Part 1

144 3 0
                                    

Lapangan Terbang Antarabangsa Seoul Korea

Zaiqah: alhamdulillah,dah sampai pun kita..(katanya sambil mendepakan tangan)

Amboi riangnya kalah kanak kanak ribena..

Afran: akhirnya hari yang kita nanti telah tiba.. berapa lama dah kita plan akhirnya jadi juga (katanya sambil ingat perkara lalu)

Khainisa: jom kita cari teksi untuk ke hotel.. aku dah penat ni..( omelnya sambil membetulkan tudung bawalnya)

Eyzkai: boleh juga.. aku dah penat dah ni..

Mana taknya pagi tadi kerja sampai petang,8 jam kat dalam kapal terbang.

Umuhirah: aku pon sekarang ni dah penat. Jomlah cari teksi tak pon aku call.

Zaiqah:kaulah call senang sikit..
Afran:emmm betul tu.. tapi kalau kita cari teksi kat sekitar sini pon okay juga.

Khainisa:ok..tapi kalau kita pecah dua kumpulan lagi cepat.
Nadilah:ok.
Eyzkai:boleh juga.. Nisa dgn Umuhirah,Afran dengan kita orang..deal??

Aku tahu lah kau doktor tp takkan nk bgi juga kalau hal-hal macam ni..

Zaiqah:ok..
Afran:ok
Khainisa:ok
Nadilah:ok.
Umuhirah:ok..

Mereka berjalan menuju arah yang ditetapkan..

Asyik Umuhirah mencari nombor teksi tiba tiba..

Tubbb.. tubbb....

Umuhirah: Are blind??
(Marah Umuhirah sambil mengutip barangnya yang berterabur akibat kes langgar tadi ke dalam begnya berjenama Polo yang berwarna ungu hitam)
Mana taknya aku yang besar ni pun dia rempuh.

Ashraff:.excuse me.. not me but you.. you scroll that and
Park Chan Kook:<kenapa ni?>
(Sampuk lelaki itu dengan bahasa Korea)

Ashraff:<no..just excident>..
Katanya dengan bahasa Korea
Umuhirah:excident kau kata.. aku sepak kang baru betul betul excident.
(Bebel Umuhirah dengan suara yang perlahan)

Khainisa:kau ok tak..
Umuhirah:tak.. hati aku yang sakit.. jomla bla..
(Kata Umuhirah selepas mengambil semua barangnya yang terjatuh tadi)
Khainisa:ok.. emm sorry..
(Ucap Khainisa kepada dua lelaki itu)

Mereka berdua beredar dari situ..

Ashraff:Ya Allah belagak nya.. kalau aku jumpa kau kat Malaysia jaga kau..

Katanya sambil menggengam penumbuk...

Ashraff:ni bukan ke buku budak tu...(katanya sambil mengambil buku nota yang berwarna hitam biru)

Sorry kalau tak best sebab ni first cerita saya.. so harap ada orang suka..
Sorry kalau ada typo..dan kalau cerita anda sama macam ni ianya satu kebetulan..

IS IT TRUE??? [malay]Where stories live. Discover now