Pagi selepas menunaikan solat subuh dan bersarapan .
Puan Saripah emak kepada Nadia telah pun booking satu CafeTeria yang berdekatan dengan Bandar Klang . Mereka akan berjumpa pada waktu petang selepas zohor .
Nadia yg berulang-alik dari dinding ke dinding biliknya menjadi tak tenteram dan tidak tahu apa sebenarnya terjadi ? Dia ingin tahu dengan segera siapa Hafizi tu dan kenapa family dia rapat dan kenal sangat dgn Nadia ? Kalau disebabkan kawan kepada mak , alasan itu tidak berapa boleh diterima . Nadia keluar melihat suasana luar di balkoni dari biliknya .Tiba-tiba satu tangan menyentuhnya . " Akak " . Muka Nadia agak terkejut kerana terlalu fikirkan masalah tersebut membuatkan dia tidak sedar akan realitinya skrg ni . " Ya Adik kenapa ? " Nadia meletakkan tangannya dibahu Aliah . " Get ready ! Jangan pengsan tau ! Akak kan kuat ! hihihi " Aliah terus lari meninggalkan kakaknya yg berada di balkoni . Nadia ternganga sedikit dan mengerutkan keningnya .
Petang yg dinantikan sudah pun tiba . Emak menyuruh Nadia bersiap dengan cepat kerana takut lambat . Sepatutnya Family Nadia better sampai dlu dari Family Hafizi .
Nadia membuka almarinya dan keliru hendak memakai pakaian yg mana . Dia meletakkan jarinya di dagu dan berfikir . Ini membuatkan masa lebih lambat . Emak mengetuk2 pintu bilik Nadia dan Nadia tersedar dari lamunannya . Dia pun mengambil dress labuh warna hijau dan gabungkan instant shawl dari buatan Neelofa bewarna coklat . Dia mengenakan sedikit bedak dan pelembap bibir . " Yes siap pun ! " gembira Nadia apabila siap bersiap . Tapi apabila dia keluar dari bilik dan melihat diruang tamu , tiada org langsung kipas pun telah ditutup . Nadia gelabah dan lari anak sambil mengangkat kainnya memandang keluar rumah . Hatinya berasa lega kerana familynya menunggu di dalam kereta . " Lambat la akak ni , nak bersiap pun 24 jam ! Mak Ayah! nanti kalau nak akak ikut kita , kita kena bagi akak bersiap dlu baru kita bersiap tau ! " perli adik aku yg becok bersuara . Aku pun menggaru kepala ku kerana malu .
Aku tengok adik aku dan mak asyik bercakap berbisik je tanpa aku sejak kebelakangan ni . Hmm jeles sikit la aku sbb macam diabaikan . Tapi takpa maybe benda yg diorang cakap tu aku tak patut tahu right ?
♥♠♥
Maka tibalah di Cafe yg dijanjikan . Aku keluar dari kereta perlahan-lahan . Kami semua memasuki Cafe bersama . Emak booking satu bilik VIP . Emak dan ayah berbincang dgn pemilik Cafe ini . Aku duduk bersebelahan dgn Haziqku becok . Aku pandang kanan Haziqku sdg bermain game di tabnya . Malah pandang hadapan Aliah adikku asyik membaca novel di wattpad ja keja dia . So aku bosan berbb~~
Aku melihat pameran disekeliling bilik ini . Idea org yg menghias ini sangat kreatif . Aku suka dgn idea diorang . Aku memandang kiri kanan dan terlihat seorang lelaki memasuki bilik yg ditempah mak . Dia berpakaian ala-ala formal gitu dan rambut disikat ke atas . Nampak kemas dan pembersih . Lalu pandangan itu telah pun berada di sebelah aku . Lelaki itu berada disebelah kananku . Betapa terkejutnya aku pada masatu . Jantungku mula mendebar . Lelaki tu bersuara .
" Mak dengan ayah mana ? Maaf Fiz lambat sikit sbb tadi jem dengan jalan sesak . Ibu dan ayah ada kat lobby "
* Fiz ? Urh ? Dia ni macam menantu mak pulak cakap mak ayah slamber ja . Ehh mana bole ! kalau dia menantu mak dah tentu la aku bini dia aduhh!! *
" Are you okay ? Wauu i see something . Nad cantik sangat rinii ! sambil menghadap kearah Nadia .
" Im okayy ... *dengan sikit gelabah* Ouh , thanks you too . Muka Nadia mula naik blushing but muka dia mmg blushing dah hehe ≧﹏≦
" Me too ? Oyeah beby . Can i touch your tomatoes cheek ? " Hafizi dgn selambernya kerana kebenaran akan terbongkar sekejap lagi . So apa salahnya kalau dia nak sentuh isterinya kan .
* Beby ?!!?!! Nadia terpaku dan jantungnya mula gugup dengan kuat sekali .
" No ! awak tak boleh ! Tau tak haram sentuh tanpa hubungan sah ! " Nadia pakat sebut ja apa2 saja yg berada difikirannya keranan dia benar2 gelabah bila dibuat begitu .
Hafizi tersenyum manis dan tidak tahan hendak bermain-main dengan isterinya dan membina hubungan yg erat . Pada masa yg sama , Aliah hanya ketawa melihat gelagat kakaknya yg tidak tahu apa-apa . Haziq pulaj mengambil earfone kerana geli mendengar kata-kata yg diucap oleh abang iparnya .
Puan Saripah , Puan Natifah , Encik Azman dan Encik Shabudin pun telah tiba di meja makan . Mereka duduk dan bersembang2 dlu sementara . Sofea adik kepada Hafizi bersembang dgn Haziq . Aliah pulak macam biasa lah wattpad wattpad ~ Mesti nak taukan apa yg berlaku dekat bahagian Nadia dan Hafizi ? Diorang berdua hanya macam patung cendana . Kalau diikutkan Hafizi dia akan memegang sahaja tangan isterinya dan berbual romantik dgn isterinya tetapi masih tak bole selagi tidak diberitahu Nadia .
Makanan pun telah siap dihantar dan Hafizi sebagai wakil membacakan doa makan . Kemudian mereka pun makan bersama-sama dengan penuh kegembiraan . Tapi itu mereka , Nadia ?? dia hanya membisik pada Haziq untuk tuka tempat(*^﹏^*) . Nadia ingin duduk sebelah emaknya kerana takut diapakan oleh Hafizi . Tapi Haziq mengendahkannya . Hafizi yg melihat isterinya itu membuat petikan jari di muka Nadia . Nadia terkejut dan duduk tegak sahaja . Hafizi mengambil sedikit2 lauk pauk dan letakkan kedalam pinggan Nadia . Hafizi suruh Nadia makan . Nadia tidak mahu makan diet gitu .
Setelah selesai makan , Puan Natifah dan Puan Saripah membuat satu tepukan . Suami mereka hanya ketawa melihat cara mereka hendak memberitahu kebenaran . Nadia yg dari tadi hanya minum air pun berdebar-debar ingin tahu . Tapi apa yg akan berlaku kalau Nadia tahu ? Hafizi daritadi tidak sabar hendak tahu apa respon Nadia bila ditahuinya . Dia just ready nak sambut Nadia jika terpengsan ka .
Sekarang ni ... Kami akan bagitau apa yg dirahsiakan !!! gabungan dua suara wanita itu dan gelak tawa mereka memeriahkan suasana .
Sebenarnya .........
Nadia fokus akan apa yg hendak diberitahu . Hafizi hanya menghadap kearah Nadia .
Sebenarnya Firdaus Hafizi dan Ismarita Nadia ialah pasangan suami isteri !!!
Semua yg berada di dalam bilik itu tepuk tangan dengan riang dan satu jeritan tahniah .
Nadia yg terdengar hampir luruh jantung dan memang terkejut tak terkata . Apaa ???!!! Ini sahaja respon Nadia . Kemudian dia jatuh pengsan kerana terlalu terkejut . Hafizi terus menangkap Nadia kedalam pelukannya . Semua org agak gelisah dgn keadaan Nadia tetapi mereka berasa lega kerana tidak lagi menyimpan rahsia . Mereka semua bergegas pulang dan mereka semua berjumpa di rumah Nadia . Hafizi menaiki satu kereta bersama Nadia kerana Nadia berada didalam pelukannya . Semasa di dalam kereta , Hafizi menanggalkan suitnya dan pakaikan kepada badan Nadia yg sejuk kena penghawa dingin . Dia hanya menatap muka Nadia sepenuhnya .
♥♥♥ Bersambung ♥♥♥
★ Vote and Follow me The Readers
YOU ARE READING
Bahagia Bersama Mu
RandomMengisahkan tentang seorang insan yg tidak tahu yg dia sudah berkahwin . Ismarita Nadia dan Firdaus Hafizi . Kalau ada masa singgahlah baca kisah ni and jangan lupa komen dan vote okay . Assalamualaikum !