بتصحى مي من نومها مع شروق الشمس تقريباً تشرب القهوة التمام و تلبس و تروح المدرسة،، شيلتها "احمد و مالك و سلمى و لارا" تقريباً دول بيفضلوا معاها من اول ما تخرج من البيت لحد ما ترجع، كلهم ف نفس الCompound و ف نفس المدرسة و نفس السن كمان، قريبين اوي من بعض بقالهم 4 سنين..
ف يوم دخلت مي عند محمد عشان تجيب من عنده حاجة جت بالغلط ف و لما فتحت الدولاب، لقت فيه مفتاح شكله غريب، اول مرة تشوفه، المهم اخدت الحاجة و طلعت
لما قابلت صحابها حكتلهم على اللي لاقته، مالك قالها انه مفتاح قفل غريب لسة نازل مصر و بيستخدم في الاوقات الحرجة، مي طبعاً كالعادة بتدخل الكلام و تطلعه من الناحية التانيه، قفلت الموضوع و نسيته..
و هي ماشية فالCompound لقت شخص اول مرة تشوفه،، شدّها فية شكلهُ، طولُه، الStyle بتاعه، هو كله لفت انتباها على غير العادة بتاعتها، مي من الناس اللي ف حالهم اوي،مالهمش دعوة بالناس الي حواليها،، محيطها الصغير "عيلتها و صحابها" كفاية..
لما دخلوا عي و اصحابها cafe بعد الدرس، هو كان موجود هناك هي طبعاً كانت فرحانه،، الشخص الي عجبها لسه مختفاش.
مي حاسة انها تعرف الولد ده من زمان، حاسه ان هي شافته و اتعاملت معاه قبل كده،، حاسة انه كان موجود ف حياتها، و اختفى و دلوقتي ظهر تاني، قلقتْ..
لما حكت كل دا ل نور، نور غيرت الموضوع لما ابتدت تعرف انها خلاص، قابلت اكتر شخص مكنش المفروض يظهر تاني ف حياتها، نور حوّرت و قلتلها ان مش وقته، و ركزي احسن في مذاكرتك و حالك و افرحي مع صحابك، مي سمعتها للأخر و قفلت معاها و كالعادة حفله كل يوم بليل، مي بدأت تجهز، و عدّى عليها مالك و سلمى و اخدوها و راحوا الحفله..
و هناك،...That's Enough for today👅
أنت تقرأ
بنت
Short Storyقصة تحكي عن حياة البنت،، البنت عنصر اساسي في كل مجتمع، ممكن تضر و اكيد هتنفع زي الولد بظبط. في قصتي هنا هحكي قصة بنت في حياتها الخاصة هي و نفسها و بس و مع الناس.. I hope you like my short storyy, anything pm me