Sebuah kereta Alphad berwarna hitam, ala-ala kereta orang kaya (memang org kaya pon XD) berhenti di hadapan sebuah rumah banglo 2 tingkat milik keluarga Kim Taehyung.
"Woi dah sampai rumah kau..." jerit Jin seperti marah.
*krik-krik*
"Eh budak nih pekak ke ape??" mrh Jin. Kedengaran seperti bunyi dengkuran seseorang di seat belakg. Jin membuat keputusan untuk menoleh ke seat blkg.???: *berdengkur*
Jin: Yahh!!! Kau sempat lgi tidur?!! Aku penat-penat hantar kau dari sklh smpai la kat dpn rumah kau! *membebel mcm mak nenek*
Malangnya..V berdengkur lagi kuat..(haha nmpk sgt V penat XD) Tiba-tiba satu tamparan berbisa hinggap di muka V membuatkn V terkejut dan terbangun dari tido.
V: Aduhhh!! Pipi gebuku~~ sampai hati hyung tampar V..habis rosak pipi V yg gebu mcm kucing parsi nihh...(XD)
Jin: Hidup lagi rupanya..ingtkan mati dahh -..- tuww dh sampai rumah kau wahaii tuan kim taehyung yg bijaksana...
V: HAHA! Nasib baik la kau puji aku..kalau tak..aku call Lynn bgitau kt dia yg Jin kesyggan dia nihh tampar ank org XD
Jin: Jgn lah!!!! *muka jin dh start blushing* (aww..so cute!)
V: Haa tahu takot...cpt bukakkn pintu nih..aku nk keluar...
Jin: Eh²..kau ingt aku nih tuli batak kau??
V: Ehh memang...kau PA terbaik yg aku ade...
Tiba-tiba org lain menyampuk perbualan antara Boss dan PA tdi...
Pak guard: Ehem...tuan Tae maafkan saya...just nk tanya...Bila nk masuk rumah?? Mesti Puan dah lame tunggu kt rumah...
V: Hehehe...mianhae...ok ahh Hyung! V masok dulu..Annyeong..jumpa esok *wink*
Jin: Nae..Annyeong...Aduhh!! So skrg nih aku kena otw balik rumah sensorg...seram sejuk pulak..dah la nk dekat senja nih..kalau ade Lynn..dia bole teman aku...*berangan*
//di rumah Squad02//
"Yeayyy time for dinner!!!!!!!" jerit Nana."Sabar woii!!!" jerit Lynn juga. Smpai keluar rumah boleh dgr suara jeritan Nana n Lynn XD.
"Ahhhhh!!!! Aq stress!!!!!!" jerit Nicky lagi kuat drpd unnie-unnienya.
"Ko dh knp??! Stress stress..dri tadi lagi..."rungut Nana. "Aq tk sempat nk siapkn Homeworks laaa..." mengeluh. "Ottokhae!!!!!!" lagi sekali Nicky menjerit.Pang!! Sekali kena kuasa senduk kt kepala Nicky oleh Unnie Yaya.
"Dh puas menjerit??" mrh Yaya. "Oww mianhae unnie...kite stress jerr sbb homework kite tk siap lgi!! Esk dh nk kena hantar..ottokhae??!!" buat suara manja. "Alaaa ko tiru jerr Nana punye..."jwb Lynn selamba. "Pergh! Mane boleh!! Aq punye jwpn limited edition wuihh", "Limited Edition lah sgt..." Yaya menyampuk. "Hahaha aq punye lgi berlimited beredition" balas Lynn. "Ape pulak BERlimited BERedition..nth-nth jwpn kau sume salah..." mrh si Nana. "Sudah! Sudah! Jgn la bergaduh!! Ade jugk kena kuali pulak nnti..." ketegasan oleh Yaya. (Wuu garangnya~) "Tkpe lah..aku akn berusaha sendiri mencari jwpn..nih...fuhhh..."Nicky mengeluh. "Haa good..camnih la maknae yg daebakk! Btw, nih makanan bila korg nk mkn?? Kalo tk nk aq boleh simpan.."-Yaya. "Jgn!! Jgn! Ok kitorang mkn yerr...". Mereka pun mula melahap dinner XD.
*V POV*
Selepas aku keluar dari kereta Alphad milik Jin Hyung tadi...aku terus lari masuk kerumah.???: What the??! Hey!! U tahu tak...*calling with someone*
V: Ishh..knp pulak dgn eomma aq nih??
Aku pun terus naik ats (tingkt2).
Puan Kim: Yahh!! Anyia!! Sya tk benarkn awk sentuh ank sya lgi!!! *end call*
V: Erk..eomma! Waeyo?? *blur*
Puan Kim: Nothing syg...*peluk V*
Selepastuh, mak aku terus menngis...
V: Eomma...knp menngis nih?? Tae buat salah kt eomma ke...*risau*
Puan Kim: Tk...de...ape² Tae...eomma just....*diam* Mata eomma masuk habuk...that why eomma menngis nih...*gosok mata*
V: Aigoo...kesian eomma...
Tapi actually, aku tahu yg eomma aku ade sorokkn sesuatu dari aku...maybe dia rahsiakan...knp eomma aku menjerit-jerit tadi?? Urm...and eomma aku otp dgn siapa tadi?? Eomma......
*END POV*
× To Be Continue ×
Nk tahu knp dgn eomma V?? Adakah Nicky akn terselamat di sklh nnti?? Tunggu next chapter..sorry if tk best or bored...sorry sbb pendek jer XD hope enjoy~Annyeong guys ^^
YOU ARE READING
NeWbiE?!!
RandomKisah tentang 12 org sahabat..dan dipecahkn menjadi beberpa grup..BTS, Squad02 and Yugyeomie~XD. Perangai mereka yg lebih kurang childish membuatkn byk kesengsaraan yg berlaku di dlm setiap hari-hari mereka. Tetapi semuanya berubah sejak kedatangn s...