendiri. Butang buka ditekan, ditekan pula aplikasi mesej. Berderet mesej tak dijawab akibat dia tidak mahu on phone.
Ikutkan hati dia malas mahu ke sekolah. Selesai mandi, dia turun ke dapur untuk bersarapan. Dengan malas dia melangkah, satu susuk tubuh yang amat dia kenali tercongok di singki dapur membuat dia ingin berpatah balik. "Oi, kau nak kemana tu?", OhSehun menegur. "Nak pakai kasut gi sekolahlah, kau buat apa tu?", agnes memalingkan kepala untuk menjawab. Tak bolehke dia tak ruinkan pagi aku, sakit hati ada jugak ni, karang aku gigit kepala mamat ni baru dia tahu. Aku tahlah lapar ni, nampak muka poyo mamat rambut putih pucat ni pun aku rasa loya semacam' fikir agnes.
"Hari ni kau tak payah nak naik bas gi sekolah, naik keta aku,"
"Asal naik keta kau, aku lebih suka naik bas daripada naik keta dengan muka kelat macam kau" padan muka pagi pagi dah kena.
"Muka kelat kau cakap, habis muka kau tu lawa sangatlah macam muka beruk kat zoo adalah, pagi pagi dah tunjuk kurang ajar kat depan bakal suami, tu apa citer pulak," sehun memulang balik paku buah kerasnya.
Pergh, dia ni kalau tak spoilkan hari aku memang tak boleh............. eeeee geramnya.
"Sorry sikit, bakal suami kau cakap. Aku tak cakap pun aku nak kahwin dengan kau, dan aku belum desperate sangatlah nak kahwin, ni pun kerana ibu dan ayah aku yang nak jodohkan aku dengan kau," detus agnes geram.
Hai...... belum kahwin lagi diorang dah gaduh sampai nak runtuh rumah. Apalah jadi kalau diorang kahwin nanti, kesian......
Part baru dah keluar malam ni, baca tau jangan tak baca, bye.
YOU ARE READING
EXO SEHUN FANFIC
Short Storysehun seorang budak kaya, sombong dan ketua gangster sekolah yang di paksa berkhawin dengan seorang gadis kampung. Selepas mereka berkhawin, mereka disuruh untuk duduk serumah. Pada mulanya, sehun selalu menyuruh gadis itu untuk melakukan kerja ruma...