04| how dare you?

3.6K 476 40
                                    

***

ESOKNYA , SEKOLAH

"Min Yoongi , sila pergi ke pejabat pengetua sekarang" kata seorang anggota polis apabila Yoongi dan Sunghwa baru menapak masuk ke dalam perkarangan sekolah.

Yoongi dan Sunghwa saling berpandangan.

"Kenapa?" Soal Sunghwa.

"Maaf , kami dan pihak sekolah akan membuat pemeriksaan dengan Yoongi" kata anggota polis itu.

Pelajar lain yang melihat situasi tersebut saling berbisik.

"Kalau macam tu saya ikut" kata Sunghwa sambil memegang kuat lengan Yoongi.

"Tidak boleh miss"

"Tap-"

"Gwenchana" kata Yoongi tiba-tiba , Sunghwa memandang Yoongi risau.
"Aku okay , ni cuma pemeriksaan , kau pergi masuk kelas" kata Yoongi lalu berjalan mendahului polis.

Sunghwa hanya diam di situ.

***

Sunghwa sedang berjalan di koridor sekolah dan tiba-tiba,

"Sunghwa! Kau perlu tengok ni!" Suara Yuna Kim terdengar di belakang dan juga bunyi tapak kasutnyanya menandakan Yuna Kim sedang berlari.

"Sekolah kita masuk akhbar dan lebih teruk! Oppa kau juga masuk!" Kata Yuna Kim lalu menunjukkan surat khabar yang dibawanya.

"What did you say?!" Sunghwa lantas merampas surat khabar itu dari Yuna Kim.

Selesai sahaja Sunghwa membaca , dia menatap mata coklat Yuna Kim.

"WHAT THE HELL IS THIS?!MEREKA TUDUH OPPA AKU! MEREKA JUGAK BAGITAU PADA MEDIA MASSA SEBELUM MELAKUKAN PEMERIKSAAN DAN SIAL NYA MEDIA PUBLISH DENGAN CEPAT!CRAP MACAM MANA KALAU OMMA DAN APPA AKU TAHU HAL NI , MESTI MEREKA AKAN — hmpp!"

Dengan cepat Yuna Kim menutup mulut Sunghwa dan menyeretnya ke arah lorong yang jauh dari pelajar lain.

"Yuna! Apa kau ni?!" Marah Sunghwa pula apabila Yuna melarikan tangan dari mulut Sunghwa.

"Dengar sini Sunghwa! Kau cakap banyak tadi , kau sedar tak banyak pelajar tengok kau tadi? Mungkin banyak pelajar yang belum tahu tapi disebabkan kau yang jerit-jerit tadi mereka akan tahu! Kau ni gila ke apa hah?!" Jerit Yuna Kim pula.

Sunghwa menunduk kepalanya "Mianhe.." ucap nya "Aku cuma tak nak ..."

"Aku faham" kata Yuna Kim perlahan "Kau cuma tak nak terima kenyataan yang Yoongi pelakunya"

"WHAT?!" Sunghwa membulatkan matanya memandang Yuna Kim "KAU JUGA TUDUH YOONGI YANG BUAT?!KAU PERCAYA DENGAN MEREKA?!"

"Sunghwa,listen..bukan Aku percayakan mereka , tapi memang aku dah tau! .. Mereka bertujuh adalah murid bermasalah dan Yoongi dapat duit yang banyak dari Jin .. selain itu yang teruknya .. Aku terdengar dengar mereka berbual tempoh hari , mereka bermain satu game truth or dare , dan yang dapat 'dare' hari tu adalah Yoongi yang bunuh Haewon , Jin arahkan Yoongi keluarkan bebola mata Haewon dan buatkan jus! Sunghwa! Tu menjijikkan!"

Sunghwa memandang Yuna Kim dengan muka terkejut , cerita Yuna Kim ni terasa amat benar , semua perkataannya berhubung dengan apa yang terjadi sekarang.

Sikap Yoongi yang pelik , perkataan Truth Or Dare dan Yoongi mempunyai banyak duit dan...dan..Sunghwa hampir muntah apabila mengingati 'jus bola mata' tu , Sunghwa percaya 100% pada Yuna Kim.

Sunghwa memandang Yuna Kim denga geram "A Hole you , Yuna Kim!"

"Whaaaaat? Me?" Yuna Kim menunding jari ke arah mukanya sendiri.

truth or dare ∽ BTS ✔Where stories live. Discover now