Forgive Me

85 7 0
                                    

' oppa , hana dah balik ! '

hana menutup pintu rapat dan berjalan lemah menuju ke dapur . Kelihatan suaminya , Joshua sedang duduk sambil berbual dalam talian bersama Hoshi , selaku rakan kolejnya.

' oppa , hujung minggu ni kita pergi rumah omma nak ? '

Hana mendengus geram . Percakapannya langsung tidak dipedulikan sebaliknya joshua sibuk dngn kerjayanya .

( hish dia ni ! sibuk dngn phone . Bini kau yg penat baru balik dari sekolah ni dah naik kematu dah ni ... Bertuah punya laki ... nasib kau suami aku )

' oppa , malam ni oppa nak makan apa ? hana masakkan '

Wah .... Ni dah melampau ... dengan hati yg panas , Hana merampas Iphone 6+ milik joshua dan menyorokkannya ke belakang badan .

' awak ni dah knpa ? '- joshua
' hah ? oppa tanya kenapa ? oppa dengar x apa hana tanya tadi ? '- hana
' dngr ... Dah ..Sekarang ni awak pergi tukar baju lepastu turun makan . And bagi balik phone saya ? '- joshua

' kiss hana dulu , kalau oppa x nak , hana x nak bagi . SELAMANYA . '- hana

' errr..... X pe la... Amik je la... Lagipun saya ada lagi satu ' - joshua

' hmph ! nah la ' - hana

' gomawo '- joshua

Ucap joshua sambil tersenyum . GOSH !! cair jap !! rasa nak cecubit jer !! Hana mula mencebik .

' oppa , hana lapar ..... nak makan '

Joshua tidak mempedulikan hana malahan dia sibuk berbual kembali bersama rakannya di dalam talian .

' oppa , dengar x ni ?! '- hana mula naik angin . Dari awal tadi suaminya tidak menjawab soalannya langsung sebaliknya asyik melayan insan yg tak penting .

mata hana mula berdendang dengan air mata tetapi ditahan . Kepalanya ditunduk . Pandangan hana beralih ke lantai . Serta merta air matanya mengalir perlahan . menyedari perkara itu , hana segera berlari naik ke atas dan mengurungkan dirinya .

©©©©©©©©©©

' omma......Hana rindu kat omma ..... joshua oppa x layan hana macam seorg isteri , tapi dia asyik dngn hal dia . Om....Omma... , Hana nak tinggal dngn omma ... '

kedengaran esakan hana perlahan . Dia terlalu merindui puan Han yg tinggal di Busan . Semenjak tinggal dngn joshua , hidupnya tidak teratur .

TOKK TOKK !!

' awak..... jom makan ...... '

hana lantas menarik selimut dan berpura pura tidur apabila pintu dibuka dari luar .

' hana , bangun ..... Jom makan .... ' - joshua

' x nak ! hana ngantuk .... Nak tidur . Dah la... oppa pergi la makan sana ! '- hana

' awak kenapa ? '- joshua

( WHAT THE ...... dia tanya KENAPA ?! HONG JI SOO ! kau ni suami jenis apa yg x tau bini dia tengh merajuk ?! )

' saya sakit ..... Dah pergi masuk bilik awak !! ' - hana

' makan la sikit .... Nanti sakit perut camne ? '- joshua

' saya kata makan , makan je la ! ' - joshua

' x ! ' - hana

' MAKAN !! '- joshua

Hana mula takut . Tidak pernah dia dengar suara garau joshua seperti singa jantan yg ganas . Tetapi , dia ttp tahan dan akur dngn pendiriannya .

' SAYA KATA X NAK , X NAK LA !! SUSAH SANGAT KE NAK FAHAM ?!!! '- hana

Forgive meWhere stories live. Discover now