Malazgirt Savasi Sonuclari

271 3 0
                                    


MALAZGİRT SAVAŞININ SONUÇLARI

1)Bizans ordusu Malazgirt'te yok edildiği için Türk akıncıları hızla Anadolu'nun içlerine doğru ilerlediler.

2)Türk kuvvetleri fethettikleri şehir ve kasabalara yerleşerek Anadolu'yu yurt edindiler.Böylece BUGÜNKÜ TÜRKİYE'NİN TEMELLERİ ATILMIŞ OLDU.

3)Malazgirt Savaşı'nın Türklerin Milli Birliğinin oluşmasında önemli rolü olmuştur.

4)Malazgirt Savaşı Haçlı Seferlerinin düzenlenmesinde başlıca etken olmuştur.

Malazgirt Savaşı Türk Ordusunun birçok zafer kazandığı zafer ayı Ağustostaolmuştur.26 Ağustos Türklerin Anadolu'yu yurt edinmelerine imkan verirken,yine 26 Ağustos'ta başlayıp 30 Ağustos'ta biten Büyük Taarruz Başkumandanlık Meydan Savaşı da Türk Milletine vatan topraklarından düşmanı kovma hakkını tanıyordu.(1922)

Malazgirt Zaferinden sonra Türkler karşı duracak hiçbir kuvvet kalmamıştı. Artık Türklerin Anadolu'da hızla yayılma ve yerleşme dönemi başlamıştı. Türklerin karşısında yenilen Bizans kuvvetleri bu sırada karşı koyacak gücü kendilerinde bulamadılar.Bu nedenle Bayı Anadolu ve Balkanlar'a çekildiler.Böylece boş kalan topraklara Türkler göç ettiler ve Anadolu'ya yerleşmeye başladılar.Kısa bir süre içinde Ege ve Marmara'ya kadar ulaştılar.Türklerin Anadolu'ya bu göçleri 16. yüzyıla kadar devam etti.

Türk Tarihinden HikayelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin