-Exista intr-adevar spirite?-
Adeptii para-psihologiei (stiinta care se ocupa cu studiul fenomenelor paranormale) sustin cu vehementa existenta spiritelor si a strigoilor. Acestia au dezvoltat o teorie potrivit careia, omul, in timpul vietii sale, este alcatuit din doua "entitati": trupul si spiritul. Conform acestei teorii, in momentul in care un om moare, cele doua "entitati" se despart, adica spiritul omului paraseste trupul. Cadavrul decedatului, pe care familia acestuia il ingroapa dupa datinile crestinesti, nu este altceva decat o masa de carne si oase care vor putrezi in mormant, iar spiritul acestuia pleaca undeva "Intr-o alta lume", luand cu el tot ce a insemnat viata omului pe pamant. Unde se duce spiritul si ce va face el dupa ce se desparte de trup, nimeni nu stie...
In mod indirect, Biserica recunoaste existenta celor doua componente ale fiintei umane, cea materiala si cea spirituala, numai ca pe cea spirituala nu o numeste "spirit", ci "suflet". Daca veti intreba un preot ce se intampla cu un om dupa ce moare, vă va spune urmatoarele: sufletul decedatului va mai ramane pe pamant inca 40 de zile dupa moarte, timp in care va vizita locurile pe unde a trecut in timpul vietii; dupa aceea, sufletul va incepe sa urce la cer, ajungand in final in Imparatia lui Dumnezeu, unde isi gaseste fericirea vesnica. Drumul catre aceasta Imparatie dureaza 7 ani, timp in care el va trebui sa urce mai multe "trepte"
De aici provin si obiceiurile celor doua parastase, cel de sase saptamani si cel de sapte ani, imbratisate de catre crestinii din intreaga lume. Astfel, parastasul de sase saptamani marcheaza inceputul drumului catre Rai, fiind perceput ca o slujba prin care familia si rudele mortului sa se roage la Dumnezeu sa primeasca sufletul acestuia in Imparatia Lui, iar parastasul de sapte ani consfinteste sfarsitul acestui drum, momentul in care sufletul decedatului este incredintat cu totul in mainiile Celui De Sus.
In acelasi timp insa, universul spiritelor a atras milioane de oameni care isi doresc sa poata comunica cu persoanele care au murit sau sa descopere ce se afla pe "lumea cealalta". Cei care cred in practica spiritismului sunt convinsi ca exista viata dupa moarte. Acestia sustin ca persoana care a decedat continua sa existe prin spirit, iar aceasta forma de existenta poate fi contactata si simtita si poate influenta existenta celor vii. Un spirit poate fi linistit dupa moarte, daca a facut fapte bune si a dus o viata morala, sau poate fi nelinistit, daca nu a dus o viata cinstita sau daca a avut o moarte violenta si cauta sa i se faca dreptate ori daca a lasat pe cineva drag in urma.
Exista doua motive pentru care unii oameni apeleaza la un medium: fie ei doresc sa poata comunica cu acele spirite care se presupune ca ar fi nelinistite si le tulbura existenta (bantuie o casa sau produc miscari inexplicabile ale obiectelor in locuinta), fie pentru a mai putea pastra legatura cu persoane foarte dragi care au decedat si carora le duc dorul. Spiritismul este cunoscut din cele mai vechi timpuri. Cateva referiri la acest fenomen gasim chiar si in Biblie. Atat in Levitic (20;6,27), cat si in Deuteronom (18;10-12), este pomenit spiritismul si descris ca fiind chemarea mortilor sau duhurilor, pentru a fi "interogate" asupra trecutului sau viitorului.
YOU ARE READING
Galeria fenomenelor paranormale.
Fantastique--> Totul despre: ♦Telepatie ♦ Hipnoza ♦ Bionergie ♦ Viziuni ♦Profetiile lui Nostradamus ♦Spirite ♦Fantome si vampiri, Vraji si vrajitori ♦Vise si cosmaruri ♦Premonitii ♦Exorcism ♦Evenimente si locuri paranormale.