Ik knipperde tegen het licht dat door het open raam stroomde.
Ik had het toch dicht gedaan?
Ik sprong uit mijn bed en deed het raam dicht.
Het was mistig en dus erg koud ik zou mijn winterjas weer aan moeten doen.Ik nam even snel een douche borstelde mijn donkere haar en ging naar beneden.
Ik keek in de koelkast voor een ontbijt. Shit. Geen yoghurt meer. Dan geen muesli en dus geen ontbijt.
Ik dronk even een glas water en rende de deur uit met mijn winterjas over mijn arm en mijn schooltas over mijn schouder.De zilveren volvo stond al op de oprit. Charlie was dus al weg.
Ik liep ernaartoe terwijl ik naar Edward glimlachte.Ik stapte in naast hem terwijl mijn tas op de achterbank dumpte.
Hoi, zei ik.
Hij mompelde hetzelfde terwijl hij zich op de weg concentreerde.Dat is ongebruikelijk. Hij kon normaal gesproken gewoon naar mij kunnen kijken tijdens het rijden.
Waarom nu niet?!Edward, wat is er?
Zou hij weer van me weggaan?
Ik zit gewoon na te denken over die vampier in je achtertuin.Die is toch al weer weg? Hij knikte nadenkend.
We reden het parkeerterrein van forks high school op en ik zag direct dat er iets was veranderd.
Er stond op de plek waar Edward's glimmende volve altijd stond een gloednieuwe maseratie. Er stonden rijen mensen omheen.
Parkeer er maar naast, zei ik wijzend naar een plek aan de rechterkant.
Edward parkeerde de auto knarsetandend naast de witte sportwagen.
Er zat niemand in de auto dus de leerlingen eromheen bewonderde niet de bestuurder, maar de auto wat ik verwacht had.
Edward en ik liepen zoals gewoonlijk hand in hand naar school.
Jessica! ik zwaaide naar haar. Ze kwam net aanrijden. Een harde wind stak op.
Ik rilde. Heb je geen jas? Vroeg Edward afkeurend. Jawel die...ik staarde naar mijn lege arm en mijn tas om mijn schouder.
Die zit nog in je auto, besefte ik.
Hij ademde uit door zijn neus en liep terug.Hè, bella! Hoi Mike, zei ik glinlachend terug. Hij hield de deur van gebouw 2 voor me open. Ik stapte de drempel over bedankte hem en liep de trap op naar de tweede verdieping.
Mike liep naast me terwijl we naar maatschappijleer liepen. Zijn bleke blonde haar had hij exact in hetzelfde model als Edward altijd had.
Alleen Edward heeft natuurlijk een veel mooier resultaat. Dat komt mede dopr zijn roodbruine haarkleur.Hier, zei Edwards fluwelen stem naast me. Dankjewel, zei ik terwijl ik 1 bleke arm door een mouw stak.
We hebben nu wiskunde hoor, zei hij.
Ik fronste. Oja natuurlijk! De rooster wijziging!Sorry mike jij hebt nu biologie.
Hij haalde zijn schouders op terwijl hij de sndete kant op liep.Wij moeten naar beneden bella.
Ja ik kom even mijn werkstuk voor maatschappij inleveren.
Hij streelde even met zijn witte hand langs mijn wang en ging toen op weg naar wiskunde.
Het maatschappij lokaal zat dicht maar ik zag iemand erin zitten.
Ik klopte op de deur. Hij zwaaide direct open.
Ik verstarde. Daar stond de slanke vrouw met de lange krullen.
JE LEEST
Solar&lunar
FanfictionBella en Edward zijn verliefd op elkaar. Bella is nog geen vampier, hewel ze het dol graag wilt. Maar wat ze niet weten is dat er een nieuwe vampier in forks komt wonen. Katherine pierce. Kort verhaal