Alias sdg menunggu peluangnya utk menggunakan tandas . keadaan dlm tandas yg hampir semua tndas di kampusnya tuh rosak cuma tinggal satu jerk tndas yg bolry digunakan . agk sadis n takziah kepada tandas kampus tuh . gahahaha . selesai sahaja seorang pemuda menggunakan tndas , Alias cpt2 utk masuk akibat tidak tahan . agk lma jugak die berada dlm tandas tuh . keadaan menjadi suram . lampu tandas berkelip kelip . Alias yg berasa tidak senang cpt2 keluar dan membasuh tanganya . belum sempat Alias keluar dri tandas , sinki hujung sekali mula mengeluarkn air tnpa ada sesiapa . Alias mula diserbu dgn perasaan takut . dup dap dup dap . jantung Alias berbunyi lajuu . tanpa berfikir panjang Alias terus belari keluar dari tandas . legaa rasanya dpt keluar .
"Allliiaaaaaasss~"
dgr suara yg memanggil namanya dri dlm tandas . bulu romanya tegak bagaikn nk tercabut . cpt sahaja kakinya mengambil langkah seribu .
...
Alias lari sampai tersandung sesuatu lalu terjatuh . bulat matanya apabila melihat kawanya Rafael terbaring disitu .
"Rafael ! Rafael !"
Rafael membuka matanya sedikit demi sedikit . alangkah gembiranya die melihat kawanya itu .
"Aliassss"
Rafael yg penakut itu terus memeluk kawannya .
"apa kau buat ni ? ish geli lah . lps lps"
"uuwaaaaaaa , aq takuttt"
"apa yg kau takut ngok"
Alias melepaskn tgn kawanya dri bahu . die berasa amat geli .
"klu aq cerita pasti kau x percayaaa punyaa"
"apsal"
"tdi aq nmpk wuuuuuu"
"ap ? han** ke ?"
"shhhhhhh , jgn disebut . haah aq nmpk tdiii"
"ok , aq percaya"
"kau percaya ? x sangkaa"
"sbb aq pon , tpi aq xnmpk . aq dgr . bende tuh panggil nama aq weyh"
"hikssss . jadi jdi"
"shhhhhh"
perbualan mereka terhenti . keadaan menjadi sunyi semula
YOU ARE READING
KAMPUS HANTU
Детектив / Триллер"Aku nampak .. aku nampak" "Kau nampak apa?!" "HANTU!!!"