01| dare one

9.2K 656 30
                                    


***

Sunghwa menutup pintu biliknya dengan kasar , dia duduk di bersebelahan katilnya , dia menutup kedua-dua telinganya dengan tangan.

Sunghwa berasa sangat terganggu , ia berasa ingin sekali lari dari rumah.

Walaupun kedua telinga ditutup namun terdengar juga bunyi bising dari tingkap bawah , bunyi seperti kaca pecah , jeritan ommanya , tengkingan appa nya dan suara keras oppanya.

Keluarga sedang bertengkar hebat di ruang tamu , omma dan appa yang baru sahaja mengambil Yoongi dari balai polis ini kerana Yoongi tertangkap mengambil ubat terlarang.

Min Yoongi , seorang lelaki berumur 18 tahun adalah seorang lelaki yang keras kepala , sangat dingin , ego . Dia sangat berani menentang sesiapa sahaja yang menghalangnya termasuklah omma dan appanya.

"I don't fucking want to talk about this anymore!" Balas Yoongi.

"Oh my god ,apa dah jadi dengan kamu ni?! Omma tak nak kamu berkurung dalam penjara lagi , kamu faham tak?!" Tengking ommanya.

"Omma dan appa tak payah sibuk dan halang apa yang saya nak buat! Ni kehidupan saya! Hanya saya yang tentukan!" Balas Yoongi dengan kuat , Sunghwa menutup kedua-dua matanya mendengar balasan Yoongi.

Terdengar satu tamparan kuat dari bawah membuatkan Sunghwa membuka matanya , suasana di ruang tamu hening.

"Just..go to your room" kata appanya

"Fine.." balas Yoongi dingin

Sunghwa mendengar derapan tapak kaki Yoongi yang sedang menaiki tangga menuju ke biliknya.

Dengan cepat Sunghwa membuka pintu biliknya dan Yoongi berhenti berjalan apabila terpandang Sunghwa di muka pintu.

"Your father just slapped me" kata Yoongi

Sunghwa memandang pipi Yoongi yang kini kemerahan , matanya merah menahan kemarahan yang luar biasa membuatkan Sunghwa sedikit gementar.

Sunghwa menunduk kepalanya dan terpandang tangan Yoongi yang sedang menggepal , kelihatan urat-uratnya.

"Maaf , biar saya yang sapukan ubat okay?" Kata Sunghwa

"No need" balas Yoongi lalu menolak Sunghwa ke dinding dengan kuat dan Yoongi membuka pintu biliknya lalu dihempap dengan kuat.

***

Esoknya, Yoongi tidak bersarapan , dia terus pergi ke sekolah tanpa memberitahu dahulu.

Sunghwa mengucup pipi appanya lalu turun dari kereta dan masuk ke dalam pagar sekolah , mata mencari kelibat Yoongi.

Sunghwa dan Yoongi adalah sekadar adik beradik tiri apabila appanya menikahi omma Yoongi setahun yang lalu.

Sunghwa sudah kelihatan Yoongi yang berada di lokernya , Yoongi mengambil barang dari lokernya seperti buku dan pisau , pisau?

Sunghwa mengerutkan dahinya hairan , Sunghwa memerhatikan Yoongi dari jauh.

Yoongi memandang ke kiri dan ke kanan sebelum memasukkan pisau itu di dalam begnya

Sunghwa pelik dengan karenah Yoongi pelik , Sunghwa hairan Kenape Yoongi membawa pisau ke sekolah.

Sunghwa bergegas menuju ke arah Yoongi tapi Yoongi berjalan dahulu meninggalkan lokernya

"Yoongi!" Sunghwa memanggilnya , tapi Yoongi tidak dengar kerana koridor loker dipenuhi pelajar.

"Yoo--"

Sunghwa terjatuh apabila ade seseorang melanggar nya , Sunghwa mendongak ke atas dan kelihatan kawannya tersenyum ke arahnya

"Yow!"

"Yuna Kim" Yuna menghulur tangannya membantu Sunghwa untuk bangun.

Sunghwa menyambut hulurkan Yuna lalu bangun.

Sunghwa berjinjit dan matanya mencari kelibat Yoongi , namun Yoongi sudah pun tiada di koridor itu.

"Kau cari apa?" Soal Yuna hairan.

"Cari Yoongi" balas Sunghwa lalu mengeluh

"Nampaknya da takde " Kata Sunghwa lagi
Yuna meraih tangan Sunghwa.

"Dah la , jom masuk kelas" kata Yuna lalu menarik tangan Sunghwa

***

Waktu persekolahan terasa begitu cepat bagi Sunghwa apabila loceng pulang sudah berbunyi.

Sunghwa segera memasukkan bukunya ke dalam begnya lalu keluar dari kelas , kelihatan Yuna dan Halla dari depan pintu kelasnya.

"Sunghwa , kau nak ikut pergi kafe tak?" Soal Yuna lalu meletakkan tangannya di bahu Sunghwa.

"kafe?" Soal Sunghwa lalu menatap kedua sahabatnya.

"Atau..umph..ikut la kau nak makan kat mana , aku lapar dah ni" kata Halla sambil mengosok perutnya.

Sunghwa berfikir , dia ingin menerima ajakan Yuna dan Halla sebab dia tak pergi ke kantin pun hari ni , tapi dia hendak berjumpa Yoongi , ntah Kenape dia mempunyai perasaan buruk.

Akhirnya Sunghwa bersetuju apabila memandang muka kesian yang di buat Yuna dan Halla.

Mereka berjalan namun tiba-tiba berasa janggal apabila melalui koridor utama.

Mereka melihat ramai pelajar yang mukanya ketakutan dan terkejut yang berjalan berlawanan dengan mereka.

Mereka bertiga tetap berjalan denga tenang
Sampai sahaja di hadapan lab , mereka mula berasa hairan apabila ramai anggota polis berada di hadapan luar lab.

Banyak juga pelajar yang sedang mengintai dalam ruang lab dari tingkap dengan muka ketakutan di buat mereka.

Sunghwa , Yuna dan Halla tertarik dengan itu lalu mereka bertiga menuju ke tingkap lab melihat apa ade di dalam.

"Oh my god..what the hell of that" kata Yuna Kim sambil itu dia menutup mulutnya.

"Apa yang aku tengok ni" suara Halla yang sedikit mual.

Sunghwa juga terkejut apa yang dilihatnya.

Di dalam lab itu ada sekujur tubuh yang terbaring di lantai lab , mayat seorang lelaki yang dikenali seluruh sekolah itu .. mayat lelaki itu adalah penolong petugas lab , dikenali sebagai Kang Joohyuk.

Di leher Joohyuk tertancap sebuah pisau , badannya bermandikan darah dan beberapa kesan luka di seluruh tubuhnya.

Sunghwa mula terasa mual dan ingin muntah
Sunghwa meneliti pisau yang tertancap di leher Joohyuk , pisau itu adalah pisau yang sama seperti Yoongi keluarkan dari loker tadi.

Selain mata Sunghwa memandang mayat itu , mata Sunghwa juga memandang ke arah lain , keadaan di dalam lab itu amat berselerak seperti ade pergaduhan di antara pembunuh itu dengan Joohyuk sebelum Joohyuk di bunuh.

Dan yang menarik perhatian Sunghwa adalah di dinding lab itu terdapat tulisan daripada darah Joohyuk.

Sunghwa membaca tulisan itu dan dahinya berkerut.

"Truth or dare?..permainan tu.."

***TBC

Vote [/]
Comment [/]

Itsmaniesa

Editing~

truth or dare ∽ BTS ✔Where stories live. Discover now