POV Aurelie
*piep piep piep*Ik werd wakker van het irritante geluid van mijn wekker. Ik was nog zo moe... Met veel moeite kijk ik hoelaat het is; 7:00. Ik had nog precies 10 minuten om men tas klaar te maken voordat ik moest vertrekken naar men nieuwe school. Ja, ik sta altijd mega laat op want ik ben dus totaal geen ochtendpersoon en ik ontbijt NOOIT. Veel mensen zeggen dat dat ongezond is maar serieus wie kan er nu in godsnaam eten s'morgens? Ik moet gewoon al kotsen als ik eraan denk. Je bent net wakker en dan eten in je keel duwen?
Ik spring uit bed en kleed me aan. Snel steek ik wat spullen in men tas die ik vandaag zal nodig hebben. Ik kijk nog even snel in de spiegel en ren naar beneden.
Ik zie men vader en stiefmoeder aan tafel zitten. Ik hou enorm veel van men familie. Men vader is 1 van de liefste personen op deze planeet! Mijn ouders zijn gescheiden, nog maar recent, en dat vind ik niet erg, ik zie men moeder nog vaak. Men moeder is in 1 woord: chique. Ze draagt alleen dure kledij, wilt altijd dat ik super verzorgd buiten kom en ze heeft een mega grote villa. Met men stiefmoeder kom ik even goed overeen, ze is super lief en een geweldig moederfiguur.
"Goeiemorgen pap, goeiemorgen Elena" zeg ik vrolijk en geef ze beide een kus. Ik noem Elena nog steeds bij haar voornaam, voor mam is het nog iets te vroeg en dat vind ze zelf oké. "Goeiemorgen Aurelie" zeggen ze beiden. Ik doe men schoenen aan en neem al direct weer afscheid.
Op weg naar de bushalte kijk ik nog snel even naar de app wanneer de bussen precies komen want ik moet er helaas wel 2 nemen.
Daar sta ik dan, een nieuw hoofdstuk in mijn leven gaat beginnen. Ik ben enorm nerveus, nieuwe vrienden zoeken is zo moeilijk en ik ben niet erg sociaal.
Na bijna een uur onderweg geweest te zijn kom ik aan op mijn nieuwe school. Het ziet er niet echt bijzonder uit, gewoon een saaie normale school.
Ik loop naar binnen en zie enorm veel mensen rondlopen. Ik stap gewoon recht naar het raampje waar duidelijk 'onthaal' opstaat.
"Goeiemorgen, vertel eens" zegt de vrouw achter het raam.
"Hi, ja ik zoek dus mijn lokaal voor straks. Dat zou 104 moeten zijn?"
'104 is een verdieping omhoog en de 3de deur aan de linkerkant' zegt ze vriendelijk.
"Oké, dankjewel" en ik toon haar nog een kleine glimlach.
Met een beetje stress loop ik naar boven en vind ik makkelijk het lokaal. Ik blijf wel gewoon hier zitten aan de deur en wacht op de bel.
Na een paar minuten gaat de bel en de gang stroomt nog meer vol. Een paar andere mensen komen aan hetzelfde lokaal als mij staan, alleen maar jongens. Ik voel me iets teveel bekeken.
De leerkracht arriveert en laat ons naar binnen. Ik ga meteen op de 2de rij zitten helemaal aan het raam.
Plots komt er een meisje naast mij zitten dus ik schrik een beetje op.
"Hey, we zijn denk ik de enige meisjes in onze klas dus je zult het met mij moeten doen dit jaar haha" zegt ze lief.
"Oh, echt? Vreemd. Hoeveel jongens zijn er nu dan?" en ik kijk een beetje rond.
"Ik denk 12, maar komt goed, we hebben elkaar" ze glimlacht.
Al die jongens, het voelt zo awkward, ik kom niet graag in contact met ze ook al ben ik gewoon 100% straight. Vreemd right?
"Sorry, mijn naam is Elise trouwens en jij bent?" haalt ze me uit mijn gedachten.
"Aurelie, leuk je te ontmoeten Elise" zeg ik gemeend.
Na een halfuur saaie verhalen van de leerkracht te hebben geluisterd is het tijd voor een kennismaking met de hele klas.
"En jij bent?" hoor ik de leerkracht plots aan mij vragen.
"Aurelie, ik ben ook nieuw op deze school"
"Vertel eens kort over jezelf, Aurelie" glimlacht de iets oudere man.
"Nou, ik ben 17 jaar, ik ben niet enorm goed in school, ik hou ervan om naar concerten te gaan en te shoppen"
"Heb je ook een vriend?" Hoor ik opeens achter me.
Ik draai me om en zie een jongen met zwart krullend haar, bruine ogen naar me staren en lachen terwijl zijn vrienden hem een schouderklop geven.
"Nee, heb ik niet" zeg ik gewoon droog.
"Nog niet" hoor ik hem mompelen.
"Dat was niet echt nodig, Tim" zegt de leerkracht.
Ik draai me terug om en laat het overwaaien.
Wanneer later de bel gaat neemt Elise me mee naar de picknicktafel die buiten staat. Het is mega zomers weer en de wind voelt fijn aan.
"Men vrienden komen er zometeen aan, ik stel je gerust voor" zegt ze meteen.
Nog voor ik kan antwoorden hoor ik een "Hey Elise!" achter me vandaan komen.
Het groepje van Elise komt bij ons zitten, een mega mooi meisje komt naast me zitten.
"Guys, Dit is Aurelie, we zitten helemaal alleen in een jongensklas en ze is ook nieuw hier. Aurelie, dit zijn mijn 2 vriendinnen Jesse en Sabrina en 2 vrienden Rens en Zack."
Na een kleine kennismaking was de groep over van alles aan het praten. Ik ben niet sociaal dus ik luister gewoon wat mee.
"Ik ga even naar het toilet" zeg ik dan.
"Oké, tot zo" zegt Elise.
Als ik onderweg ben naar het toilet krijg ik opeens een zware arm om me heen. Met een snelle reactie geef ik een mep op de wang van degene die me vasthad.
"Waarom deed je dat?!" roept de persoon naast me. Het is Tim.
"Niet zomaar aan me komen, heb je geen toestemming voor" zeg ik een beetje pissed.
Ik loop gewoon snel rechtdoor naar het toilet zonder nog te wachten op een antwoord. Ik ben nog geen minuut in de toiletten of Tim komt binnengestormd.
"Dit toilet is voor de vrouwen, als je het nog niet wist" zeg ik droog.
"Boeit me geen hol" zegt hij kwaad.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik probeer altijd een hoofdstuk te maken van 1000+ woorden. Als jullie liever kleine hoofdstukken willen laat het zeker weten, dan kan ik meer en sneller uploaden! Dankjewel voor het lezen, vote & comment! :)
- xxx Efyra
JE LEEST
Een badboy met gevoelens? [ON HOLD]
Novela JuvenilAurelie is een meisje van 17 jaar. Ze gaat voor haar laatste jaar in het middelbaar van school veranderen. Ze vind het niet zo erg om te veranderen omdat het steeds slechter ging met haar vriendengroep, ze wil graag die nieuwe start maken. 1 ding is...