Jeg gikk rundt huset, der vi spiste frokost om sommeren. Vi satt med et lite bord og hadde på en måte piknik ute.
"God morgen, Alicia." Sier Sara, moren min.
"God morgen." Smiler jeg. Jeg setter meg ved boret, og tar en skive.
De siste to ukene går vanvittig fort, og nå er det plutselig skole igjen. I dag begynner den nye gutten, Fredrik. Lurer på hvordan han er, tro.
Jeg løper ned til frokost. Jeg spiser en skive med ost og agurk. Etterpå springer jeg ut, og tar tak i hjelmen. Deretter låser jeg opp sykkelen og hopper på. "Hade!" Roper jeg. Jeg styrter av gåre, mot skolen. Når jeg endelig er fremme bråbremser jeg med sykkelstativet, oh hopper av. Mens jeg fester til sykkelen, kommer en gutt med sin sykkel siden av meg.
"Hei." Sier han smått. Han er omtrent på min alder. "Fredrik." Sier han å holder ut hånden. Jeg tar den.
"Alicia." Smiler jeg. "Så, det er du som skal begynne i 9c?" Jeg snakker høflig til han, så han ikke blir skremt eller noe. Han nikker nervøst. "Ikke vær redd, alle er snille her. Bortsett fra Martine, Michelle og Colline. Ikke hør på dem." Ler jeg. Han smiler til meg. "Skal jeg vise hvor klasserommet er?" Smiler jeg.
"Ok." Stemmen hans er mørkere enn de fleste i klassen. Han har ganske lysegrønne øyne, og håret hans er mye mer gyllen enn det de fleste har. Vi smiler til hverandre en siste gang, før vi begynner å gå mot klasserommet.
"Så, hvor kommer du fra?" Spør jeg ham.
"Uhm.. Eh.." Sier han litt sjelven. Virka som om han ikke visste hva plassen het..? Men til slutt sa han; Rochavik.
"Har jeg aldri hørt om.. Plassen må være spesiell."
"Heh.. Ja.. Spesiell....." Han virka veldig nervøs.
"Du," Sa jeg og tok hånden min på skulderen hans. "Ikke vær redd, ok? Ingenting dumt vil skje her." Han smiler til meg.
______________________________________________________________________________________________
Sorry for liten del, føler ikke helt for å skrive en lang del akk nå.
YOU ARE READING
The future is all about us (Norwegian)
FantasyMitt navn er Alicia. Har du noen gang trodd på magi og ondskap? Vel, hvis du ikke gjør det, tar du virkelig feil. Jeg kommer fra en helt normal by i Norge, eller, jeg trodde hvertfall det. Les historien min for å få med deg mer. Alicia - Hovedperson...