"Iman etmedikleri sürece Allah'a ortak koşan kadinlarla evlenmeyin. Allah'a ortak koşan kadin hoşunuza gitsede , mü'min bir cariye Allah'a ortak koşan bir kadindan daha hayirlidir. Iman etmedikleri surece Allah'a ortak koşan erkeklerle kadinlarinizi evlendirmeyin. Allah'a ortak kosan hür erkek hoşunuza gitse de; iman eden bir köle , Allah'a ortak koşan bir erkekten daha hayirlidir. Onlar ( Allah'a ortak koşanlar) ateşe çagirirlar, Allah ise izniyle , cennete ve bagislanmaya çagirir. O insanlara ayetlerini aciklar ki , ögüt alip düşünesiniz"
Bakara suresi 221. Ayet" Geçmişte olanlar hariç artık babalarınızın evlendiği kadınlarla evlenmeyin . Çünkü bu bir hayasızlık öfke ve nefret gerektiren bir iştir . Bu ne kötü bir yoldur.
Size şunlarla evlenmek haram kılındı analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız ,teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karilarınızın Anneleri ,kendileriyle zifafa girdiğiniz karılarınizdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız, - eğer anneleri ile zifafa girmişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur- öz oğullarinizin karıları, iki kız kardeşi (nikah altında) bir araya getirmeniz. Ancak Geçenler ( önceden yapılan bu tür evlilikler) başka. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır çok merhamet edicidir.
(Savaş esiri olarak) sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar ( da size) haram kılındı. (Bunlar) üzerinize Allah'ın emri olarak yazılmıştır. bunların dışında kalanlar ise, İffetli yaşamak ve zina etmemek şartıyla mallarınızla ( mehirlerini verip) istemeniz size helal kılındı. Onlardan ( nikahlarınıp) faydalanmanıza karşılık sabit bir hak olarak kendilerine mehirlerini verin. Mehir belirlendikten sonra , onunla ilgili olarak uzlaştığınız şeyler konusunda size günah yoktur. Şüphesiz ki Allah herşeyi hakkıyla bilendir hüküm ve hikmet sahibidir.
Sizden kimin hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse, sahip olduğunuz Mü'min genç kızlarınizdan (cariyelerinizden) alsın. Allah, sizin imanınızı daha iyi bilir. hepiniz birbirinizdensiniz . Öyleyse İffetli yaşamaları etmemeleri ve gizli dost tutmamaları halinde sahiplerinin izniyle onlarla evlenin , mehirlerinide güzelce verin. evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara hür kadınların cezasının yarısı uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni) içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır .Allah çok bağışlayandır çok merhamet edendir."
Nisa Suresi 22 25 arası ayetler..." Ey iman edenler! Mümin kadinlar muhacir olarak size geldiklerinde , onlari imtihan edin. Allah onların imanlarını daha iyi bilir. Eğer siz onların inanmış kadınlar olduklarını anlarsanız onları kâfirlere geri göndermeyin . Çünkü Müslüman Hanımlar kâfirlere helal değillerdir. kafirler de müslüman hanımlara helal olmazlar .mehir olarak harcadıklarını onlara( kocalarına geri) verin. mehirlerini verdiğiniz takdirde, bu kadınlarla evlenmenizde size bir günah yoktur. (Zira bu nikahlar ortadan kalkmistir.) onlara harcadiginiz mehri , (evlendikleri kafir kocalarindan) isteyin. Kafirlerde (islami kabul eden ve sizinle evlenen eski hanimlarina) harcamis olduklari mehri (sizden) istesinler. Bu Allahin hükmüdür. O , aranizda hükum veriyor. Allah , hakkiyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir."
Mümtehine suresi 10. Ayet
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KURANDAKİ KONU MEALLERİ
Non-FictionBirçok insan günlük hayatta zorluk sıkıntı çeker ve "Allah kuranda bu konu hakkında ne demiş?"diye hiç açıp bakmaz. Hatta halkimiz sadece kurani arapça olarak okuyor, meal okuyanlarimiz çok az. Işte ben de bu kitabimda günlük bir olay olduğunda " o...