Fitrah mempunyai 2 orang adik perempuan. Seorang bernama Nasuha yang berumur 5 tahun dan seorang lagi bernama Aina yang berumur 4 tahun. She also take care if their younger sister. Her mom working sebagai Doktor di Hospital Sultanah Aminah. Her father pula working sebagai Jurutera di Pasir Gudang. Their parents working hard untuk menyara kehidupan mereka.
Sinar mentari menyinari ruang bilik Fitrah yng kian cerah. Fitrah bangun dri katilnya dan mencapai tualanya lalu masuk kebilik air untuk menyiapkan diri. Slps mandi, Fitrah solat subuh berjemaah bersama familynya di bilik utama. Slps solat, Fitrah mengambil breakfast with her family. She eat a piece of bread and a cup of milo. Itulah rutin dia setiap pagi dan setiap hari.. Slps bersarapan dia mengambil bag sklhnya di ruang tamu and than terus menuju ke rak kasut untuk mencari kasut sklhnya. Fitrah pergi ke sklh dngn menaiki driver khas yang disediakan oleh ayahnya.
Setiap pagi hari Ahad kami berkumpul di dataran sklh untuk mengadakan perhimpunan. Tepat pukul 7.10, perhimpunan pun dimulakan dngn nyanyian lagu Negaraku dan lagu Negeri Bangsa Johor
A few minutes later, Fitrah membebel..Fitrah : "Aishh..Lamanya nk abis ai.. Kebas kaki aku ni!!"
Alya : "Ei kau ni, cubala bersabo sikit.. Tak lama lagi habis le tu"
Nurin pulak menyampuk,
Nurin : "Apela Fitrah ni.. Baru sehari sklh dah membebel.. Ni blum 11 bulan lagi sklh"
*Diaorang serentak ketawa
'Kemuncak majlis kita pada hari ini, diakhiri dengan nyanyian lagu sekolah Gemilang.. Oleh itu guru2 dan murid2 diminta berdiri tegak, tangan disisi dan menyanyikan lagu tersebut mengikut iringan music.. Bersedia semunya.'
*Fitrah orang pertama bangun
Alya : "Ai,cepatnya kau bangun Fitrah.. Tadi membebel sakit tu la ni la"
Fitrah tersengih mcm kerang busuk.
*Diaorang nyanyi dngn penuh bersemangat
'Dengan ini berakhirlah majlis pada hari ini.. Guru2 dan murid2 diminta bersurai. Guru2 juga boleh mengambil kelas masing2.. Assalammualaikumwarahmatullahiwabarakatuh'
*Fitrah menjerit
Fitrah : "Yeay!! Abis pun akhirnya!! Inilah saat2 yang ditunggukan!!"
Alya : "Weh!! Ckgu Sharizan la weyh!!"
Ckgu Sharizan adalah ckgu disiplin yang paling garang di sklh. When Fitrah dngr Alya sebut nama Ckgu Sharizan, Dia pura pura baik.
*Orang lain semua gelak AHAH
***
Ohyeah!! Abis chapter 1!! Tunggu chapter 2 malam ni!! Vote and comment ya!!
YOU ARE READING
Love Is Not Ending
FanfictionHello,This is My First Fanfic Novel.And I will tell the story in Malay cuz saya tak berapa pandai ckp english sangat.. Cerita ini mengisahkan tentang seorang murid yang bernama Fitrah yang baru berumur 12 tahun. Dia mempunyai bestfriend yang bernam...