Chapter 3 : Studies First

27 2 0
                                    

Selepas mata pelajaran BM, seorang guru perempuan masuk ke kelas. Beliau seorang guru kelas baru kami. Namanya Puan Sabariah. Beliau amat manis orangnya. Beliau juga akan mengajar mata pelajaran Sains dan Kemahiran Hidup. Beliau seorang guru pengawas di sklh itu.

Ckgu : Assalammualaikum dan Selamat Pagi murid2.

Murid2 : Selamat pagi ckgu.

Ckgu : Sila duduk.

Murid2 : Terima kasih ckgu.

Ckgu : Saya ialah guru kelas baru kamu. Saya akan mengajar matapelajaran Sains dan KH. UPSR tinggal beberapa bulan sahaja, jadi saya harap kamu sudah ada jadual belajar masing2 dan sudah memulakan belajar berkumpulan. Selepas ini saya akan melantik seorang ketua kelas dan seorang penolong ketua kelas. Oke first bagi cadangan nama2 nya dulu ya.

Fatin berdiri.

Fatin : Ckgu, saya cadangkan Fitrah menjadi penolong ketua kelas.

Ckgu : Fitrah sila ke hadapan.

Fitrah : Tapi ckgu saya kan ketua kebersihan :'(

Ckgu : Owh, ckgu terlupa. Oke x pe,duduk2.

Fitrah bernasib baik.

Alya : Ckgu saya cadangkan Ilham jadi ketua kelas Najwa jadi penolong ketua kelas

Ckgu : Oke kamu berdua sila bangun dan kehadapan.

Mereka akur dan bergerak kehadapan.

Adriana berdiri.

Adriana : Ckgu, saya cadangkan Athirah menjadi ketua kelas dan Borhan (p) menjadi penolong ketua kelas.

Ckgu : Kamu berdua, bangun dan sila kehadapan.

Ilham,Najwa,Athirah dan Borhan (p) pandang hadapan dan menutup mata. Mereka mampu menadah telinga sahaja.

Ckgu : Oke,kita mulakan perbicaraan. Siapa sokong Ilham menjadi ketua kelas?

*seramai 7 orang murid mengangkat tangan.

Ckgu : Oke, siapa sokong Najwa jadi penolong ketua kelas?

*seramai 10 orang murid mengangkat tangan termasuk Fitrah dan Alya

Ckgu : Oke,bergerak ke pasangan yang kedua. Siapa sokong Athirah jadi ketua kelas?

*seramai 5 orang murid mengangkat tangan

Ckgu : Siapa pula sokong Borhan (p) jadi penolong ketua kelas?

*seramai 3 orang murid mengangkat tangan termasuk Adriana and Nattra

Ckgu berkata kepada Athirah dan Borhan (p).

Ckgu : Athirah and Borhan (p) sila balik ketempat masing2 kerana kamu berdua mendapat sokongan yang paling sedikit.

Athirah dan Borhan (p) menuju ketempat masing2 dngn hati yang sedih.

Ckgu : Jadi kamu Najwa boleh jadi ketua kelas? Sbb kamu mendapat sokongan yang tertinggi dari rakan2 kamu. Kamu pula Ilham boleh jadi penolong ketua kelas?

Najwa dan Ilham hanya mampu sekadar menganggukkan kepala mereka tanda setuju.

Kemudian, mereka sambung pelajaran seperti biasa.

Kriiinggg!!

***

Oke tamat chapter 3! Sambung chapter 4 malam ni eh ;)
Saya ni jenis typo orangnya jadi segala kesalahan diatas saya minta maaf banyak2 ye. :')

P/s : (p) is mean Pendek

Love Is Not EndingWhere stories live. Discover now