-hospital-
Semua ahli SNSD dan EXO bergegas ke hospital sebaik sahaja mendapat berita dari Baekhyun tentang Taeyeon di hospital. Kyu pula telah dihantar kerumahnya terlebih dahulu.
Soo yong: Baek... apa yang terjadi pada Tae?
Baekhyun masih berdiam, kejadian tadi asyik bermain dimindanya. Tidak lama selepas itu doctor pun keluar dari bilik menempatkan Taeyeon.
Baekhyun: macam mana dengan dia doc?
Doctor: berdasarkan pemeriksaan saya sekarang dia mengalami demam panas yang melampau, ada sesuatu buruk ke yang berlaku pada dia?
Dush...
Hyoyeon: *tumbuk muka Baekhyun* kan aku dah kata jauhkan diri kau dari Tae unnie... tengok sekarang kau dah sakitkan dia lagi
Yoona: Hyo... bagi Baek bagi penjelasan dulu pada doctor, jangan bertindak agresif macam nie
Sunny: betul tu Hyo... kalau Tae tahu Hyo buat buat macam nie mungkin dia kecewa...
Tiffany: dah Baek teruskan...
Baekhyun: tadi dia hampir dilanggar dengan kereta, yang saya hairan dia tak cuba untuk selamatkan diri. Dia hanya menjerit sambil menangis, ada masalah ke dengan dia?
Doctor: melihatkan daripada cerita awak tadi berkemungkinan dia mengalami gangguan emosi masa lampau, adakah dia pernah mengalami kejadian yang mengejutkan dia sebegini?
Hyoyeon: ada... *menundukkan kepala*
Seohyun: Tae unnie, dia tak boleh buat benda yang dia tak biasa buat kalau tidak dia demam panas
Yuri: badan dia lemah, dia jadi macam itu disebabkan kematian ibu bapanya berlaku didepan matanya.
Soo yong: doctor rasa trauma dia boleh dihilangkan ker?
Doctor: itu saya tak dapat pastikan, bergantung kepada si pesakit sebab trauma hanya dapat hilang sekiranya kejadian yang menimpa diri dia diatasi dengan melawan ketakutan dalam diri dia sendiri.
Suho: terima kasih doctor, boleh kami melawat dia?
Doctor: boleh tapi sekarang dia perlukan rehat yang cukup sebab antibody dia terlalu lemah, saya harap awak semua bantu dia untuk hilangkan rasa takut dalam diri dia. Kalau tidak ketakutan akan kejadian itu akan kekal dalam diri dia.
Do: baik doc, terima kasih atas nasihat tadi
Hyoyeon: aku nak korang semua balik
Kai: kenapa pula
Hyoyeon: sebab kawan kau lah Tae unnie terbaring sakit kat dalam tu
Lay: Hyo kau kan dengar tadi yang doc kata dia sakit disebabkan trauma yang menimpa dia... bukan disebabkan Baekhyun
Yoona: betul tu Hyo... bagi saja mereka melawat okey...
Hyoyeon: kalau mereka sakitkan Tae unnie macam mana...
Seohyun: kalau mereka sakitkan kita pukul mereka okey, tapi jangan macam nie... nanti Tae unnie sedih...
Hyoyeon: okey...
-dalam bilik rawatan Taeyeon-
Tiffany: nah... *bagi sapu tangan serta ubat sapu* nanti melarat pulak mulut kau tu...
Baekhyun: terima kasih... *sambut lalu mengubat tempat ditumbuk Hyo* kuat juga si Hyo tu...
Tiffany: kau jangan pandang rendah pada Hyo, dan jangan ambil hati setiap perbuatan dia yang sanggup mempertahankan Taeyeon