Part 13

53 3 0
                                    

Di dlm wad...

Wendy:Kenapa semua terjadi dkat aku sejak aku jadi kekasih Kookie!(kecewa)

Isabell:Sabar Wen,aku rasa ni mesti rncgn jahat Jimin dan Suzy tu...

Wendy:Tapi...kenapa perlu libatkan aku?

Isabell:Sbb Jimin suka kau, Suzy suka Kookie... aku rsa kau patut jelaskan semuanya pada Kookie kesayangan kau tu...

Wendy:Emmm(berfikir) aku rasa tk perlu kot...sbb Dia tk pernah percaya pada aku sejak kita org couple...

Isabell hanya diam dan berfikir cara untk merapatkan semula hubungan mereka berdua...

Di sekolah...

Jimin:Wen! U dh boleh keluar? Cepatnya...lepas I dtg semalam terus U bleh kluar?

Wendy:Diamlah! Aku tk nk ckp dngn kau dari hari ni smpai bila²

Jimin:Chingu I tahu U lagi sygkan I,tk perlulah couple dngn mamat tu...(rapatkan mukanya ke muka Wen)

Wendy:Apa ni! Bla ah! Aku panggil cikgu kau nk?

Jimin:Ok kali ni kau terlepas tapi lepasni... kau jadi milik aku!(gelak)

Wendy:I don't care!(nmpk Kookie)Kookie!

Jungkook:Apa lagi? Smlm dh puas dngn Jimin tkkan nk dtg balik dkt saya! Awak tahu tk saya sebnarnya tk sngka awak boleh permainkan saya! Saya selama ni jujur pada awak tapi awak...(tinggalkan Wen)

Wendy:Awak! Saya nk bagitahu awak sesuatu...(tarik Kookie)

Jungkook:Lepaslah! Nk ckp tu pkai mulut bkn tngn!

Wendy:Kookie sbnarnya "esok saya perlu ke Jepun"

Jungkook:Pergilah dngn Jimin awak tu!(tinggalkan Wen)

Wendy:Kookie!(lari mengejar Kookie)

Tiba²

Suzy:Opps sorry!

Wendy:Tk pe...Kau ni Suzy kan? Ex girlfriend Kookie?

Suzy:Sorry sikit I ni Girlfriend Kookie untuk pengetahuan kau! Kau ni girlfriend Kookie ke?

Wendy:Nae! Tapi aku nk minta sesuatu pada kau! Tolong jauhkan diri dari Kookie!

Suzy:Hei! Pompuan! Kau jgn nk warning aku sngt! Aku ni still girfriend dia untk slamnya...

Wendy:I don't care...(tolak Suzy)

Suzy:Woi Wen! Kau ni jgn ingat Kookie tu akn jadi milik kau! Dia akan jdi milik aku sbb aku dan Jimin akan meregangkan hubungan korang...( senyum sinis)

Wendy:Fine! Rupanya selama ni kau yg suruh Jimin dtg dkt wad aku dan menipu Kookie!

Suzy:Well, kau ingat ni... aku akan buat apa sahja untk dptkan Kookie faham!

Wendy berserah dan pergi ke kelas...

Di kelas...

V:Wen,knapa nangis ni?(usap air mata Wen)

Wendy:Aku dan Kookie gaduh sbb Suzy dan Jimin!

V:Ha! Gaduh? Korg ni tlonglah berbaik sama sendiri!

Wendy:Sebenarnya mcm ni( menceritakan segalanya pada V)

V:Jinjja? Smpai mcm tu skali Jimin tuduh kau?

Wendy:Sbenarnya,Jimin tu ex boyfriend aku masa kat Busan. Sbb aku putus dngn Dia kerana dia curg dngn aku...(menerangkan pada V)

V:Ouhhh jadi korang semua ni cinta 4 segilah?

Wendy:Mana ada 4 segi cuma ada 3 segi!

V:Tapi korang ada 4 org...(gurau)

Wendy:Kalaulab aku dpt boyfriend mcm V ni kan bgus! Ceria,peramah,baik dan juga pandai pujuk aku.(dlm hati)

V:Wen! Kau ni termenung pulak! Ingatkan Aku ke?

Wendy:Mcm mana kau tahu(dlm hati) mana ada!

V:yelah tu? Oklah jom kita gi Kantin...Aku ada suprise untk kau!

Wendy:Apa suprise nya?

Di kantin...

V:Tada!

Wendy:Wow V...(menangis)

Bersambung...

My Life Is YouWhere stories live. Discover now