Rumah baru

26 3 0
                                    

Setelah sampai di KLIA mereka sekeluarga mengambil sebuah teksi berhampiran untuk pergi ke rumah baru mereka

"Wah!!!"
Satu sahaja perkataan yang dikatakan kembar tersebut.

"Ya! Rumah je pun Jun Rin "( Jun Myeon + Neul Rin ) kata oreoboni mereka yang berumur 18 tahun iaitu Kim Hyung Jae. a.k.a Aisy Hakimi

"Betul tu." Kata dongsaeng mereka yang berumur 8 tahun Kim Nia Rin. a.k.a Nadia Nisa

(Sebenarnya watak oreoboni dan dongsaeng diorang baru ditambah)

"Biarlah kitaorang kagum je tengok rumah ni. Mereka jawab serentak selepas itu ketawa."

"Dah nama pun kembar macam tulah kan adik" kata Aisy Hakimi kepada adiknya Nadia.

"Hmm"

'Rumah ni besar sangat untuk setahun.'

Lalu Encik Aisy Mikael dan Puan Aina Amira memanggil anak - anak mereka untuk memberitahu bilik mereka.

"Mama! kenapa ni ?" tanya Hakimi apabila sampai di hadapan Mamanya.

"Mama dengan Papa nak bagitau abang, adik, dan Jun Rin bilik mana tidur cepat panggil adik-adik kamu."

"Okay! "Lalu Hakimi memanggil adik-adik nya "Firdaus,Humairah,Nadia cepatlah!"

"Nae!" Jerit mereka bertiga.

"Mama kenapa?"

"Abang bagitau adik kamu kenapa.Mama nak pergi masak."

"Okay Humairah dan Nadia bilik dekat atas sebelah kanan abang dan Firdaus sebelah kiri. Seorang satu bilik ingat jangan bergaduh."

"Nae!!!"

Kemudiannya mereka semua menganggkut barang ke bilik masing - masing.

Tiba-tiba Neul Rin dapat signal telepati daripada abangnya. Suho hantar sebab nak masuk bilik adiknya tanpa ketuk

"Ooh abang ke masuklah"
"Mairah cantikkan bilik-bilik kita . Mairah punya warna pink Fir punya warna biru."

"Hmm..."

Tiba-tiba bunyi trak aiskrim
"Matkool ! Matkool ! Kawanku mari kita beli aiskrim di Matkool!"

"Fir pergilah belikan Mairah aiskrim"pinta Humairah.

"Ala malaslah nak beli" kata Firdaus.

"Jebal... "Minta Humairah sambil membuat aegyo nya. 'dia tahu Firdaus lemah dengan aegyonya.'

"Okay. " 'nak buat macammana dia dah guna aegyo dia kalah la aku.'

"Strawberi kan" tanya Firdaus untuk kepastian.

"Nae.palli palli"

Lalu Firdaus keluar dari rumahnya untuk membeli aiskrim.

Apabila Firdaus dah beli aiskrim tiba - tiba nampak muka adiknya yang sedih tu.

"Mairah kenapa ni ?" tanya Firdaus.

"Oppa Mairah teringat kat Channie nak telefon tapi tak boleh sebab terhad rangkaian."

"Gwenchana kan ada facebook "cadang Suho.
"Dah makan aiskrim ni."

"Nae..."

"Oppa balik bilik dulu tau."

"Okay bye..."

"Oppa chakkaman. Gomawo."

"Hmm anything for my lovely twin" kata Suho.

Bila Suho dah keluar.

'Hmm macammana ni...'
'Aku rindukan dia my best friend.'

Tiba-tiba Mama panggil

"Humairah! Firdaus! Nadia! Hakimi!"

"Nae omma wae ?"

"Turun kejap dekat ruang tamu. Ada something mama nak cakap arah Puan Aina."

Apabila di ruang tamu.

"Bo? Sekolah!"
"Kat mana?" Tanya Nadia

"Dekat Miracle Highschool "

"Okay bila nak mula ? "tanya Humairah

"Minggu depan."

"Harini hari Isnin kan kita pergi beli barang sekolah hari Rabu. "Arah Mama mereka.

Minggu depan mulakan episod persekolahan mereka semua di Malaysia.
Macammana agaknya
Tunggu chapter yg akan datang

Nae!!!Where stories live. Discover now