Kapitel 1

193 2 0
                                    

Jag packade min väska med saker jag skulle behöva som tex, laddare, IPad,snacks till resan, 2 böcker, hörlurar,mitt gossedjur jag haft sedan jag var 3,tågbiljetten och såklart,min iPhone. Kläder skulle finnas där. Jag gick ner för trappan för att se att pappa låg avsvimmad på soffan med några ölburkar omkring honom. Jag tog på mig min Jacka och mina skor sedan gick jag ut i den mörka januari kvällen och började gå mot tågstationen. Det skulle bli skönt att tillbringa lite tid hos mamma, även om hon inte skulle ha tid med mig gör det mesta av tiden. Men det var alltid lättare att stanna med mamma än vad det var med pappa.  Mina föräldrar skilde sig när jag var 5 år gammal och seendes har jag bott 2 veckor hos pappa och 2 veckor hos mamma. Efter att mamma lämnade pappa så förändrades han och han var inte längre den pappan jag var van vid, han började dricka mer och mer och hans humör blev alt värre. Det ända han gör nu på dagarna är gå till jobbet och sedan när han är hemma lägger han sig på soffan och börjar dricka. Mamma däremot verkar gladare. Jag tror hon har skaffat sig en ny kille men är inte riktigt säker eftersom hon dumpar dem efter ett tag. Senaste gången jag var där va 8 veckor sedan för hon hade inte tid att jag skulle komma till henne de utsatta tiderna, så jag fick bo hos pappa de extra veckorna. Jag kom fram till tågstationen och såg att tåget från Linköping till Stocholm redan var där så jag gick på tåget och satte mig ner. Det skulle dröja ca 1 timma och 40 minuter innan jag var framme i Stocholm, där min mamma nu bodde.Jag lutade mig till baka i sättet och började lyssna på musik och få någon välförtjänt sömn. Jag vaknade när det var 5 min kvar innan vi var framme vid tågstationen.

Jag hade sms:at mamma igår för att säga att jag skulle komma idag istället för i övermorgon, men jag är inte säker på att hon har sett meddelandet. Det var som jag trodde för när tåget stannade så var inte mamma där och väntade och istället för att ringa och störa henne så tog jag väskan på ryggen och började gå, det skulle ta ca 1 timme att komma fram till Mammas hus men jag ville inte störa henne. Det var kallare än vad jag trodde att det skulle vara, jag var glad att jag hade valt min varmaste jacka. Snön knastrade under mina skor.  Jag var nära på att ringa mamma så att hon kunde hämta mig.Men jag vet att hon skulle ha blivit irriterad på mig om jag störde henne.
~50 min senare~
Jag kände hur det började sticka i mina lår, men det är bara ca 5 min kvar att gå så det är bara att hålla ut.  Jag ser hennes hus och fylls med lättnad. Jag går fram till dörren och knackar. Den öppnas och framför mig och jag möts av att mamma står där med en morgonrock på sig.
"Vad gör du här gumman?du skulle ju inte komma fören om två dagar. Varför ringde du inte? det är ju -15 grader ute."
"Jag sms:a dig igår och sa att jag skulle komma hit idag. Jag ringde dig inte för att jag vet att du kan bli irriterad om jag stör dig, så du skulle ha sagt att jag skulle gå hit."  Jag ser att mamma sneglar på någon som jag inte kunde se och så sa hon "du vet att det inte är sant! Jag skulle droppa allting för dig, även om jag var upptagen." Jag vet att hon bara säger det för att inte låta som "the bad guy" inför sin kompis.
Jag säger "det är konstigt, för när jag ringde dig förra gången och ville bli hämtad sa du: jag tänker inte hämta dig du har två ben att använda sluta vara så bortskämd och för det andra har jag viktigare saker att göra än att vara din jävla chaufför hela tiden."men du kanske har ändrat uppfattning nu?"
"Kan du sluta vara så jobbig och bara gå in, det börjar bli kallt" säger mamma med en irriterad röst.

Jag går in och tar av mig skorna och jag ser att mamma försöker dra iväg sin "arbetskamrat" men hon kollar på mig med en fundersam blick som om hon inte vet vad hon ska göra, jag bestämmer åt henne genom att ta upp min väska och gå iväg till mitt rum utan att kolla upp från golvet. Jag tittar runt i rummet och ser att det är precis som jag lämnade senaste gången jag var här. Vilket var skönt för det betydde att hon inte visat rummet för hennes jobbarkompis. Mitt rum var precis utanför köket. När man kom in så såg man en vit vägg och en fondtapet med en skyline från New York. Man kunde även se min säng som var 120 cm bred. Sängen hade mycket kuddar det var 6 stycken vanliga sovkuddar och på den sidan som var mot väggen så var det 6 prydnads kuddar som hade lite olika motiv på. Under sängen så är det en låda med pyjamaser. På väggen som sängen var tryckt mot så var det två vita hyllor den ena hade böcker på sig (böckerna var: Narnia, fifty shades of grey trilogin, en bok som heter vampyrologi och några böcker som mamma läst när hon var liten) den andra hyllan hade parfymer och smycke på sig. Bredvid sängen stod en smal byrå som hade 3 låder. På byrån stod det en lampa, några böcker, en liten låst trä skattkista. Bredvid byrån stod det en 120 cm bred bäddsoffa som var grå-svart i färgen. På den låg det ett extra täcke och framför soffan stod det ett litet fyrkantigt Ikea bord med en laddare och en svart anteckningsbok. Vid vänster av dörren om man tänker att man står med ryggen mot dörren så är det en vitgarderob som är inbyggd i väggen. och på den sidan som är mot sängen så är det en TV som sitter fast på väggen och under den är det ännu ett vitt Ikea bord som har TV-spel, filmer, ett PS3 och kartonger från hörlurar (Beats by Dr.Dre) och iPads. Under TV:n var det en vägg där man kunde sätta upp saker med magneter och där hängde mitt diplom jag fått när jag graderade mig i karaten i början a december. På den svarta väggen som är höger om dörren (de andra väggarna var vita) var det en krok där det hängde en liten väska, en dator väska, en skate hjälm och en "Snapback". Under kroken så låg mina två longboards det hängde även en stor affisch på Eminem som är min största idol inom musiken. Under den affischen så var mitt skrivbord på det stod det en datorskärm, gaming mus, gaming tangentbord, en stor diablo musmatta, ett headset och en Xbox360 kontroll som jag körde MVP,WAW, COD och Black ops på. Under skrivbordet var min bärbara dator (skärmen var uppkopplad till den). Skrivbordet stod på en matta som skulle likna den amerikanska flaggan. På den väggen som skrivbordet var tryckt emot hängde det 7 stycken "Snapbacks" på den vägen så hade jag en altandörr som hade samma lås som ytter dörren och den ledde ut på vår trädgård på framsidan, bredvid dörren var det även ett fönster och under fönstret var det ett element. På den delen av väggen som var över soffan hängde det en tavla som föreställde ett hjärta grått hjärta med svarta notsystem och noter. Jag la mig ner på sängen och började läsa en fanfic om Alexander Skarsgård (han är min favorit skådespelare) på alexanderskarsgardlibary.com jag älskar Alexander men mer i en "fatherly-kind-of-way". Sen började jag även lyssna på musik. Låten som kom på först var Stronger than I was av Eminem. 

Den långa resan (Alexander Skarsgård fanfic)Место, где живут истории. Откройте их для себя