Laila..!cepat turun, diorang semua dah turun.kata Datin Mawar
Lambat betullah anak dara ni siap nak makan malam je pun tu pun susah.membebel Datin Mawar.
Faris kamu tengok adik kamu tu suruh dia cepat sikit diorang dah lama tunggu.arah Datin MawarIalah..Faris pun angkat kaki naik ke atas.
Tok tok tok
Nak ape?!
Oi! mama suruh turun makan lah
Aku tak lapar lagilah.Dah blah kau.
Laila hendak menutup pintu lalu dihalang oleh Faris.Kau jangan nak mengada ngada nnti mama salahkan aku kenapa kau tak turun makan.
Alah..! Kau ckp jelah yg aku nak diet ke atau pun yg aku tak de mood nak makan .Tu pun susah , benda simple je pun budak 5 tahun pun boleh jawap tau..!
Amboi..! Kau nak bandingkan aku dengan budak 5 thn. Aku bukan budak 5 thn tapi tingkatan 5.
Memang perangai kau sama macam budak 5 thn.
Dahlah aku tak nak makan , kau makan lah dengan diorang kat bawah aku tak lapar lagi.laila dengsn pantasnya menutup pintu biliknya dan terus mengunci bilik.Oi! Aku tak habis ckp lagilah..!
Ape yg terjerit jerit tu..! Laila dah siap ke belum.kata Datin Mawar.
Entahlah ma anak kesayangan mama ni tak nak makan pulak..!
Biarlah dia tengak bad moodlah tu.kata Dato Hassan.
Ish...budak ni kan...
Biarlah dia Mawar nnti pandai pandailah dia cari makan.
Aiman pun tak de seleralah nak makan pa.
Kamu dah kenapa tak nak makan pulak.kata Dato kamarul.
Amboi..!bakal suami isteri ni hilang selera sama pulak tu. Kata Faris.
Tak pelah kalau kamu tak nak makan, perut orang ni bukan boleh dipaksa.kata Tan Sri Abu Bakar.
Kamu pergi lah masuk bilik.kata Puan Sri Syarifah
Baiklah nenek .Aiman pun naik ke atas iaitu di bilik tetamu.
Jomlah makan.kata Tan Sri Abu Bakar.
Akhirnya makan malam di rumah Tan Sri Abu Bakar tidak berseri kerana tiada kehadiran laila dan Aiman.
Tok tok tok..
Masuk kata Aiman.
Lalu Laila masuk dalam bilik dan mengunci bilik tetamu itu.Oi. Kau ape hal masuk bilik aku ni hah!
Shut..diamlah sikit nnti diorang dengar macam mana.
Kau nak ape hah??!
Aku nak...
Laila bergerak ke ke Aiman yg duduk di tepi katil.Kauu..na.. nak aa.. ape ?
Aku nak kau tanda tangan surat ni.
Laila menunjukkan surat yg berada di tangannyaSurat ape ni??
PERATURAN..
Peraturan..?
Kau ni lembab betullah berfikir...!
Ni surat perjanjian antara kita selepas kahwin. Ade faham..!Perlu ke semua ni ..?
Perlu.
Sebab..
Tak aku kena bagi sebab baru kau nak setuju.
Mestilah.Aku nak thu sebab dia.
Okey aku bagi thu sebabnya.
Sebabnya ialah kita ni masih muda dan terlalu awal untuk fikirkan tentang rumah tangga.
Dan dalam surat ni ade mengatakan bahawa kita tidak perlu memikirkan hal rumah tangga kita dan hanya hidup sebagai seorang pelajar yg hanya memikirkan hal sekolah atau pelajaran.Okey.. Aku faham.
Jadi tunggu ape lagi tanda tanganlah..!
Tu pun susah.Dah cepatlah..
Nak tanda tangan pun susah.
Bukannya aku suruh kau tulis karangan.Elah..
Aiman dah malas utk melayan kerenah laila.Akhirnya Aiman menurunkan tanda tangannya di atas kertas itu.
Ah..Bangus..!
Mudah kerja aku nnti.
Okeylah aku nak blah dari sini..
Bye.Kejap.
Kau nak ape lagi..?
Aiman pandang laila atas bawah.
Kau apehal pandang aku semacam je.
Kau x rasa ke baju kau ni mcm badut.
Dahlah seluar hitam, baju biru ,tudung oren.Biarlah badan aku suka hati akulah nk pakai macm badut ke?
Whatever.
Tapi kau kena ingat esok aku x nak kau pakai mcm ni.Suka hati akulah..
Ish budak nikan..! Ade yg kena makan kaki karang ..!
Kau ingat kaki kau tu makanan nak bagi aku makan...!
Mereka akhirnya bertengkr mcm kucing dan anjing..
Dalam situasi pergaduhan itu..
Tok tok tok..Aiman papa nak ckp ni..
Alamat macam mana ni...!
Laila masih ada dalam bilik Aiman.Oh tidak..
:) enjoy...
YOU ARE READING
Aku Suka Kau
RandomAtuk nk kamu kahwin... Dengn tengku Aiman Azman... Xnk...laila x nk kahwin.. Atuk laila baru form 1.. Tolong atuk... Atuk x kira kamu tetap kena kahwin dengn anak kawan papa kamu... ................... Kenapa hidup aku mcm ni.....dahlah kena kahw...