"Inkar edenlere dünya hayati süslü gösterildi. Onlar iman edenlerle alay etmektedirler . Allah'a karşı gelmekten sakınanlar ise, kıyamet günü bunların üstundedir. Allah , diledigine hesapsiz rizik verir."
Bakara suresi / 212. Ayet"( ey muhammed!) Andolsun n senden once de birçok peygamber alaya alınmıştı da onlarla alay edenleri, alay ettikleri şey kuşatıp mahvetmişti."
En'am suresi / 10. Ayet" sadakalar hususunda gönüllü bağîşta bulunan mü'minlerle, güçlerinin yettiğinden başkasını bulamayanları çekişirip onlarla alay edenler varya ; işte Allah asıl onları maskaraya çevirmiştir. Onlar icin elem dolu bir azap vardir."
Tevbe suresi/ 70. Ayet"Nuh gemiyi yapiyordu. Kavminden ileri gelenler her ne zaman yanına uğrasalar , onunla alay ediyorlardı. Dedi ki; "Bizimle alay ediyorsanız, sizin bizimle alay ettiginiz gibi biz de sizinle alay edecegiz. Artık , geldigi kimseyi rezil eden azabin kime gelecegini , kimin uzerine surekli azabin inecegini ileride anlayacaksiniz."
Hud suresi / 38,39. Ayetler"Ey iman edenler! Bir topluluk bir digerini alaya almasın. Belki onlardan daha iyidirler. Kadınlarda diger kadinlari alaya almasin. Belki onlar kendilerinden daha iyidirler. Birbirinizi karalamayın, birbirinize kötü lakaplarla cağırmayın. Imandan sonra fasıklık ne kotu bir namdır! Kim de tovbe etmezse , iste onlar zalimlerin ta kendileridir."
Hucurat suresi /11. Ayet"Mal toplayan ve onu surekli durmadan sayan, insanları arkadan çekiştiren , kaş göz işaretiyle alay edenlerin vay haline !
O , malinin kendisini ebedilestirecegini sanir. Hayır andolsun ki o , hutameye atilacaktir. Hutame nedir bilirmisin? O Allah'ın , yüreklere işleyen tutuşturulmuş ateşidir. Şüphesiz uzatılmış direkler arasinda ( bagli olduklari halde) ateş onlarin üzerine kapatilacaktir."
Hümeze suresi
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KURANDAKİ KONU MEALLERİ
NonfiksiBirçok insan günlük hayatta zorluk sıkıntı çeker ve "Allah kuranda bu konu hakkında ne demiş?"diye hiç açıp bakmaz. Hatta halkimiz sadece kurani arapça olarak okuyor, meal okuyanlarimiz çok az. Işte ben de bu kitabimda günlük bir olay olduğunda " o...