Farklı yerlerde farklı insanlar tanıyarak, onlardan hikayelerini dinleyerek geçiriyorum hayatımı. Daha önce bir çok psychedelic drug (Sihirli Mantarlar, LSD, DMT vb.) deneyimi yaşamış insandan çok fazla trip dinledim, zaman zaman kendim deneyimledim. Kendi gördüklerimi kaale aldığım zaman bu maddelerin insanlara zararlı değil aksine yararlı olduğunu gördüm.Benim gözümde insanoğlunun çok önceden beri bildiği, ama şimdi şehir hayatının bize unutturduğu kadim bilgileri bize hatırlatan bu maddeler birer hediyedir.Bunu anlayabilmenin en iyi yolu yaşayan kişiden dinlemektir. Bu kitapta bu yüzden yazıldı.
İnsan ırkı nerdeyse varolduğu dönemden beri psikedelik maddelerle ilgilenmiştir. Bütün dinlerin temelinde yatan ilk dinlerin hemen hemen hepsinde bu maddelerden yararlanılmış olması şaşırtıcı değil. Kimi zaman dini törenlerde spiritüel yolculuklar için, kimi zaman bireyin psikolojik tedavisi için kullanılmış.
Bunca zamandır insanlığa yardımcı olan bu mantarları şu anda tüketmek neden devlet nezlinde yasaktır? Anneler çocuklarına neden "aman oğlum, uzak dur" dedi hep? insanlar bu maddelerden neden korkuyor, hiç bir fikirleri olmadığı halde?
Bunun tahminimce iki sebebi var.
Bunlardan ilki maddelerin yanlış kullanımı. İnsanoğlu bu maddeleri çok uzun yıllar bilge bir şekilde kullandı. Ama şu zamanda şehir hayatının tekrardan modellediği bu insan modeli bu maddeleri tanımaz hale geldi, tüketim alışkanlıkları ve aç gözlülükle bu maddeleri kullanmanın hiç kimseye hiç bir yararı olmaz. Eğlenceli olabilirler, ama bu maddeleri eğlence için kullanmak değerli öğretmenleri çöpe atmak demektir. İnsanlık bunun bilincine varmadan bu maddelerin herkesin elinde olmaması gerekir.
İkinci sebep ise devletlerin insanları kontrol altında tutma çabası. Psikedelik maddeler insanların ufkunu genişletir. Daha önce varolduğundan bir haber olduğu şeyleri gördüğünde, insan artık bildiği herşeyi tekrar kafasında denetler, herşeyi yeni bir perspektif daha kazanmış halde izlemeye başlar. Sanki yeni bir duyu organı kazanmak ve onunla tıpkı gözünüz kulağınız gibi farklı bir şekilde hayatı algılamanızı sağlar.
Geçtiğimiz YY.da Albert Hoffman adlı bir kimyager bir yanlışlık sonucu LSD'yi keşfetti. (bkz:bicycle day) Etkileri araştırıldıktan sonra uzun süre boyunca bir çok psikoloğa tedavilerde uygulanması için gönderildi. Ve bulunduğumuz YY.da laboratuar ortamında çok fazla LSD deneyi yapıldı, bu deneylerin çoğu insanların psikolojik sorunlarını çözmeye yardımcı olup olmayacağı üzerine testlerdi. Araştırmaların sonucunda genellikle insanların kendi problemlerine farklı açılardan yeni bakışlar getirdikleri ve bir çoğunun bu sayede daha mutlu insanlar olarak hayatlarına devam ettiği gözlemlendi. Ancak sadece bununla kalmadı. Deneye tabii tutulan insanların bir çoğu şehir hayatının onları mecbur bıraktığı yaşam koşullarına karşı çıkmaya başladı. 60 dönemininde gençlik kalkınmasıda aynı zamanda kıvılcımlanınca bu iki hareket birbiriyle özdeşleşti.
Devletler insanların çok fazla şey bilmelerini istemezler. Onlar insanların sabah erkenden uyanıp işlerine gitmelerini geceleride eve gelip tv'ye bakmalarını isterler. Ama LSD gibi psikedelik maddeleri deneyimleyen ve kendi dünyasını yeniden keşfeden bir insana bunları yaptırarak onu mutlu kılamazsınız. Bu yüzden olduğunu sanıyorum ki psikedelik drug'lar devletlerin düşmanıdır.
Çok fazla resmi kayıtlardan ve araştırmalardan bahsetmek istemiyorum aslında, bunların hiç birinin gerçekten gözlemlenen deneyimler kadar ciddiye alınacak olduğunu bende sanmıyorum.
Bu kitapta okuyacağınız hikayelerin en içten şekilde anlatıldığını ben gözlerimle gördüm, eminim sizde bu triplerin insanlara gösterdiklerini ve hissettirdiklerini birazda olsa hissedersiniz.
Have a nice trip!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Trip
SpiritualBu kitap psychedelic drug'ların (psikedelik maddelerin) insanlara yaşattıkları deneyimlerin yaşayan kişilerin ağızlarından dinlenerek ve kaydedilerek oluştu. "Uyuşturucular kötüdür" yaftasına inanmış ve bunu daha önce hiç sorgulamamışsanız bu kitabı...