Part 7

70 8 0
                                    

V:Ok mian aku tuduh kookie kau tu...

Wendy hanya tersenyum dan terus terlena kerana telah diberikan suntikan...

V:Wen,Aku suka kau!Tapi kau tak pernah perasan yg aku ni jatuh cinta dngn kau.(Usap kepala Wendy)

Nurse:V,kamu boleh keluar sebentar?

V dan Nurse keluar dari bilik rawatan untuk membincangkan sesuatu...

V:Kenapa nak jumpa saya?

Nurse:Sebenarnya Wendy mengalami sesuatu penyakit iaitu barah otak akibat terhantuk di atas simen...Dia juga banyak kehilangan darah.

V:Habis tu? Tak ada cara lain nak ubati Wendy? Kalau pasal kos jngn risau saya boleh bayarkan.

Nurse:Mmg ada satu cara tapi tidak memerlukan kos tetapi menggunakan pengorbanan.

V:Ha! Jadi berapa lama dijangkakan utk Wendy hidup?

Nurse:Yg itu saya tk pasti ttpi yg saya pasti dia masih ada lagi peluang yg besar untk hidup sekirannya "Dia tidak stress dan kepalanya tidak terhantuk lagi"

V hanya mengagguk dan meminta diri untk beredar...

Di rumah Jungkook...

V:Kookie!!! Kau ada plan sesuatu nk kenakan Wen tak semalam?

Jungkook:Mmg ada kenapa? Aku suruh budak aku siram air kat dialah...tu je...

V:Kookie,kau tahu tk yg Wen mengalami barah otak disebabkan terjatuh di bilik sukan?

Jungkook:Kau tipu,aku tk percaya...Sbb masa dia tergelincir tu darah kat kepala dia keluar tapi sikit je...

V:Jadi kau dh tahu yg dia jatuh,kenapa kau tak tolong?

Jungkook mengendahkan kata² V dan meneruskan panggilanya bersama ex²...

Di rumah Wendy...

Appa:Wen,ni ubat mkn ok nnti cepat sihat!

Wendy:Tak nklah appa pahit.(tolak ubat)

Appa:Wen,kamu smpai bila nk sakit? Tngok kpala tu smpai berbalut...

Wendy:Tak sakitlah appa...Cuma pening...

Appa mengusap-usap kepala Wendy dan bersabar dngn kerenah anak perempuan tunggalnya...

Keesokkan harinya...

Ahhhhh!!!

Wendy menjerit kesakitan

Appa:Wen!Kenapa ni?

Wendy:Kepala Wen sakitlah Appa!Wen nk call V suruh dia bawak Wen pergi rawatan.

Appa:Tk payahlah menyusahkan V tu appa dh panggil anak kawan appa supaya teman kamu...

Tiba-tiba...

Xxx:Annyeong! Uncle Kim?

Appa:Ha tu dia dh smpai!(lari ke arah pintu rumah)

Wendy terus bangun dan melihat di celah² tingkap biliknya dan berkata...

Wendy:Kookie!(jerit)

Jungkook:Kau?

Appa:Dh kenal ke?Uncle rasa uncle belun kenalkan kamu dngn ank perempuan uncle?(pelik)

Jungkook:Ouhhh kami ni sepasang kekasih paling roamntik dkat High Skool...

Wendy terus menghadap Jungkook dan menjerit...

Wendy:Bila masa kita ni "Sepasang Kekasih?"

Jungkook:Sejak majlis tari-menari...

Appa:Dhlah daripada kamu berdua gaduh lebih baik kookie pergi bawa Wen pergi rawatan...

Wendy:Appa tk pelah Wen dah tk sakit kpla lagi...

Jungkook menarik tangan Wen dan meminta izin appa Wen untk beredar...

Di dlm kereta...

Jungkook:Wen!Kenapa kepala kau tu?(buat² tk tahu)

Wendy:Ni semua slh kau! Kau simbah air kat aku lepastu aku tergelincir...Doktor kata aku...

Jungkook:Apa?

Wendy:Aku ada penyakit barah otak sbb hentakan yg kuat dan banyak kehilangan darah...

Jungkook:Mian...Aku tahu aku salah...(serius)

Wendy:Aku tak percaya kau lagi! Selama ni aku ingat kau suka kat aku tapi sebaliknya!(marah)

Jungkook:Kalau kau tk boleh maafkan aku dngn cara minta maaf aku akan...(merapatkan mukanya ke muka Wen)

Wendy:Akan apa?

Jungkook:Aku akan buat ni(kiss lips Wendy)

Wendy:Kookie!

Bersambung....

My Life Is YouWhere stories live. Discover now