15| I'm Home (last chapter)

2.4K 322 46
                                    

***

"AAAAA!" Sunghwa terbangun dari mimpi buruknya

Omma dan appanya pun lantas naik ke bilik Sunghwa dan mendekati anak mereka yang satu-satunya tinggal

"Ada apa sayang?" Soal ommanya sambil mengelus pipi Sunghwa

Sunghwa tidak menjawab , dia hanya terisak perlahan sambil memanggil nama oppa tirinya "Yoongi..Yoongi.."

"Tenang sayang" kata appanya

Dua minggu yang lalu , sejak Sunghwa terjebak dalam permainan gila Truth or Dare yang mengakibatkan kematian empat orang sekaligus memberi kesan yang mendalam pada Sunghwa.

Sunghwa tidak tenang setiap hari , dia selalu bermimpi tentang kejadian sadis yang diingatinya. Lalu dia terbangun sambil menangis. Setelah itu , dia akan memanggil nama oppanya.

Namun ada sesuatu yang pelik setelah dia dan Yuna Kim balik dari hutan yang mempunyai kediaman mewah di dalamnya. Kediaman yang bernama Hyugo House yang megah kini selalu disebut The Bloody Hyugo oleh orang-orang lain.

Yang peliknya adalah pihak polis tidak dapat mencari mayat Yoongi sampai sekarang , polis hanya dapat menemukan mayat Taehyung , Hoseok dan Jin

Sampai sekarang Sunghwa dan Yuna Kim diminta menunjukkan tempat terakhir mereka melihat mayat Yoongi . Tapi hanya sia-sia.

Kerana tidak tahu dimana mayat Yoongi berada , maka Yoongi menjadi perbualan utama di kalangan orang-orang lain. Adakah dia masih hidup atau sudah mati ?

***

Sunghwa dan kedua ibubapanya sedang menikmati makan malam di meja dapur. Lalu mereka mendengar seseorang mengetuk pintu dengan kasar.

KNOCK KNOCK

"Siapa yang datang malam-malam ni" keluh omma dan berjalan menuju ke pintu , diikuti suaminya.

Jujur Sunghwa juga hairan dengan siapa yang datang pada malam dan cuaca yang tidak stabil ni. Di luar sangat gelap dan hujan lebat.

Sungha turut menuju ke pintu , dalam hatinya berharap itu adalah pihak polis yang akan memberikan tahu tentang Yoongi.

Ommanya membuka pintu.

DUP.

Betapa terkejutnya mereka bertiga melihat siapa yang sedang di hadapan mereka sekarang. Seorang lelaki bertubuh tegap , dengan rambut merahnya dan mata hitam yang indah. Sedang tersenyum manis pada mereka. Yoongi.

Yoongi?!

Tapi..bukan ke dua minggu lalu Yoongi dah..dah..mati?

"Omma , appa , Sunghwa. I'm home" Yoongi menyeringai kepada mereka bertiga

Sunghwa hanya terpaku memandangnya. Ada sesuatu yang pelik dari Yoongi yang dilihat sekarang.

- THE END -

Waaaggh hebat ! Thanks untuk yang sudi baca hingga akhir , love you muach<3. Ingat tau semua idea ni bukan sepenuhnya dari saya :')

Jangan keluarkan buku ni dari lib korang lagi sebab mungkin saya akan bagi note atau apa , thanks sekali lagi <3

TERGANTUNG? HA'AH XD

Vote [/]
Comment [/]

Itmaniesa

truth or dare ∽ BTS ✔Where stories live. Discover now