Haftada 3-4 kez Bayılan kadın

294 7 0
                                    


Bayan X,otuz yaşında evli bir kadın.İki çocuğu var.

Haftada 3-4 kez bayılıyor.Ani bayılmaların birinde kafasını  banyoda küvetin kenarına çarpıyor.Kafa travması sonucu bir süre tedavi görmek zorunda kalıyor.

Bu olaydan sonra ailesi, bayan X'i yanlız bırakamıyor.Mutlaka yanında biri kalmaya başlıyor.

Nörolojik ve beyinsel tetkikleri yapılıyor.Fakat patolojik hiç bir problem bulunamıyor.

Başlarda epilepsi hastalığından şüphelenilse de sonradan olmadığı anlaşılıyor.

Danışanımla ilk görüşmemiz de geçmişte yaşamış olduğu her hangi bir korkusu olmadığını anlattı.

Yaşamış olduğu her hangi bir travma da söz konusu değildi.

Terapiye ilk geldiğinde eşi ve çocukları da yanındaydı

Biz ön görüşme yaparken çocuklar odanın kapısına yaklaştıklarında,bayan X de normalin dışında panik hali farketmiştim.

Sebebini sorduğumda "bilmiyorum" demişti.

Bayan X için Hipnoterapi seansı planladık.

Seans sırasında terapiye tamamen konsantre olmuş görünüyordu.

-Çocukluğunuzda duvardan,ağaçtan,ya da yüksek bi yerden düştünüz mü?

-Hayır düşmedim.

-Her hangi bir kaza geçirdiniz mi?

-Hayır.ciddi bir kaza geçirmedim.

-Çocukluğunda seni korkutan yada irite eden bir olaya gitmeni istiyorum

-4-5 yaşlarındaydım.Evimizin bahçesinde oynuyordum.Bir çığlık sesi duydum.Annemle birlikte bahçe kapısını açtığımızda komşumuzun küçük kızının kamyonun altında kaldığını gördük.Annesi feryat figan bağırıyordu.Çocuğun ayakkabısı bizim kapımızın önüne fırlamıştı.O ayakkabıyı hatırlıyorum.Çocuğun ezilmiş bedenini gördüğümde annem beni içeriye çekti ve kapıyı kapadı.Ama bu olayı unutmuştum,şimdi hatırladım.Benim bayılmam ile ne ilgisi var? diye sordu.

Bu olay çocukları ile ilgili hassasiyetinin sebebi olabilir miydi?Bilinç altında ki bu kayıt,bayılmasına neden olabilir miydi? 

Zira,insan beyninin ara sıra böyle oyunlar oynadığını biliyorduk.Saniyenin yüzde biri kadar bir sürede bilincimizle hatırlamadığımız bir görüntü,bilinç altımız dan film şeridi gibi geçebiliyordu.

Biliç altından,geçmişte yaşanan görüntüye  ait  kayıtları silme telkinleri işe yarayacakmıydı? Doğrusu bende merak ediyordum.

O günden sonra Bayan X,bir daha hiç bayılmadı.

Anlaşılan o ki,Çocukları göz kadrajı dışına çıktığında,ani bir refleksle dönüp onları göremeyince beyin oyununa maruz kalıyor.Çocuklarının kamyonun altında kaldıklarına dair bilinç altı kurgusunun kurbanı oluyordu.

Ya da Ben  bayan X'i,bayılmasına sebep olan olayın geçmişte ki o olay olduğuna inandırmıştım.

İki ihtimal de söz konusu.

Sebep ne olursa olsun bayılmasına neden kilidi açacak doğru anahtarı bulmuştuk.

Zaten terapinin amacı da bu değil mi?


-


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 26, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

BİR TERAPİSTİN ANILARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin