"Aku taknak duduk sini kita tukar seat eh ?" aku pujuk Ika secara paksa .
"Tapi kau selalu duduk situ " terkebil-kebil mata Ika tak nak melepaskan tempat favourite dia tepi tingkap.
" just-do-it" aku masih dalam mood chill so aku guna suara biasa taklah bertekak ke apa.
Ika ikut je apa yang aku katakan . Tapi sumpah seranah jugalah.
Aku bukan apa , apa yang terjadi semalam masih segar diingatan aku . Kalau boleh nak hindar dari Firhad hm tapi aku nak earphone aku balik . Semalam nak buat kerja sekolah aku pun kacau sebab dengar Bang Emiir .Abang aku tu memang pantang ada kat rumah karok memanjang.
Tak kira aku nak earphone aku balik.
"Datang rumah aku right after balik ni? " aku buat muka menggoda yang tak mampu mencairkan hati Ika yang straight.
"what now? " Ika memandang tajam . Muncung tu kalau tak buat memang tak boleh eh . Ugh aku nak avoid mamat tu je . Aku tak nak cakap apa-apa dengan dia langsung . Setiap kali aku cakap dengan dia , ada je nak kenakan aku.
ambik earphone aku lah , nanti apa lagi ? ambik hati aku pula.
Hm , tu pun dia dah slowly ambik.
"please please " aku membuat cute face.
"fine " kata Ika memeluk tubuh.
Aku memeluk Ika . Bersyukur aku ada kawan yang ikut keinginan aku takpe tanya banyak ni.Taklah banyak mulut aku kena explain satu persatu.
Firhad masuk di dalam bas bersama dengan rakannya yang haritu .
Seat hadapan yang kosong dijadikan tempat mereka duduk.
"why dont you give her your number Firhad? " kawan dia menyoal.Since kawan dia pun cakap english aku suspek Justin ni lemah pemahaman bahasa melayu dia. Lemah macam sel otak dia.
"Nah she's ain't my taste" kata Firhad tergelak.
Pergh ayat . Tahulah hensem .
My heart pumping. But he's giving to me.Dah.dah ...jangan nak delusional sangat..
"just gives her a chance bro" kawan dia menepuk bahu justin berulang kali perlahan gaya bros gitu.
"no I'm giving someone else.. "
Aku rasa macam Firhad ada dua pasang lagi mata dekat belakang kepala dia yang tengah memandang aku.Ayat tu di jual khas untuk aku ke?
Gulp.
Aku tak tahu nak react apa. Kedudukan aku langsung tak berganjak seinci duk pasang telinga perbualan diorang berdua.Ika pula sibuk main phone sama ada bertwitter mahupun facebooking tulah dua apps menjadi pilihan dia nak meroyan kalau gaduh dengan pakwe dia Khai. But i noticed that i was so relieved that he's not into other girl.
Bodoh punya diri sendiri , dia kenal kau pun tak.
"Giving who? " tanya kawan dia lagi. Busy body gile.
"someone special Haidar..someone special " Firhad bercakap seolah berbisik.Bisikan yang dapat di dengar oleh pancaindera aku.Bisikan yang diulang pada kawannya , yang bernama Haidar itu.Aku telah je nama dia tu .
My heart stop.
Dah jangan nak berangan
**
Akhirnya tiba juga , bolehlah aku terus landing .
"Qish nanti teman aku pergi kedai ayah aku jap. Nak inform dulu nak pergi rumah kau . Nanti tak pasal-pasal kena halau rumah pula ."
YOU ARE READING
Cheezy Love
Fanfiction================================================== °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° If I have the superpower ; i just want to stay in those memories... FOREVER . "ouh ada suara ingatkan bisu " - Naufal Firhad "Takkanlah takde langsung pelua...