Setahun kemudian...
Lu Ma: Lulu, I'm sorry...really2 sorry..
Lulu: sy tak kisah aunty nak tipu sya...tpi knpa??
Lu Ma: Aunty dan Uncle buat semua nie untuk kebaikan Luhan, Lulu. Aunty hrap sgt kamu memahami keadaan kami. Dan jugak Aunty hrap kamu tak bgitau pihak media dan org lain ttg hal nie ye...kecuali Aunty dan Uncle sendiri yg buka mulut ttg Luhan nie...sekali lagi..maafkan Aunty yee...
Lulu: baiklah. Sya xkan bgitau pihak media dan orang lain..sbnrnya sya msih terkecil hati dgan apa yang Aunty dan Uncle buat kat sya.. tpi kata Mama sya, kemaafan adalah dendam yang terindah..jdi sya membuat keputusan untuk memaafkan Aunty dan Uncle.
Lu Ma: terima kasih, Lulu. Luhan merupakan waris tunggal kami..jdi sejak kejadian tu Aunty dan Uncle terpaksa merahsiakan hal nie...hal Luhan.
Lulu: jadi Luhan dh berpa lama koma, Aunty?
Lu Ma: dh dekat 6 tahun. Mula2 kami nak hentikan je rawatan tu untuk Luhan sebab kami xnak tgk Luhan menderita. Tapi doktor kata yang dia still ada harapan nak sdar dri respon yg dia bgi kat doktor...tpi masalah nya sekrg sampai sekarang Luhan belum sdar...* mengesat air mata yg jatuh*
Lulu: *mengawal perasaan sdih + mrah* it's too late..xpa lah, Aunty. Lulu blik dulu...
Lulu berlalu keluar beriringan dgn Lu Ma.
Lu Ma: kamu xnak lawat Luhan dlu??
Lulu: *mengelng* bkan xnak..nak sgt. Tpi sya takut perasaan sya kat Luhan buat sya susah nak tinggalkan dia...
Lu Ma: kamu nak pergi mana??
Lulu: sya dpat tawarn biasiswa dkat slah satu Universiti di Amerika..jdi Mama xnak sy lpskn peluang nie...Mama nak sya ambil twrn nie dan belajar kat sana...
Lu Ma: ohh, baguslah. Baik2 kat tempat org yee...Aunty slalu doakan yg terbaik untuk kamu. Kalau perlukn apa2, call Aunty yee...bila kamu pergi??
Lulu: baiklah. Lusa sya berangkat, Aunty.. Thanks for your support n your kindness. Lulu pergi dlu ye... *meninggalkan rmah agam itu*
Beberapa bulan kemudian...
Luhan tersedar dri komanya. Keluarganya amat gembira. Berita ttg Luhan sudah sedar juga sampai ke telinga keluarga Lulu. Tpi malangnya, Lulu belum mengetahui ttg berita tersebut...
☆★☆★☆
Beberapa hari kemudian...
Lu Ma: Luhan, mcm mna sekarang?? X lemah mcm slalu??
Luhan: *mengangguk* Luhan ok sekrang...x lemah sgt..tpi Lulu mana?? knpa Lulu xlwat Luhan??
Lu Ma: *terkejut* you know her?
Luhan: *mengangguk* yea.. I know her, even it's feel likes a dream when I know her..
Lu Ma: ohh....Lulu pergi sambung belajar kat Amerika. Maybe next week dia blik...x silap Mama dia blik sbb summer holiday.
Luhan: *mengangguk* I miss you..(kata hati)
Setelah Luhan benar2 sihat. Luhan sering keluar rumah dab sering melimpasi rumah Lulu tanpa diketahui empunya rumah. Akan tetapi hanya seorang sahaja sedar akan kehadiran Luhan ketika itu...seseorang itu adlah~
?? : Dao Lu!! Eh, maksud Mama.. ini Luhan kan?? *melihat Luhan berdiri di dpan rumhnya...sbnrnya dia bru pulang dri pasar basah kemudian ketika sampai xjauh dri rumahnya, dia terlihat susuk tubuh yang amat dia kenal..iaitu Luhan..jdi dia membuat kptsn utk mengur Luhan*
Luhan: Mama!! Eh, mna Mama tau nama btl sy nie??
Xing Mama: Lulu yang britahu nama sbnr kamu... Lulu tahu kamu kat cni??
Luhan: ohh..tak. Lulu xtau. Mama jgan bgitahu dia dlu ye..nanti biar Luhan sendiri jumpa dan bgitahu dia yang Luhan dh sihat... Mama, xmrah kat Luhan ke??
Xing Mama: nak marah buat apa??
Luhan: mrah sbb tinggalkan Lulu tanpa menemani dia blik malam tu..
Xing Mama: mula2 marah lah... Papa pun mrah jugak...tpi kitaorg dh tahu hal sbnr... jdi kitaorg maafkan kamu... eh, kamu xnak masuk ke?? Jom lah masuk..
Luhan: xpalah Ma... thanks for your forgiveness, Ma.. Luhan blik dulu...
Xing Mama: yelah...hati2 jlan tu..
Luhan: hao'
★☆★☆★
Xing Mama: Lulu, Mama nak tanya sesuatu, blh?
Lulu: blh je..apa dia, Ma? *muka Lulu sekarng nampak happy tpi dlm hati hanya Tuhan dan dia je tau*
Xing Mama: kamu msih ingat dgn Luhan?? Kamu xnak lawat dia ke sementara kamu tgh cuti nie??
Lulu: dia first love Lulu, Ma. Tak mungkin Lulu lupa dia even lama dh Lulu xjumpa dia..lawat dia mungkin besok or lusa kot..sbb Lulu ada hal nak settle kat cni dlu...btw knpa Mama tanya?
Xing Mama: saje..
Lulu: yelah... Ma, Lulu naik dlu..pnat~
To be continued....
A/N: ok..crita nie blim hbis lgi...ada lagi nie...maybe su buat sampai bab 16 je kot...so xlma lgi hbis lah crita nie...keep reading, vote and comments, ok? Tq sbb sudi vote...yg x vote tu xpa...tpi tq jugak sbb sudi lawat crita sya yg xseberpa nie...Sorryy kalo ada typo ye..
YOU ARE READING
Crazy Ghost | Luhan Fanfic [C]
FanfictionLu han, mati dibunuh dalam kes pembulian. Rohnya yang tidak aman kerana mayatnya tidak ditemui oleh pihak polis. Dia perlu mencari seseorng untuk membantu nya mencari dimana mayat nya sebenar. Lulu, gadis kolej yang gemar mengikuti kelas tambahan t...