Deel 3

38 0 0
                                    

"Driiinnggg"
"Shitt nog een dag school en ik dag juist dat ik mocht blijven liggen maar goed het is wel vrijdag,vrijdag oh wat hou ik van deze dag"
Ik stap uit bed en ga naar de badkamer met een hoopje kleren die ik bij elkaar heb gezocht.
Als ik klaar ben neem ik m'n fiets en ga naar school.
Wanneer ik daar aangekomen ben zie ik Alex verderop met een paar vrienden van hem staan plots draait hij zich om en kijkt recht in m'n gezicht en ik weet niet of ik het goed gezien heb maar ik dacht dat hij naar me glimlachte, natuurlijk ben ik snel doorgelopen naar Lisa.
"Heey Lisa"
"Tess !",en ze geeft me een knuffel.
Ik wil je even aan een paar vrienden van me voorstellen.
"Dit is Rick,mijn vriendje "en ze geeft me een knipoog.
"Thomas",hij valt op jongens dus met hem zal je geen jongensproblemen hebben",en ze lacht.
"Chloe",en ze wijst me een klein fijn meisje aan.
"Britt ",1 van de liefste meisjes dat ik ken.
En als laatste femke,een natuurtalent in dans.
"Jongens dit is Tessa ",zegt ze met een grote glimlach.
"Heey allemaal"
"Heey Tessa "zeggen ze allemaal tegelijk en 1 voor 1 geven ze me een knuffel.
Dan horen we de bel en overal rondom ons horen we gezucht.
"Kom mensen wie heeft wel vak?",zegt Thomas.
"Chemie", zeggen lisa en chloe tegelijk.
"Huh Hoe kan dat, ik zit toch in jouw klas lisa ?",zeg ik.
"Ja Tess maar we hebben verschillend vakken die zijn opgesplitst omdat we alleemaal niet in de lokalen geraken", zeg ze.
"Oww okee ik dacht al"
"Heey Tess welk vak heb je nu?",vraagt Thomas.
"Biologie jij?"
"Ik ook kom we gaan samen.
En verstrengeld zijn arm in de mijne eerst schrik ik maar vergat dat hij voor de jongens is en toch niet op meiden valt dus dat het me niet uitmaakt.
Als laatste komen we de klas binnen want Thomas moest zonodig nog langs de drankautomaat voor een cola waardoor we te laat in de les waren,ik begin hier blijkbaar een gewoonte van te maken.
Als we de klas binnengekomen zijn geloof ik m'n ogen niet shit Alex is hier ook en ik ga achter Thomas staan.
"Goed jullie 2 mogen hier van voor komen zitten.
En we nemen plaats,als ik eventjes achterom kjjk zie ik Alex naar me kijken ,snel draai ik me weer om en focus me op de leerkracht.
"Goed leerlingen omdat we dit jaar over de natuur gaan leren over de bossen,bloemen en etc. ,heb ik besloten dat jullie eerst zelf op onderzoek mogen gaan om zelf al wat kennis op te doen en zo zouden jullie de les beter kunnen volgen.
Natuurlijk zal je dit niet alleen doen maar in groepjes van 2."
Iedereen begint spontaan te juichen als de leerkracht plots met zijn hand op tafel slaat
" stilte klas !"
En iedereen zwijgt.
"Natuurlijk zullen jullie die groepjes niet zelf maken want dan zal er van werken niet veel in huis komen denk ik,ik heb de groepjes zelf al gemaakt dus als ik Jullie naam roep komen jullie spontaan naar voren,oke?"
"Komaan niet met Alex,niet met Alex",fluistert Tessa stilletjes tegen zichzelf.
"Goed ,Thomas en Feina jullie zijn een koppel"
En de klas schiet in de lach.
"Klas jullie moeten dit niet serieus nemen hè een koppel voor de opdracht."
Maar de leerkracht weet niet waarom we lachen als hij zou weten dat Thomas homo was.
"Goed het volgende koppel is Tessa en Alex. "
En bij die woorden voel ik de wereld draaien voor alles voor m'n ogen zwart word.

The new studentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu