19

71 6 0
                                    

Sampai di rumah Minho,Sulli mengikuti Minho daripada belakang.dia bukan seperti tomboy lain yang tak reti tahu malu.rumah orang buat macam rumah sendiri.aip!thats not Sulli okay!

"Eomma..palli!oppa datang!!"Changmin berlari mendapatkan oppanya.rindu.dipeluknya erat.

"Dongsaeng oppa ni dah makan?"Minho menyoal.
"Dah.eomma masak kimchi favourite oppa"
"Alah.simpan untuk oppa tak?"
"Tak.sape suruh lambat"

"Haishh ape bising-bising ni?Eomma ade simpan banyak untuk kamu Minho.jangan risau.yang penting makan tengahari sini"

"Of course la ma"

Mrs Choi melihat gadis yang tidak dikenalinya.nak kata menantu baru?tak ade pulak Minho kata nak bawak balik calon isteri.kawan?ehh tak mungkin.dari kecik dia bersukan ajalah minatnya.masuk menengah rendah dia terus dimasukkan ke sekolah sukan lelaki.ditenungnya lama.

"Ouh ma lupa nak kenalkan.ini Cik Choi Jin Ri majikan Minho"
"Ouh ini dia majikan Minho.cantik orangnya"jujur eomma Minho.memang tak tipu.baginya Sulli sungguh cantik.agaknya kalau dia pakai jeans tadi eommanya akan memuji ke?

"Jangan puji eomma.nanti dia punya riak sampai esok tak habis"walaupun dia membantah eommanya memuji tapi hatinya kuat membenarkan.

"Tengok ni Jin Ri jeles la tu"

Jin Ri?wahh menarik nama tu.hanya eomma Minho seorang memanggilnya dengan nama kelahirannya.

"Sudah la tu.. eomma masak dekat dapur kamu berdua duduk la dulu.Changmin kemas motor-motor mainan kamu ni!"Mrs Choi mengarah dongsaeng Minho.

Telinga Sulli pantas menangkap perkataan "motor mainan" itu sebelum ke dapur ingin membantu eomma Minho

"Aunty ade apa-apa nak ditolong?"
"Eh Jin Ri kamu pergi duduk depan aje.tak payah ke dapur.kamu kan tetamu"
"Ermm..tak apalah aunty kowt-kowt ade nak ditolong.kesian aunty sorang masak"
"Tak apa aunty kate.semua dah nak siap.tinggal lagi setengah jam nak makan tengahari.aunty nak kemas aje dapur ni"
"Okaylah kalau macamtu saya pergi depan dulu"

Sulli bosan.apa nak buat sekarang?matanya tertangkap pada Changmin yang sedang bermain.motor mainan.menarik.

"Annyeong!"sapa Sulli mesra.dihulurnya senyuman semanis gula demi bermain sekali motor mainan itu.
"Annyeong noona"nasib dongsaeng Minho mesra.kan bagus kalau Minho pun mesra begini.Sulli mengambil tempat duduk di sebelah Changmin.
"Main apa?"saja Sulli tanya.padahal dia nampak motor mainan yang di belek-belek oleh Changmin.
"Masak-masak"dah nampak main motor tanya lagi.
"Same loya buruk macam abang dia"getus hati Sulli."nak main sekali boleh?"
"Nah.jom kita lawan"dihulurnya motor mainan bewarna pink.mungkin dilihatnya Sulli perempuan.
"Pink?pink pun pink lah"dia tak kesah.walaupun dia pembenci tegar pink tapi main punya pasal lantaklah!

"Are you ready noona?"semangat Changmin melaung

"Nae!"dan semangat juga Sulli menjawab.

"Lets start!"motor mereka dilepaskan bersama.motor mainan siapa yang jatuh dahulu akan kalah.

"Apa bising-bising ni?"Minho tidak perasan dia telah masuk le dalam "litar lumba" mereka dan motor mainan Sulli terlanggar kaki Minho.dan akhirnya Changmin menang.

"Kau ni!!"ditumbuknya bahu Minho.
"Apa pulak?"
"Tengok aku dah kalah"
"Siapa suruh main dekat sini"

Changmin hanya meyaksikan pergaduhan kecil itu.

"Yeay..Changmin menang!Changmin menang!"bersorak budak itu.lagilah panas hati Sulli.

Dia terus pergi meninggalkan Minho dan Changmin di situ.merajuk la kononnya.

"Tengok.Changmin la tu buat noona"sengaja disalahkan dongsaengnya
"Eh oppa yang buat Changmin kene"
Haishh..kene la aku pujuk.harap tomboy tapi hati tak kental.apalah!

Dont Fall In Love(bm)Where stories live. Discover now