***
Ika tak datang sekolah harini sebab period pain.Sape suruh suka sangat kunyah ais kan dah kena .Maaf aku ni kadang percaya benda mitos sikit . Dia dah call inform dah pun awal pagi tadi taknak aku risaulah tu.
Bosanlah aku Ika takde . Rasa macam invisible je . Aku nak bantai ponteng pun memang cari nahas. Habis dihentam dengan rotan mak nanti habis berbirat satu badan sape nak tanggung.
Dari ke sekolah hinggalah naik bas aku sorang je. Lone ranger forever. Buat ayat sedih sikit.
Sedih pula aku tanpa mulut kepoh Ika.Tanpa Ika semua jadi tak kena , ceyh .
Aku akhirnya landing di kerusi kosong yang ada . Pelik bin ajaibnya langsung tiada sape duduk sebelah aku ni.Pakcik ni pun punya elok berdiri. Padahal tempat sebelah aku je pun yang kosong.
Mungkin sebab bau cuka yang tertumpah sampai lenjun baju aku ni kot. Aku tutup baju sekolah aku yang dah bertukar kuning dengan sweater biru soft pale yang baru diberi mak pada hari jadi tahun lepas. Sebaiklah teringat nak bawa .
Tapi yes masih tak boleh dapat menutup baunya . Aku pura-pura tak dengar bisikan yang ada dengan menyumbat earphone tanpa alunan music.
'hish bau apa ni '
'....rasa nak muntah lah '
'bau apa ni , pelik je '
Belum lagi dengan pandangan sinis . Aku hanya memandang ke luar tingkap bagi menjaga hati sendiri yang telah retak tunggu masa nak berkecai je ...
Rasa nak menangis pun ada . Hish , janganlah menangis sekarang mau viral .
Teringat pula masa selalu kena buli waktu sekolah rendah dahulu
'Eii dah lah miskin '
'ko kenapa tak rehat ha , takde duit eh ?'
'ew baju buruk , takde baju baru ke '
Even cikgu pun tegur kenapa aku masih pakai kasut koyak di depan budak kelas.Takkan aku nak jawab sebab mak ayah saya takde duit. Sejak tu aku sentiasa jadi bahan ketawa , dibuli dan dipulaukan oleh orang lain. Hal berlarutan hingga ke sekolah menengah .
Sekolah menengah aku tidak dibuli, tapi masih tiada kawan kerana sikap aku yang tidak yakin diri dan dianggap pelik.
Aku tersedar dari lamunan saat aku melihat Firhad melepasi pintu bas.
Aku bermonolog menggunakan bahasa kedua yang diketahui aku.
yeah he is here he's smiling at me right now.Perasan .
Tapi dia tak keseorangan tapi bersama seorang lagi budak lelaki sekolahnya , aku predict berdasarkan lencana sekolah yang sama.
No offense, he sits beside of me. Again! Nak expect apa , dah ni je tempat kosong yang ada.
''Amboi kau , you should let me sit lah bro penat joging ni '' ujar rakan sekolahnya.
''not this time '' balas firhad .
Ah perut aku memulas lagi akibat terlebih adrenalin fuh .
Cuak bukan kepalang. Nak je aku halau dia macam.. hey kau pegi lah duduk sana or wey kau terlalu kacak untuk duduk di sebelah aku.
Dahlah aku berbau seperti cuka .Dia tak bau ke . Ke selain takde adab dia takde hidung.
Ahhhh! Malas ah nak layan perasaan aku yang tak betul ni. Kejap suka kejap menyampah.
Ah pura-pura tidurlah.
Selang berapa tika suasana di dalam bas kian sepi , blonde guy tu pun dah duduk kat seat kosong yang ditinggalkan.
"Cuka untuk masak , bukan untuk mandi " satu bisikan perlahan yang aku dengar .
Zappppp
Betul lah dia bau dari tadi.
Aku masih lagi pura-pura tidur .
"i thought you'll call me " soal Firhad lagi.
Ouh , so confirm lah surat tu dari dia . *emoji senyum pipi merah *
Masih pura-pura tidur .
Tiba-tiba terasa earphone aku di bahagian kiri ditarik . Aku tersentak. Namun aku masih lagi memasang earphone di telinga kanan ku .Firhad cuba menyumbat earphone milikku yang ditarik di bahagian kanan telinganya. Clueless.
Dia hanya tersenyum sendiri . Yes , aku tak dengar apa pun aku just pura-pura . Busted .
Dia mengeluarkan phone dari beg miliknya dan menyambung earphone dengan handphone miliknya .
Lagu one thing berkumandang .
I've tried playing it cool
But when I'm looking at you
I can't ever be brave
Cause you make my heart race'I dont know why i just let all this to happen like im under control '
Shot me out of the sky
You're my kryptonite
You keep making me weak
Yeah, frozen and can't breatheAku curi-curi pandang arah Firhad yang seakan tidur . Thats what i predict . Dia tak sedar ke earphone ni still connected with me . Juga , dia tak tahu ke yang ni earphone aku . Kalau nak pinjam pun minta izinlah dulu haish.
Aku cuba untuk mencuit-cuit baju Firhad . Tapi tidur mati rasanya.
Something's gotta give now
'Cause I'm dying just to make you see
That I need you here with me now
'Cause you've got that one thing
Dia akhirnya bangun dan memandang tepat padaku .
''why ?" soal Firhad seakan bingung dengan tindakan aku mengejutkannya.
"seriously "
" i just want to share my fav song with u " ujar Firhad tersenyum .
"Weyh ad jum ! dah sampai dah ni " cuit rakannya .
"see ya " pamit firhad dengan earphone aku sekali diambilnya .
''w-wait "
Tu kali terakhir aku lihat earphone aku .
rip my earphone . tak pasal-pasal kena beli baru lagi .
〒_〒 i hate him for real now. Totally jerk!
p/s : Lol i love creating this entry . Sorry la kalau author ni suka sangat campur adukkan bahasa melayu dan bahasa inggeris banyak sangat . Sorry laa yee.
YOU ARE READING
Cheezy Love
Fanfiction================================================== °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° If I have the superpower ; i just want to stay in those memories... FOREVER . "ouh ada suara ingatkan bisu " - Naufal Firhad "Takkanlah takde langsung pelua...