.HANA POV.
Saya trauma kerana kejadian yang berlaku kepada ayah saya beberapa tahun lepas..
Flashback..
"Ayah jom pergi kedai tu!!" Aku menjerit kegembiraan.
Ayahku membawa aku pergi membeli belah kerana dia mendapat bonus. Ketika itu aku hendak melintas jalan untuk pergi kekedai diseberang jalan.
Tiba-tiba ada sebuah kereta dipandu laju kearah kami. Ayah menolakku. Tanpa ku sedari, ayah telah dikerumi oleh orang.
Aku berlari kearahnya dan melihat badannya penuh dengan darah. Seorang pemuda menelefon ambulans.
Aku menemani ayahku didalam. Aku menangis teresak-esak.
Semua itu salah aku!!.
Setibanya di hospital,doktor memberitahu ayah aku tidak cedera teruk.
Separuh hatiku lega dan separuh lagi rasa bersalah. Semua ini tak akan berlaku jika aku tidak mengajaknya ke kedai tersebut.
Selama 2 minggu ayah Koma. Perasaan bersalah tetap menyelubungi hatiku sehingga sekarang.
Future..
Aku menangis sekuat hati. Tiba-tiba doktor pon masuk.
"Miss Hana..awak boleh keluar. Keadaan awak stabil. Sila jaga diri yee" doktor itu berkata.
Aku menganguk dan doktor itu berlalu pergi.
Setibanya di rumah, aku nampak baekhyun sedang duduk di atas sofa.
Aku berasa pelik. Belum sempat aku menanyakan soalan kepada nya, mak aku memeluk ku.
"Hana...mak minta maaf sangat sebab lambat balik. Kamu pergi mana tadi? Kawan kamu dari tadi menunggu kamu. Dia kata ada hal penting untuk cakap. " mak aku menunding jari telunjuknya kearah baekhyun.
Baekhyun hanya tersenyum.
"tadi saya pergi taman. Mak,dah lama ke dia kat sini?" Aku berbisik agar baekhyun tidak dengar.
"Lama lah juga. Dalam 10 minit gitu. Mak suruh dia balik tapi dia kata nak jumpa kamu. Dah lah pergi cakap dengan dia. Mak nak masak" aku menganguk.
Aku keliru kenapa baekhyun datang kerumah ku..
____________
Hana melihat baekhyun dengan penuh kekeliruan.
"Kau buat apa kat sini? Bukan kau kata kau nak balik ke?" Hana bertanya.
"Emm..sebenarnya sebelum aku balik,aku ada jeguk kau sekejap tadi. Pastu aku nampak kau tengah nangis.
Aku tak tahu apa yang berlaku tapi if you want,you can share your problem with me. If i can help, i will try. " baekhyun menjawab.
"Emm..aku tak pasti lah" hana menggaruk kepalanya.
"Aku nak jadi Kawan baik kau. Aku tahu sebelum ni kita jarang tegur,tapi aku rasa selesa bila bercakap dengan kau.
Aku harap kau boleh fikirkan lah. Bagi jawapan esok ye. Aku tunggu kat depan rumah kau. See you tomorrow.."baekhyun melambai tangannya dan terus keluar dari rumah hana.
"Byee.." hana melambai kembali.
PADA WAKTU MALAM.
HANA POV.
"Aku nak jadi kawan baik kau"
Perkataan ini asyik bermain difikiranku.
Perlu ke aku berkawan dengan crush aku? Mungkin kalau aku berkawan dengan Baekhyun,dapatlah aku rapat dengan dia.
Tapi dia kan popular,kenapa dia nak berkawan dengan aku. Kalau dia kawan dengan aku mesti dia kena bash.
"AHH MOLLA!!" aku menjerit.
"Hana..kamu okay tak?" Mak aku bertanya dari tingkat bawah.
"Saya okay mak" aku menjawab.
Maybe aku dapat berikan jawapan esok selepas aku tidur.
Aku harap jawapan aku tepat dengan apa yang Baekhyun mahukan.
******
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
[C] My Peter Pan
Fanfikce"I'm your peter pan. Will you be my wendy?" And the answer is..... [COMPLETED]