نور و تحكّمها

36 1 1
                                    

راحت مي و صحابها الحفلة، هناك لقت الولد دا..
سلمى: "هو مراقبنا ولا اية؟"
احمد: "سبكوا اهو واحد و هتلاقية عندة ناس هنا ف ال Compound او جه جديد"

مشيوا و بدأوا حفلتهم عاادي جداً.. مي فضلت مركزة و هو مركز، فا لارا اخدت بالها انها مفقوشة اوي زاي ما بيقولوا،، ف لفتت انتباها ليهم شوية و فتحت موضوع قديم..

لارا: "فاكرين يا جماعة اول مرة نشوف بعض فيها؟، مالك كان  مشدود لمي و هو تقريباً اللي جمعنا ببعض"
مالك مبيحبش يتكلم فالموضوع دا خصوصاً ان مي معتبراه اخوها و اكتر و كذالك احمد، ف قام و سابهم..
لارا: "انا هببت الدنيا؟"
سلمى: " سيبك شوية و هيجي هو بيحب لما يضايق يقوم و بيفك لوحدة"
مي كانت مش مركزة معاهم خالص، قامت لما اخدت بالها و راحت لمالك و اتكلموا شوية و بعدها كلوا قام و بدأ يرقص و يغني..

جه كلمها،،، و اعدوا يتكلموا لحد ما الوقت اتأخر و كان المفروض تروح، ف اتعرفوا على بعد و اخدوا ارقام بعض و كله تمام، وجعت البيت لقت نور مستنيها..

نور: "كنتي فين كل دا؟"
مي: "كنت فالحفله"
نور: "انتي كدة راجعة ف وقت متأخر و لوسمحتي ميتكررش تاني انت فاهمة!"
مي: " طيب طيب.. ممكن بقى احكيلك انا اتأخرت لية.." *بانشكاح اوي*
نور: "قولي طيب"
مي: " انا قعدت معاه انهاردة و اتكلمت معاه كتير و اخدت رقمه كمان انا بجد معجبة ب شخصيته اوي و شكله كمان حلو و باين علية كدة ابن ناس"
نور ردت الرد اللي مي مكانتش متوقعاه خاالص..
"مين دا؟"   *-_-*
مي: " اللي حكتلك علية قبل كدا، الطويل اللي شفته و انا ماشية،، اسمه عمرو"

نور وشها جاب الوان و اتخدت لما سمعت اسمه،، و بدأت
تلجلج فالكلام و هي بيقول.. 
نور: " انا مش قلتلك الموضوع دا تشيلية من دماغك و بذات الولد دا!"
مي اضايقت من الطريقة اللي بتتكلم بيها محدش بيكلم مي كدة حتى محمد، فا مشيت و سابتها..
راحت وراها و كلمتها بنفس الاسلوب،
نور: " انت ازاي تسبيتي و تمشي!"
مردتش..

نور: "ردي عليا بقولك"
مي انفجرت فيها..
مي: " انا نش عارفة انتي لية تكلميني كدا!، و اية الأوامر؟انتي ملكيش دعوة.. و بعدين انتي مالك بيه؟ و كل لما تيجي سيرته ترتبكي و تتلجلجي فالكلام، اية حكايتك!"
توّهت من تاني و قفلت عالموضوع دمن تاني.. 

See you, Tomorrow🌚

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Dec 01, 2015 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

بنتحيث تعيش القصص. اكتشف الآن