The new student

133 4 1
                                    

"Driinnggg ", "shit waar staat die verdomde wekker" , Tessa wilt zich weer omdraaien als haar moeder de kamer binnenkomt,"kom op Tessa opstaan, het is al laat" , "maar mam ik ben nog moe ik wil niet naar school "
Al bij het woord alleen moet Tessa bijna kotsen." Ja, Tessatje ik weet het maar je gaat naar een nieuwe school dat is toch spannend?"
"Nee mam ik vind dat helemaal niet spannend ik vind het doodeng! Waarom moesten we nu verhuizen,
ik was heel blij met m'n oude school"
"Ik weet het schatje maar ik heb je al duizend keer uitgelegd dat ik hier een betere baan aangeboden heb gekregen en dat het te ver was om elke dag over en weer te reizen, en nu opschieten of je komt te laat op je eerste schooldag"
"Ja mam", ik kijk op de wekker zie ik dat ik nog maar een halfuur heb en ik moet met de fiets!
Ik neem de kleren die ik gisteravond had klaargelegd en loop naar de douche.
Als ik eindelijk met alles klaar ben neem ik mijn fiets uit de schuur en spurt naar school.
Als ik eindelijk op school aangekomen ben en mijn fiets op slot heb gedaan zie ik dat alle leerlingen al naar hun klassen vertrokken zijn.
"Typisch iets voor mij te laat komen " denkt Tessa bij zichzelf. Net als ze niet weet wat ze moet doen komt er een knappe jongen de poort binnen , ze denkt er niet bij na en loopt recht op hem af.
"Heey sorry ik ben een nieuwe leerling en ken mijn weg nog niet kan jij mij helpen asjeblieft? "
In plaats dat de jongen haar helpt loopt hij haar negerend voorbij.
"Hè gast ik had het tegen jou!"roept Tessa maar hij loopt gewoon door.
Wat is die vol van zichzelf denkt Tessa. Na tien minuten rond te hebben gelopen vindt Tessa toch het secretariaat. "Hallo mevrouw ik ben Tessa Hupez en ik ben een nieuwe leerling", "jij bent te laat hè meisje maar omdat je een nieuwe leerling bent zie ik het door de vingers, wat was je naam ook alweer? " , vroeg de vrouw. "Ik ben Tessa Hupez" herhaal ik voor de tweede keer. "Jij zit in klas 6 economie in lokaal 265 , heb je al een rondleiding gehad?", "nee" ,antwoord ik.
"Ja sorry maar die kan ik je nu ook niet geven want ik heb nog veel werk en jij bent al te laat , gelukkig is het vandaag alleen maar kennismaking dus mis je niks van de les, ik zal je wel naar je klas brengen en aan 1 van je klasgenoten vragen of ze je wegwijs willen maken in de school."
"Danku" antwoord ik.
"Wil je me dan nu volgen?" zegt de vrouw.
Ik luister naar haar en volg haar naar mijn nieuwe klas.
Als we eindelijk op de bovenverdieping zijn leid ze me naar een houten deur.
Ze klopt op de deur en doet hem dan open.
"Mevrouw Janssens ik heb hier een nieuwe leerling voor u bij ze heeft nog geen rondleiding gehad dus zou u 1 van uw leerlingen willen aanduiden om haar een rondleiding te geven?
"Tuurlijk" zegt mevrouw Janssens.
De vrouw duwt me naar binnen en doet dan de deur achter zich dicht.
"Hallo ik ben je klastitularis mevrouw Janssens en ik ga je Nederlands geven"
"Hallo" zeg ik .
"Als je graag wilt mag je je even voorstellen aan de klas" zegt mevrouw Janssens
"Oke, euhm hallo allemaal ik ben Tessa Hupez en ik ben 17 jaar ik ben naar hier verhuisd omdat mijn moeder hier een betere baan kon krijgen, mijn hobby's zijn zingen,dansen en ik ga binnenkort terug paardrijden"
"Dankjewel Tessa je mag nu gaan zitten" en ze wijst me een plaats aan. Net wanneer ik hoop dat ik naast een leuk,lief meisje ga zitten zie ik dat het de jongen is die mij daarstraks negeerde.
Ik ga zitten en neem m'n boeken.
"Heey",zegt de jongen.
Maar ik negeer hem volkomen.
"Heey",zegt hij nu iets luider.
Maar ik blijf hem negeren.
"Tessa en Jackson kunnen jullie daar vanachter wat stiller zijn asjeblieft ik probeer hier les te geven",zegt mevrouw Janssens.
"Sorry mevrouw het zal niet meer gebeuren."
Ik kijk naar het bord wanneer ik plots een hand op m'n bil voel.
"Blijf van me af !",zeg ik bits tegen Jackson.
En ik sla zijn hand van mijn bil.
"Aha nu praat je wel tegen me."
"Als je wat vriendelijker zou zijn tegen me en me niet betast zou ik geen reden hebben om je te moeten negeren",fluister ik.
"Pff wat jij wil"
En we concentreren ons weer op de les.
Als de verlossende bel eindelijk gaat neem ik snel mijn boeken bijeen en haast me naar de volgend les,wiskunde.
"Yeey m'n lievelingsvak ",zeg ik op een sarcastische toon.
"Heeey Tessa wacht even",hoor ik iemand roepen.
Ik draai me om en zie een meisje met blond haar en de mooiste blauwe ogen die ik ooit heb gezien naar me toelopen.
"Heey",zegt ze ik ben Lisa.
"Hoi ,ik ben Tessa maar noem me naar Tess "
"Oke, welk vak heb je nu ?",vraagt ze.
"Wiskunde,jij ?"
"Ik ook,dan kunnen we samen gaan als je dat goed vind?"
"Tuurlijk",zeg ik.
Als we eindelijk bij wiskunde aankomen zie ik dat we te laat zijn.
"Zozo dames,van de eerste dag al meteen te laat ?"
"Sorry mevrouw devos maar ik heb Tessa even haar kluisje laten zien zodat ze niet de hele tijd met die zware boeken moest sleuren",zegt Lisa.
"Oke dan is het goed ga maar zitten"
De laatste bel van de dag eindelijk naar huis.
Als ik lisa dag heb gezegt loop ik naar de fietsenrekken om m'n fiets op te halen maar bots dan tegen Jackson.
"Howly shit je laat me schikken ",zeg ik.
"Oei verblind m'n schoonheid je ?",zegt hij.
"Nee ,je lelijke kop,zeg ik bot.
"En laat me nu door want ik moet m'n fiets nemen.
"Nee ,antwoord hij.
"Waarom niet ?"
"Omdat ik je eerst iets moet vragen",zegt hij.
"Wat ?",vraag ik.
"Vanavond organiseert een vriend van me een feest bij hem thuis en ik zou graag willen dat je ook komt"
"Ja tuurlijk" ,zeg ik.
"Echt ??"
"Nee tuurlijk niet wat dacht je dat je me eerst negeer dan betast en nu wil je nog dat ik met je naar een feest ga,en ga nu opzij of het gaat branden "
"Wat branden?",hoe bedoel je ?
En voor hij het goed en wel beseft duw ik m'n knie hard tussen zijn benen.
"Aaaaahh ",schreeuwt hij.
"Dat had je niet moeten Tessa,hier krijg je spijt van !"
"Oww ja ??,en ik lach.
Ik passeer hem pak m'n fiets en fiets met een gelukkig gevoel naar huis.

Wanneer ik thuis ben zie ik dat m'n moeder nog niet thuis is dus besluit ik naar m'n kamer te gaan.
Snel check ik m'n gsm en zie dat ik een bericht heb.
"Dat had je niet moeten doen Tessa ,hier zul je spijt van krijgen"
"Pff creepert ",en ik leg m'n gsm weg.
Ik besluit dan maar aan m'n huiswerk te beginnen want die van wiskunde heeft ons een taak gegeven en ik ken mezelf ik ben niet goed in wiskunde.
Als ik bijna ķlaar ben hoor ik de deur beneden opengaan,daar zal je mijn moeder hebben.
"Tesssaaaaaa! !"
Hoor ik m'n moeder roepen.
"Jaaaaaaaa",roep ik terug.
Dan hoor ik iemand op de deur kloppen.
"Tessa ,mag ik binnenkomen ?",hoor ik m'n moeder zeggen.
"Tuurlijk,kom maar binnen."
"Hoe was je eerste schooldag? "
"Heel goed,ik hen al een nieuwe vriendin gemaakt ,Lisa heet ze echt een hele leuke."
"Fijn voor jou ,wat ben je trouwens aan het doen ?"
"Huiswerk",en ik zucht.
"Op de eerste schooldag al ?"
"Yep ,de leerkrachten willen er blijkbaar direct invliegen"
"Oke,weet je wat laten we vanavond wat gaan eten wij met z'n tweeën."
"Ja dat is lang geleden"
"Oke dat is afgesproken laten we vertrekken rond 7 uur ofzo,als dat voor jou goed is?"
"Tuurlijk",zeg ik met een glimlach.
"Oke dan laat ik je maar voort doen"
En ze vertrok.
"Eindelijk nog is iets met z'n tweeën",
denk ik bij mezelf.

The new studentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu