Fuckboys en snitches
-❀-❀-❀-
Onzeker rijk ik mijn vinger naar de deurbel. Ik sta voor een enorm studentenhuis. Ilsy staat naast mij te wiebelen op haar benen van de kou. De muziek dreunt door het hele huis heen en op de ramen zitten vuilniszakken geplakt, maar ik kan door de kieren de lichtjes zien branden. 'Bel nou aan, Hailey!' Ik hoor mensen gillen en voordat ik mijn vinger naar de deurbel heb gerijkt, wordt de deur open gegooid. Een paar jongens gaan al stoeiend de deur uit. Als ze ons zien beginnen ze kusgeluidjes te maken. Ik rol met mijn ogen. 'Mooie jurk,' zegt er eentje met zwart haar. Ik kijk onzeker naar beneden. Is het niet te kort? Ilsy heeft mijn donker blauwe jurk verpest in haar dronken bui! Het jurkje komt net boven mijn knieën uit en is bordeaux rood en het zit strak om mijn lichaam. Mijn haar hangt los en is van onder een beetje gekruld. Ilsy duwt mij naar binnen, zodat ik bijna val. Gelukkig heb ik mijn zwarte Converse schoenen aangetrokken en niet hakken zoals Ilsy. Ilsy heeft een Secrets jurk aan met een hoge nek en in de jurk zit een split. Zij heeft haar rode haar opgestoken en haar ogen zijn donker opgemaakt.
Ik zie de broer van Chris, lopen met een biertje in zijn hand. Hij begroet mij met een knipoog en volgt Ilsy na met zijn ogen. 'Yolie!' begroet hij mij. 'Pak wat te drinken. Het ligt allemaal in de keuken, net als het eten,' schreeuwt hij boven het lawaai uit. Yolie? Noemde hij mij nou Yolie? Ik knik hem toe en glimlach. Ilsy sleurt mij al direct mee naar de keuken.
Het is stikbenauwd en mensen staan dicht op elkaar. Stelletjes zijn intiem samen aan het dansen en meiden showen hun boezems aan jongens. Opeens voel ik een hand op mijn billen en ik draai me snel om. Chris gaat nonchalant tegen de deurpost aanleunen en knipoogt naar me. 'Wat doe je?' sis ik en wil doorlopen. Hij grijpt naar mijn arm en trekt mij naar me toe. Ik smelt helemaal vanbinnen en ik voel een kleine tinteling in mijn buik. 'Wat zie je er mooi uit,' fluistert hij in mijn oor en ik ruik wat heerlijk kruidigs om hem heen. Chris draagt een korte mouw T-shirt, die zwart gekleurd is. Zijn dikke bruine haren zijn naar achter gekamd en hij draagt een spijkerbroek. Ik voel een warm gevoel door mij heen gaan en hij geeft een klein kusje in mijn nek. Ilsy komt terug met twee flessen bier en geeft mij er eentje. Ik neem een slok en laat de bittere smaak door mijn keel heen glijden. Chris neemt me mee naar de dansvloer. Er hangt een enorme wiet lucht in de kamer en mensen zijn nu al behoorlijk aangeschoten. Meiden dansen op de tafel en jongens joelen ernaar. Ik kijk mijn ogen uit; zijn studenten altijd zo? Chris begroet een paar vrienden en stelt mij voor.
Annabel komt naar ons toe en begroet ons. Ik mompel wat, maar mij schenkt ze geen aandacht. Ze draagt een kort strak gouden jurkje. Haar lippen zijn fel rood en haar blonde haar is gestyld. 'Dus, jullie samen he?' zegt ze nep lachend haar tanden bloot. 'Wat schattig.' Ze knippert met haar nepwimpers.
'Chris, mag ik even met je praten?' Ze wrijft met haar hand over zijn arm. Chris begint hard te lachen en trekt mij mee, de mensen massa in. Annebal kijkt mij boos na.
'Ik heb Secrets gezien!' zegt ze opeens hard. Ik draai me abrupt om en loop langzaam naar haar toe.
'Wie dan?' fluister ik. Maar natuurlijk hoorde ze dat niet.
'Volgens mij is het Ilsy!' zegt ze en wijst richting de keuken.
'Ilsy?' spot ik hard. 'Ben je gek in je hoofd!' Ze schudt haar hoofd en komt dichter naar mij toe. Haar hoofd komt bij mijn oor, zodat ik haar sterke zoete parfum ruik. 'Denk je dat ik gek ben? Ze vraagt iedereen naar de nieuwste roddels en ze maakt foto's!'
Ik staar haar met open mond aan. Moet ik haar geloven? Nee, echt niet! Ik kijk haar woest aan en prik met mijn vinger in haar borst. 'Jij bent Secrets! Geen twijfel mogelijk.' Ze begint hard te lachen, boven de muziek uit. Het is hard en schel. 'Ik? Waarom zal ik gaan roddelen over mijzelf?'
'Zodat je niet verdacht wordt!' zeg ik boos. Ze begint hard te snuiven en verdwijnt in de mensenmassa. Mijn handen beginnen samen te ballen en ik loop richting de keuken en doe de achterdeur open. Natuurlijk is het Ilsy niet! Ze roddelt toch niet over haar dronkenschap in Mensen zitten buiten te roken en ik ruik een vieze zoete walm. De tuin is helemaal overwoekerd en er zit een kleine zwembad in het midden van de tuin. Het water is bijna helemaal zwart en er drijven peuken en bierflessen in. Ook zit er iets groens op het water en iets wat weg heeft van een drol...
Een rilling gaat over mij heen. Zal Ilsy echt niet te vertrouwen zijn? Alles wat ik haar vertel, komt ook echt in de twitter pagina van Secrets!
Ik zucht en ga zitten op een plastic stoeltje. De poten beginnen eng te wiebelen en snel ga ik overeind staan. Ik klopt automatisch het vuil van mijn billen. Ik zie Chris naar buiten komen en een stel jongens begroeten. Ik kijk vanuit een hoekje toe. Hij pakt een joint over en neemt een flinke trek, en blaast langzaam de rook uit. Ik kijk mijn ogen uit en ik hoor hem iets mompelen: 'Goed spul...'
De jongens knikken toe en hij neemt nog een flinke trek. Mijn keel begint droog te worden. Ik ga echt niet daten met een junkie!
Mijn hart begint keihard te kloppen en ik zak door mijn benen heen. Een meisje komt naar buiten. Ze is ontzettend lang en prachtig gebruind. Ze heeft een donkere kleur haar, bijna richting zwart. Een lang gezicht. Ze heeft een wijde rok en een zwarte croptop aan. Volgens mij is het de ex van Chris. Hij maakt een opmerking en zij begint te lachen. Zelfs haar lach is perfect. Ik begin hevig te knarsetanden. Ik krijg het opeens ontzettend warm. Ze komt nonchalant wat dichter naar hem toe en wrijft langzaam met haar arm over hem heen. Ze gooit haar haar naar achter en neemt de joint van hem over en neemt een flinke haal. De rook laat ze langzaam uit haar mond komen. Ze geeft hem terug en ze beginnen wat te praten. Als die vieze stink joint op is komt ze dichterbij en hij legt zijn hand richting haar rug. Ik heb zoveel zin om op te stappen en hem een keiharde klap in zijn gezicht te geven, zodat het weken te zien blijft. Ik voel een misselijkmakend gevoel in mijn buik en ik kon wel huilen. Woede gaat er door mij heen. Hij buigt naar voren en kust haar op de mond. Zij kust hem intens terug.
Tranen glijden over mijn wangen en ik hou strak mijn kiezen op mekaar. 'Gotklote!' sis ik. Zal ik opstaan en naar hem toe lopen en tegen hem gaan schreeuwen? Hem verrot schelden? Vragen of alles gewoon nep en gelogen was? Of hij mij wel echt leuk vond?
Dan komt er een plan naar boven. En ik hoop hem daarmee kapot te maken.
___________________________________________________________
Even nog dit: roken is slecht voor je, en ik promoot niks XD. Ook geen alcohol :P. Okey, iemand riep nog: het is cliché als Chris met iemand zoent. Maar het moet eenmaal zo lopen, he? Want ja, nu zie je wat voor eikel jongens soms kunnen zijn. En ja, ik heb zoiets meegemaakt, maar minder extreem hoor. Soms kunnen meiden zo blind zijn :(. Including me, helaas.
Denken jullie dat Ilsy misschien Secrets is? Of Annebel?
JE LEEST
Call it stupid (voltooid)
ChickLitDERDE PLEK PEOPLE CHOICE AWARD NETTIES 2016! Hailey Summers leven is saai. Ze haalt goede cijfers en gaat braaf altijd vroeg naar bed. Op een morgen wordt ze wakker, bijna naakt en met een enorme kater. Ze heeft geen flauw idee hoe ze zo terecht is...