Gupse sevinçten uyuyamamıştı.Mutluluktan uçuyor gibiydi.Janset neden bu kadar mutlu olduğunu merak etmişti.Sormak istemişti Gupse'ye ama Gupse hiç fırsat vermiyordu.Ne zaman soracak olsa sakın bana bir şey sorma anlatmam diyordu.Bugün gelin alma olacaktı ve akşam da gençler toplanıp homus toy yapacaklardı.Gelin alma felan bittikten sonra gençler toplandı.
Önce gençler dört beş kişi tavuk çalmaya gideceklerdi.Gençler seçildi tavuğu çalıp geldiler.Ortada ateş yakıldı,tavuk pişiyordu.Gençlerin tavuk çalmalarına büyükler tabi ki bir şey söylemiyorlardı.Eskiden beri devam ediyordu tavuk çalma.Bu yüzden âdet haline gelmişti tavuk çalma.Gençler de akordiyonla birlikte başlamışlardı oyuna.
İlk olarak birileri oynadılar.Daha sonra Şamil çıktı.Bu sefer Gupse emindi Şamil'in kendisini çıkaracağından.Oyunlarını oynadılar.Tavuk pişmişti artık yeme vakti gelmişti.Tavuğu yedikten sonra Şamil Gupse'nin kız kardeşinin kim olduğunu öğrendi.Janset'le Gupse'ye haber gönderdi.Gupse ile KAŞEN olmak istiyordu.Kaşenlik teklifini kabul etti.Artık Şamil ile Gupse kaşen olmuşlardı.Kaşenlik şimdiki gençlerin sevgili olmasıydı çerkesce de.
Gece bitmişti.Şamil Gupse'den ayrılmak istemiyordu.Onun hep yanında olmasını istiyordu.Şamil'in gözünden uzak olsa da her zaman yüreğinde olacaktı.Şamil'in kalbi Gupse'nin olmuştu, Gupse'nin kalbi Şamil'in olmuştu.Artık birbirlerinden ayrılsalar kalpleri bile olmayacaktı.Çünkü kalpleri birbirlerindeydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ağlatan Qafe'nin Ağlatan Hikayesi
De TodoÇerkeslerin ağlatan Qafe adlı kafkas oyununun hikayesi. Her şeyin bir oluşumu dünyaya gelişi vardır.Bizim kafkas oyunlarımızında birer hikayeleri var...