"ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!"
Adam menjerit sekuat hatinya. "Kenapani Adam? Pagi-pagi dah menjerit?" Mimi bertanya longlai.
"M-m-ma-macammana kau boleh ada atas katil aku?!"
Adam menggigil. Siapa yang tak terkejut bila bukak mata ada perempuan tidur sebelah kau? Sudahla Mimi hanya memakai singlet dengan seluar pendek yang menampakkan paha dan betis yang mampu menaikkan nafsu Adam. Adam menelan liur. Gila dah minahni.
"Why? Tak bolehke? I just want to sleep with someone that I loved the most. Besides, ni balasan sebab tak bukak pintu semalam." Mimi tersenyum sinis sambil memandang tepat pada mata Adam. Dia menarik lengan Adam."Jom. Sambung tidur."
Adam terkejut dan takut. Dia menepis tangan Mimi sekuat-kuatnya dan terus turun daripada katil. "Please stop it Mimi!" Dia memarahi Mimi. Dia memejamkan matanya rapat supaya dia tidak perlu melihat keadaan Mimi yang seksi tu.
Mimi bangun lalu duduk di atas katil tersebut. "Kenapa Mimi kena stop? Bukan awak sendiri yang cakap, awak suka perempuan rambut panjang dan lurus macam Mimi? Tinggi dan langsing macam Mimi? I have all the characteristic that you want. Kenapa awak tolak Mimi dari katil sedangkan awak boleh tidur dengan perempuan dengan ciri-ciri yang awak idamkan?"
Aku just cakap ciri-ciri je,aku tak cakap macam kau. Adam hanya diam membisu. Memanglah Mimi ada semua ciri-ciri yang dia nak. Rambut perang panjang dan lurus melepasi bahu,tinggi dan langsing seperti model dan bentuk badan yang menggiurkan,membuatkan mana-mana lelaki mahu meniduri Mimi. Kulitnya yang kuning langsat dan dadanya yang besar juga merupakan aset tambahan daya tarikannya. Adam bukan taknak,cuma Mimi merupakan sepupu yang Adam terhutang budi. Dia taknak melakukan apa-apa dengan sepupu yang dia terhutang budi.
"I'm talking to you,Adam.Answer me!"
Adam tersentak.Mimi sudah berada betul-betul di hadapannya tanpa dia sedari sambil menyilang tangannya. "This is not the right time to doing things with you,Mimi" Akhirnya dia menjawab. Melihatkan muka Mimi yang sudah bengistu,baik dia jawab,or else.......
Mimi tersenyum mendengar jawapan Adam. "You're so naive with your answer Adam.Awak beri harapan untuk Mimi buat apa-apa dekat awak. Mimi tahu,Adam mesti tak selesakan sekarang? So...Kalau awak nak Mimi keluar dari bilikni,you must said,'I love you'.Now."
Bulat mata Adam mendengar pernyataan Mimi. Woa woa woa, this is quite crazy.Asal aku kena konfes pulak? Adam memandang Mimi dengan pandangan pelik dan menggeleng kepalanya.
"I said NOW!" Mimi menengking dan menarik kolar baju Adam. Wajahnya amat menakutkan.
"I LOVE YOU!" Adam menjerit sekuat-kuatnya. Dia menggigil. Dah macam perempuan. Dia amat takut dengan Mimi.
Mimi kembali senyum dan melepaskan kolar baju Adam. "Good.I love you too,Adam.Bye,Mimi nak mandi" Sebelum Mimi melangkah keluar,dia sempat meniup telinga Adam dan terus melangkah keluar sambil menyanyi kecil. Adam terkejut lagi.
Pagi yang banyak kejutan. Adam mengeluh.
---------------------------------------------
"Assalamualaikum,Adam!"
Adam yang sedang membasuh motornya menoleh ke arah pemilik suara itu.Hawa.
"Waalaikumussalam. Hawa,kan aku dah cakap banyak kali,jangan tegur aku,"
"Salahke Hawa nak tegur Adam? Kitakan jiran?"
Adam terdiam seketika."No"
Hawa mengeluh."Okay then.Hawa masuk rumah dululah.Bye" Hawa membuka pagar rumahnya dan melangkah masuk meninggalkan Adam.
Adam mengerling sekilas pada susuk tubuh Hawa.Hawa merupakan jiran sebelah rumahnya yang tidak berapa disukai Mimi. Walaupun Hawa dikurniakan wajah yang comel,Hawa tidak pernah berbangga dengan kecomelannya.Malah,Hawa merupakan jiran yang sangat baik dan peramah. Bukannya Adam tak mahu berkawan dengan Hawa,cuma terdapat beberapa peristiwa yang membuatkan Adam takut untuk menegur Hawa.
"Adam,saya sukakan awak"
Ketika itu,Adam berada di Tingkatan Lima manakala Hawa berada di tingkatan Empat. Kembang-kuncup hidung Adam mendengar luahan perasaan Hawa. Namun,silap Hawa meluahkan perasaan pada dia di halaman rumah ketika Mimi ada bersama dan sedang menyiram pokok.
"What?! You ulang balik apa yang you cakap!You suka Adam?!"
Hawa terdiam.Dia terkejut apabila tiba-tiba Mimi melenting begitu. Mimi meletakkan paip yang sedang dipegangnya dan melangkah ke arah Hawa lantas menarik tudung Hawa.Ya,Hawa bertudung.
"Kau dengar sini,perempuan noob,Adam aku punya.Aku tak kisahla kau jiran aku ke,kau kawan aku ke,aku takkan bagi Adam!Kau dengar tak?!!" Mimi menekan pipi Hawa sekuat-kuatnya.
Sejak peristiwa itu,Adam tidak berani lagi untuk berkawan dan menegur Hawa kerana dia takut Mimi melayan Hawa dengan lebih ganas. Tapi Hawa tak pernah serik. Dia masih menegur Adam seperti biasa tetapi bukan dihadapan Mimi.I did like her when she tried to approach me.
"Eh,apa yang aku fikir ni? Aku ada Yana" Adam menggeleng-geleng kepalanya.
"Hmmm..Adam?"
Adam tersedar dari lamunannya. "Hawa? Ingatkan kau dah masuk tadi?"
"No. Hawa cuma nak tanya something" Hawa kelihatan takut-takut untuk bertanya.
"Apa? Cepat sikit. Kalau Mimi nampak, habis kau"
"Adam pernah tak rasa diperhatikan?"
Adam memandang Hawa dengan pandangan terkejut. "Hmm?Apa kau cakapni? Cepatlah masuk rumah! Tak payah nak tanya aku soalan macamtu. Bukannya ada orang nak stalk kau pun!"
"Just asking. Kenapa kabut sangat? Dahla Adam. Assalamualaikum,"
Adam memerhatikan langkah Hawa buat sekian kalinya.
Dia tak boleh tahu rahsia aku! Adam menyegerakan cuciannya dan cepat-cepat melangkah masuk ke dalam rumah.