vrijdag 29 juni

2 0 0
                                    

We gaan vandaag naar Rome. Mama, Sofia en ik gaan een jurk voor morgenavond kopen en waarschijnlijk nog veel meer dan nodig. Papa gaat met oma op bezoek bij een of ander familielid en Lucas gaat naar het strand met Nadia en de rest. Hij is een keer eerder met ons gaan shoppen, maar was na 1 uur al weggevlucht. Voortaan weet hij dus dat hij beter niet mee moet gaan. Sofia heeft haar ouders al gevraagd om wat extra geld. Zij verwacht dus ook veel geld uit te geven.

Het gala is voor een of ander modesite. Blijkbaar kan je er allemaal verschillende merken op vinden en kan je lijsten en collages maken. Zelf had ik er nog nooit van gehoord, maar gisteravond had ik er naar gekeken en het zag er best wel cool uit. Het heet polyvore. Ik heb al een beetje naar jurken gekeken op de site en zag wel een paar leuke. Ik moet een leuke jurk hebben die sexy maar tegelijkertijd niet te veel laat zien. Mijn ouders houden er niet van als ik jurken draag die te kort zijn of heel erg doorschijnen of veel laten zien. Toch draag ik regelmatig jurken waar ze het niet mee eens zouden zijn. Mijn moeder is wel erg blij met mijn gevoel en liefde voor mode. Zo kan ze shoppen zonder zich heel erg schuldig te voelen.

We hebben echt de perfecte jurk gevonden. Hij is van Oscar De La Renta en hij heeft een rok van tule en heeft geen mouwen. ik voeg wel een foto toe, want hij is zo perfect dat ik hem amper kan omschrijven dan geweldig. Verder heb ik nog wat schoenen, een paar armbanden en nog heel wat andere kleren gekocht. Sofia is ook goed geslaagd, zij heeft een nieuwe bikini, zonnebril en leren jack gekocht. Beiden hebben we ook een nieuwe handtas, ik heb er een van burberry en Soof van Ted Baker.

Vanavond gaan we met z'n allen uit eten. Oma neemt ons mee naar het restaurant dat vroeger van onze familie was. Ze doet dit elk jaar een paar keer als we er zijn. Tante Jane komt elk moment. Volgens oma heeft ze een verrassing voor me. Wat zal het deze keer zijn, een of andere steen die ergens voor staat of wat ze vorig jaar had; een setje lingerie waar mijn ouders nogal geschokt van waren. Uiteindelijk had ik het terug moeten geven, maar Jane had het me stiekem teruggegeven zonder dat mijn ouders het door hadden. Hopelijk heeft ze dit jaar niet weer zoiets. Mijn ouders vinden Jane maar irritant soms, alleen maar omdat ze minder conservatief als hen. Toch zijn mijn ouders dat niet zo erg, maar sommige dingen vinden ze te ver gaan.

Blijkbaar had Jane nog niet de memo gekregen. Ze kwam aan met de zoon van een vriendin van haar, zogenaamd als vriendje voor mij. Hij blijft deze zomer bij hen wonen, omdat hij dichtbij stage heeft. Toen Jane hoorde dat ik een vriendje had, wilde ze alles horen. Ze bleef er maar de hele avond over door vragen. Aan het eind van de avond wist de ober zelfs alles van mijn vriendje. Over mijn vriendje gesproken, ik kreeg net een mailtje van Dylan, hij mist me en is jaloers dat ik hier lekker in de zon lig te chillen terwijl hij aan het werken is. Ik schrijf zo nog een berichtje terug en ga dan slapen. Het is onderhand al laat, we zijn net thuis van het eten en het is al middernacht geweest. De rest is naar de woonkamer gegaan om nog wat te praten. 


3 jaar, 15 weken en 6 dagenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu