Det var en mørk og stormfull natt. Regnet pisket i vinduet i den lille byen Arendal. Men litt utenfor byen, ute på landet var det et lite hus. Det er her historien starter.
"Gå ut i stallen å pass på hestene! Vi må ikke la dem stikke av, da dør de, Andrè!" Roper en redd og bestemt damestemme. Ut av døren løper en mann i 20 åra, på vet til stallen. Stallen var ca 50 meter fra. Han dro sykkelen opp fra veggen, hoppet på og syklet ut på veien. Det var bare 20 meter igjen nå. Han hoppet av sykkelen, og dro opp døra. Deretter dro han den igjen og satte noe foran så den ikke ville bli åpnet av vinden. Hestene vrinsket av redsel. Mannen gikk til hver boks og trøstet dem. Den ene hoppa som snart skulle føde, vrinsket fortsatt, og var veldig deprimert. Noe skulle skje.
Tilbake hos damen, kunne hun høre en forferdelig lyd uten fra. Hun skikket ut av vinduet, og skimtet ett sterkt lys høyt oppe i himmelen. Da så hun noe falle ned. Hun så i kikkerten sin, og så at det var en baby. Hun løpte ut og passet på at babyen ikke skulle falle ned i bakken. Hun fikk tak i henne, og så at det var en jente. Hun så ut til å være bare noen måner gammel, på teppet hun lå i, stod det Alicia.
"Jeg skal ta godt vare på deg Alicia.. Vi får se om det er noen som kommer å henter deg i morgen, så du får dra hjem til familien din." Sier damen forskrekket og går inn i huset igjen. Etter noen timer da det er mitt på natta sover den lille jenta i en gammel krybbe som damen hadde fra før. Men så ble døren åpnet, og inn kom mannen hennes.
"Du vil aldri tro hva som har skjedd!" Sa de begge i kor. "Du først.." Sier damen. Mannen ser overrasket, og redd ut. Hva var det som hadde skjedd?
"Hoppa har født tvillinger!" Sier mannen. "Men jeg vet ikke om de vil klare seg.. Den ene ser så liten og hjelpeløs ut. Jeg har så mye å gjøre for tiden, kan du passe på dem?" Der gikk bomben.
"Andrè, Jeg kan ikke, for jeg fant en baby ute der.. Hun heter Alicia, og jeg må passe på henne og.. Du må nok ta fri fra jobben en god stund, til vi får orden på det, Okey?" Hun ser alvorlig på ham. Han nikker litt usikker.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Hei! Håper dere likte første del! Stem og kommenter for mer :)
YOU ARE READING
The future is all about us (Norwegian)
FantasyMitt navn er Alicia. Har du noen gang trodd på magi og ondskap? Vel, hvis du ikke gjør det, tar du virkelig feil. Jeg kommer fra en helt normal by i Norge, eller, jeg trodde hvertfall det. Les historien min for å få med deg mer. Alicia - Hovedperson...