-Di Hospital-
Sewaktu menunggu pembedahan yang dilakukan terhadap Baekhyun, Taeyeon seperti orang meracau-racau dengan terdapat kesan darah Baekhyun pada bajunya.
Taeyeon: Baek… jangan tinggalkan Yeon… jangan tinggalkan Yeon *menangis dalam pelukkan Hyoyeon*
Hyoyeon: unnie… kita balik dulu okey… unnie kena berehat nanti unnie sakit…
Taeyeon: tak nak… unnie nak tunggu Baek dekat sini… *menangis* *pengsan*
Hyoyeon: unnie… unnie… *cemas*
Sunny: Tae pengsan nie…
Seohyun: unnie demam ker?
Tiffany: *letak tangan pada dahi taeyeon* tak panas pun…
Yoona: mungkin dia pengsan sebab penat menangis…
Soo young: boleh tak salah sorang antara korang tolong angkat Tae masuk dalam kereta
Yuri: Suho oppa… boleh tolong angkat unnie?
Suho: boleh *angkat Taeyeon ke arah kereta secara bride style*
Hyoyeon: thanks oppa…
Kai: nanti Hyo jaga Tae noona okey… apa-apa maklumat nanti oppa bagi tahu okey *kiss dahi Hyoyeon*
Hyoyeon: nae…
Sejam kemudian terlihat doctor keluar dari bilik pembedahan.
Suho: macam mana keadaan dia?
Doctor: pesakit kini makin stabil sebaik sahaja pembedahan selesai
Sehun: boleh kami tengok dia doc?
Doctor: boleh… tapi sekarang dia dalam keadaan koma
Semua: koma!!!
Doctor: yup koma
Chanyeol: doc rasa bila dia akan sedar?
Doctor: itu saya tak dapat pastikan, ia bergantung kepada pesakit itu sendiri.
Chen: terima kasih doc…
Doctor: sama-sama *berlalu pergi*
Sudah seminggu berlalu Baekhyun masih belum sedarkan diri… rakan-rakannya yang lain sentiasa ada bersama untuk menanti kesedaran Baekhyun dari koma.
Dari kejadian yang berlaku trauma Taeyeon sedikit membaik, ianya pulih disebabkan oleh orang yang dia sayang.
Do: Baek… bangunlah… aku ada masak makanan kegemaran kau nie…
Xiumin: Baek… bangunlah… aku nak kongsi baozi aku dengan kau…
Lay: Baekhyun-ah… kalau kau bangun aku janji dengan kau aku tak akan lupa-lupa lagi…
Kai: Baek… bangunlah kami dekat sini rindukan kau, kau tak rindukan Taeyeon ker? Kesian dia tunggu kau bangun…
Semua yang mendengar kata-kata Kai terasa sayu membuatkan air mata mereka jatuh membasahi pipi. Taeyeon mengambil tempat di sisi katil sambil memegang tangan Baekhyun.
Taeyeon: oppa… bangunlah… Yeon janji yang Yeon akan jadi milik oppa sorang saja… bangunlah… *menangis*
Tiba-tiba tangan taeyeon digenggam oleh Baekhyun, manakala semua melihat air mata Baekhyun mengalir di pipinya.
Suho: Hun panggil doctor cepat…
Sehun dengan pantas keluar dari bilik sebaik sahaja mendapat arahan dari Suho. Doctor yang masuk dengan pantas menghampiri katil dan memeriksa Baekhyun.Doctor: akhirnya kawan kamu dah sedar, berterima kasih juga pada kamu kerana memberi tidak putus-putus bagi semangat padanya untuk bangun.
Chanyeol: terima kasih doc
Baekhyun: nak air… haus…
Taeyeon dengan pantas menyuakan air pada Baekhyun.
Keesokkannya mereka melawat Baekhyun seperti biasa, kini bukan dengan air mata tetapi melawat dengan senyum dan tawa.
Tiga hari berikut, baekhyun telah dibenarkan pulang dari hospital. Pada petang itu mereka membuat jamuan untuk meraikan kepulangan Baekhyun. Baekhyun membawa Taeyeon ke laman rumahnya, tidak seorang pun yang perasan akan kehilangan mereka berdua dari jamuan tersebut kerana semua orang rancak berbual sesama mereka.
Baekhyun dan Taeyeon duduk di satu bangku menghadap jendela rumah Baekhyun yang sepatutnya membuat keadaan mereka disedari semua orang. Namun apakan daya semua sibuk dengan hal masing-masing.
Baekhyun: Yeon…
Taeyeon: hmmm… *senyum pada Baekhyun*
Baekhyun: Yeon ingat lagi tak janji Yeon pada oppa?
Taeyeon: janji yang mana?
Baekhyun: janji yang masa dekat hospital…
Taeyeon: ohh… *blushing* *mengangguk menandakan dia ingat akan janjinya*
Baekhyun: oppa nak Yeon tunaikan janji Yeon… Yeon kena lamar oppa *menyengih pada Taeyeon*
Taeyeon: oppa nie… kenapa Yeon pulak Yeon yang kena lamar oppa *merajuk*
Baekhyun: dah hari tu Yeon yang janji
Taeyeon: bencilah *pukul dada Baekhyun* *nak berlalu*
Baekhyun: aduh… aduh… *sambil pegang dada*
Taeyeon: oppa… oppa mian… oppa sakit dekat mana… *cemas*
Baekhyun tidak menjawab malah tangannya yang memegang dada mengeluarkan satu kotak baldu merah yang terisi sebentuk cincin.
Baekhyun: *melutut dihadapan Taeyeon* sudi tak Kim Taeyeon menjadi peneman hidup dan menjaga anak-anak saya akan datang untuk selama-lamanya?
Taeyeon: *air mata mula membasahi pipi* *terharu* saya… sudi…
Baekhyun terus memeluk Taeyeon sebaik mendengar penerimaan Taeyeon pada lamarannya.
Taeyeon: jahat sebab tipu Yeon…
Baekhyun: sekali sekala apa salahnya…
Beberapa bulan kemudian Baekhyun dan Taeyeon, Kai dan Hyoyeon serta Xiumin dan Sunny melansungkan perkahwinan mereka manakala ahli mereka yang lain mengikat pasangan mereka dengan pertunangan.
Katanya nak kenal hati budi masing-masing dulu hehehe… itulah kesudahan cerita Hate Become Love.
-TAMAT-
Tamat sudah ff L... Maaf kalau pengakhirannya tak seperti yang pembaca harapkan.. Btw.. Jangan lupa terus membaca In love with hot chocolate and muffin.. Sebarang komen boleh tinggalkan..
Terima kasih sekali lagi sebab sudi membaca ff L