Bab 5

41 3 1
                                    

Sayang .... tunggu laaa abangg ! jerit Hafizi dari belakang .

Sebelum turun dari tangga , Nadia mematikan jalannya . Dia menutup mukanya dgn kedua-dua belah tangan .

Sayang ? kenapa ni . Malu ea hehe . Senyum Nakal Hafizi .

Mana ada laa . Awak jangan laa kacau saya ! Marah Nadia tapi bukan nada tinggi la .

Alololo sayang ... Hafizi membuka tangan Nadia yg menutupi wajahnya . Hafizi mendekati muka Nadia dan berkata I want one kiss from you . Nadia terpaku dengan pintaan suaminya . Nadia menelan air liurnya . Hafizi hanya bergurau sahaja hendak mengenakan Nadia . Nadia melarikan dirinya tetapi pinggangnya dipaut kuat oleh Hafizi . " Awakkk !!! " Nadia menjerit untuk melepaskan diri . " Sebut abang dlu baru abang lepaskan . Ish ngada2 laa . Kata Nadia dalam hati . " Abang lepaskan sayang abangg !! " . Hafizi berbunga apabila dipanggil abang walaupun dia yg suruh^∇^. Hafizi melepaskan isterinya . Nadia terus turun ke ruang tamu .

Ibu dan ayah Hafizi yg duduk diruang tamu melihat Nadia dan Hafizi yg sedang kejar mengejar . " Aii sakan hampa ! " . Nadia memberhentikan jalannya dan berjalan ayu kearah mertuanya . Hafizi yg kelam kabut terus berhenti berlari . Dia duduk bersebelahan dgn Nadia di sofa . Biasalah macam belangkas . " Ehem ehem stgy sambung sweet kat atas noh jangan kat sini nanti org jeles " perli salah seorang dari mertuanya . Nadia hanya menunduk malu . Hafizi memegang erat tangan Nadia dan meletakkan di pipinya . Nadia tidak bole mengalihkan tangannya kerana mertuanya ada dihadapannya . So dia hanya membiarkan sahaja . Terpaksa biasalah(ಥ_ಥ)

" Haa bagus la korang dah ada dekat sini . Ibu nak bincang pasal majlis sanding korang ni . So , esok korang pergi shop baju kahwin . Kalau tak cukup ibu belanja .Sebab dah sebulan korang kawen tapi tak buat Majlis Sanding nanti apa kata org pulak kan . "

" Tak pa ibu . Angah ada duit . Lagipun kami bole shop baju kawen dekat butik NadFiz . Baju Ciptaan dari isteri Angah . Cantik-cantik pulak tu . Hafizi memandang Nadia dgn riaksi muka yg mengoda . " Ha ah , txla kena bayar sgt nanti hehe . " kata Nadia . " Kalau macam tu korang settle kan sendiri la bahagian tu . Ibu dan mak mertua kamu settle kan bahagian pelamin okay . "
Mereka semua pun beredar dari situ .

♥♠♥

Selepas Azan Maghrib Berkumandang

Hafizi membersihkan dirinya terlebih dahulu . Nadia baringkan dirinya di atas katil sementara menunggu suaminya mandi . Matanya tertutup rapat dan dia pun terlena diatas katil . Hafizi yg sudah siap membersihkan diri terlihat Nadia yg terlena . Dia duduk dibirai katil sebelahan Nadia . Hafizi mengusap rambut milik Nadia dengan perlahan-lahan . Dia menepuk bahu isterinya untuk menyuruh isterinya membersihkan diri dan solat berjemaah . Tetapi tidak tergerak Nadia untuk terjaga dari lenanya . Hafizi membisik di telinga Nadia ." Sayang , bangun , mandi dan solat jemaah dgn abang sayang . " dengan lembut Hafizi membisik . Nadia masih tidak terjaga .

Hafizi menepuk bahu Nadia banyak kali akhirnya Nadia terjaga jugak . Nadia bangun mengecilkan biji matanya lalu menggosok matanya . " Pukul brpa dah abang ? nada merengek Nadia . Hafizi syok dgn nada yg diberikan Nadia . " 7.30 dah sayang . Cepat pegi mandi dan solat jemaah dgn abang . Atau nak abang teman sayang ? hehe . " Nakal Hafizi . " Jangan laa . Sayang mandi sendiri . " Nadia mencapai tuala dan berlalu kebilik air . Mereka pun solat berjemaah bersama-sama . Kemudian Nadia duduk di sofa sebelah katil . Dia menyikat rambutnya yg merebeh kebawah .

Hafizi pun mendekati Nadia . " Sayang . Kita bercinta selepas kawen . Kita kenal mengenali diantara kita okay . " sambil menggosok tangan Nadia . " Orait . Sayang sdg belajar untuk jadi isteri kepada abang . Maaf tau kalau sayang byk sakitkan hati abang . " Nadia memandang kearah Hafizi dan membuat muka comel . " sayang ni ... tau tak abang geram kalau sayang bt muka macam ni . Abang taktau nah kalau jadi apa2 kat sayang nanti . " Kata Hafizi dgn Nakal . " Hish , apa laa . Hmm Sayang tdo kat sofa ni malam ni . " merajuk dah dia ≧﹏≦

♥♥♥ Bersambung ♥♥♥

★ Vote and Follow me the Readers

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 06, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bahagia Bersama MuWhere stories live. Discover now