Sezen Aksu Misali..

17 1 0
                                    

Eylül, ismini soyledikten sonra şaşkın bakışları arkasında bırakarak yürümeye devam etmişti. "Berke". Eylül çocuğun adını duyduğu halde duymamis gibi arkasına bile bakmadan ilerledi. Adı Berke. En sevdiğim isim. Bunları düşünürken kolunda hissettiği bir elle arkasına baktığında yine o gözlerde buldu kendini. "Biletlerini düşürmüşsün" Eylül Berke'nin elinde tuttuğu bir çift bilete baktı. Oha biletlerimi düşürmüsüm. Onlar olmadan ne yapardım. En sevdiğim sanatçının konserine gidemicektim. Eylül ailesi para vermeyin yaz boyu çalışıp para biriktirmisti. Koybolmadigina ne kadar sevinse de belli etmek istemedi. "Hep senin yüzünden." Arkasına dönüp gitmek istiyordu artık. Tekrar arkasında şaşkın gözlerin bakakaldigina emin olunca kikirdamaya başladı.
En sonunda merdivenlerde okul müdürü göründü. Dokuzlara ayrı bir ilgi duyuluyordu bu okulda. Eylül bunu hissedince istemsizce gülümsedi. Kafasını döndürdüğünde karşısında yine o gözleri gördü. Bir anda nefesi kesilmiş, gulumsemesi sona ermişti. Müdürün sınıflara gitmeleri için ismini söylediğini duyunca sert bakışlarını çocuğun üzerinden çekerek adımlarını okulun içine cevirdi. Artık 9C sınıfının öğrencisiydi. Sınıfa girdiğinde kendini süzün meraklı bakışlarla karşılaştı. Ne kadar sinir olmuş olsa da bu yabancı gozlerle dört sene geçirecek olması anlık bir gülümseme yaratmıştı yüzünde. En arkada iki kişilik boş yer gördü. Yalnız oturma isteğiyle geçti oturdu. Kulaklığını ve mp3ünü çıkararak Sezen Aksu'dan bir şarkı açtı. Yanına yaklaşan çocuktan habersiz dışarıyı izlemeye başladı. "Ne dinliyorsun?" Berke kızın kendini duymadığını anlamışti. Yanına oturdu. Hızlıca çantasını sıranın üzerine koydu. Sarsıntıyla irkilen Eylül hızla kafasını çevirdi. "Sen ne yaptığını zannediyorsun insan bir seslenir. Korkutmaya mi çalışıyorsun? İki dakikalık keyfim vardı içine ettin. Ne guluyorsun be gerizekalı." Berke birden ciddileşti. "Sezen Aksu mu dinliyorsun?" Ne! Nerden biliyor bu çocuk Sezen Aksu hayranlığımı. Eylül birden "Çok biliyosun sen" diye çıkıştı. Berke, Eylül'ü sinirlendirecek güçte alaycı bir gülümsemeyle önüne döndü. Ve yine Eylül'ü şaşırtmaya yeticek, duygusallığını belli eden br ses tonuyla konuşmaya başladı. "Sezen Aksu'dan başkası dinlendirmiyor beni. Ama onu dinlerken bir o kadar da hircinlasiyorum..." Eylül'ün sesiyle sözünün kesildiğini farketti Berke. "Salak misin sen?" diyerek kahkaha atti Eylül. "Belki de oyleyimdir Eylül. -Eylül- kelimesini vurgulamisti Berke. Eylül'e döndü bunu söylerken. Kızın kahkahasi yarıda kesilmiş ve cümleleri boğazına dugumlenmisti. Niye gözleri dolmuş bu çocuğun. "Kıyamam" "Ha?" Ay ben onu dışımdan mi söyledim. Kahretsin. O dolu gözlere aldırmamış gibi yaparak alaycı gülümsemeye başladı. " Kıyamam, kendini nasılda kabullenmişsin. Bu güzel bir sey." Berke içinde ki hüznü ve gözünde ki yaşları bir kenara atmis tamamen Eylül'e odaklanmisti.

Eylül VaktiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin