Part 5 ( CHANYEOL&D.O)

1.2K 136 4
                                    

  ~~~~~~~CHANYEOL P.O.V~~~~~~~

Chanyeol masuk kedalam wad Kris.Dia melangkah kemah menuju kearah Kris.

"Anyeong,hyung..."kata Chanyeol tersenyum kecil.

"Hyung makin kurus..."kata Chanyeol.

Chanyeol memegang tangan Kris.

"Hyung apa khabar?Lama hyung tak telefon kita orang..."kata Chanyeol.

"Dah lama kita orang tak berbual dengan hyung...Dan dah lama saya tak usik hyung..."kata Chanyeol lagi.

"Hyung ingat tak yang hyung cakap 'EXO will always together in EXO Planet'..."kata Chanyeol.

"EXO will always together...Yes,I believe that..."kata Chanyeol.

"EXO percaya kata-kata hyung jadi hyung kena bangun dan tunaikan kata-kata hyung tu..."kata Chanyeol.

"We will wait you for the last our breath..."kata Chanyeol lalu keluar.

Chanyeol menutup pintu wad dan memandang EXO yang sudah sedikit tenang.Dia menepuk bahu D.O. D.O mengangguk tanda menegerti..

~~~~~~~D.O P.O.V~~~~~~~

D.O masuk kedalam wad dan tersenyum.

"Anyeong,hyung..."kata D.O dengan nada sedikit ceria.

"Hyung...Kenapa hyung makin kurus?Mesti hyung skip makan lagi kan?"tanya D.O memuncung.

"Hyung...Hyung tak boleh skip makan...Hyung tahukan yang hyung cepat sakit kalau asyik skip makan..."kata D.O.

Senyumannya mula hilang.Air mata pula berganti.

"Hyung...Hyung tahukan EXO dan EXO-L tunggu hyung...Dia orang selalu harapkan hyung balik Exo semula...Macam kita orang...Kita orang tak nak hyung pergi..."kata D.O.
"Kita orang tak nak orang ganti hyung..."kata D.O lagi dan air matanya mengalir deras.
"Hyung...Tolonglah bangun demi EXO...Demi EXO-L...Demi keluarga hyung,peminat hyung..."kata D.O.

D.O memegang tangan Kris.

"Saya harap sangat hyung dapat bersama kita orang semula macam dulu-dulu..."kata D.O.

"Kita gelak ketawa...Buat show sama-sama...Sedih,happy sama-sama..."kata D.O.

"I want you with us again..."kata D.O.

"Kalau hyung tak nak dengan kita orang semula,tak apa tapi tolong bangun...Jangan bagi kita orang terseksa buat kali kedua,hyung..."kata D.O.

D.O bangun dan keluar.Chanyeol memeluknya.Chanyeol menenangkannya.Satu persatu ahli EXO mula berpelukan sehingga menjadi pelukan berkumpulan dengan tangisan.Manager Yang hanya mampu memanadang sayu...Manager yang tahu bahawa mereka amat merindukan kris..

Manager Yang masuk.Dia mengusap lembut kepala Kris.Dia sudah menganggap Kris seperti anaknya sendiri.

"Kamu tengok tu Kris...Dia orang semua sayangkan kamu seperti yang kamu sangka..."kata manager Yang.

"Jadi kamu perlu berusaha untuk lawan penyakit tu...Jangan putus asa..."kata manager Yang.

"Ge harap kamu bangun dan bersama dengan semua orang semula..."kata manager Yang.

Dia keluar dan melihat EXO sudah mula tenang.

"Kamu baliklah dulu...Esok kamu datang lawat lagi...Kamu mesti penat..."kata manager Yang.

EXO mengangguk.Luhan memandang manager Yang.

"Ge...Kalau ada pape,telefon saya..."kata Luhan(bahasa cina).

"Ge tahu..."kata manager Yang mengangguk(bahasa cina).

EXO pulang ke hotel.Mereka masuk kedalan bilikmasing-masing dengan mata yang sembam.Mereka tidak mampu tidur nyenyakmemikirkan Kris...

~~~~~THIS PART PENDEK SEBAB LEPAS NIH LAGI SEDIH..JUST WAIT OK..~~~~




Yi Fan Don't Leave Us For Second TimeWhere stories live. Discover now