First Meet

45 5 2
                                    

Jiae POV

"Omma! I'm home!!!"jritku.

Krik krik...

Huh. Punyelh kuat aku jrit. Xde shutan? What the heck-,-

Aku gi cek dpur,blik,luar rumah,stor pon aku geledh. Xde pon omma ngn oppa.

Haih. Mne plk omma n oppa prgi. Dhlh aku ade good news!

Stelah pnt mncri,aku putus asa jelah. Aku mmulas tombol pintuku dn...

"Opocot abg hnsem antar aku blik"aku mlth. Ommaku dn oppaku dok ats ktilku? Dhlh dorng due tgh tnung aku. Skli tgh dorng mremang bulu roma. Mcm hntu pon ade.

"Ae dh ade boyfriend!!!"jrit oppaku llu mnepuk tgn gaya orng gile. X. Mmg abg aku orng gile. Srsly-,-

Ommaku dh trsengih-sengih. Asl plk ni? Boyfriend? Aku still x fhm.

Aku mnunjukkn wjh blurku ke arh dua mnusia plik dpnku.

"Ommo..Ssuai lh bdk tdi. Omma trima an die?"soal oppa smbil mmndg ommaku. Trima? Ssuai? Urgh-,-

Jp...Bru aku tringt situasi tdi. Aku naik bsikal dgn nmja tu! Yes! So dorng nmpklh? Ommo...Malunye.

Flashback-

JIAE POV

Aku mnggosok-gosok mata. Biar btul? Nmja dpn aku nih. Boley thn ah muke die~ Even die brmbut hitam,die still hnsem.

Aku trlmpau asyik tgk wjh die,smpai x sdr die pnggil aku. Bbrp mnit kmudian aku trsedar dri lamunanku.

"Sorry sngt. Sye trlnggr bsikal awk. Jeongmal Mianhae..."die mnunduk brkli-kli. Awww...so polite•﹏•Good Boy Good Boy.

"Gwaenchana"aku trsengih. Pdhl ni slh aku. Sokaylah. Buat-ii jelh ni slh die•﹏•

"Eh x x. Sbb sye yg trlnggr, jom tumpang bsikal sye. Awk nk prgi mne?"die mmpelwa aku.

Wait...

Die pelwa aku ape tdi? Naik bsikal dgn die? Jinjja?!?! Lidhku kelu. Bdnku kaku. Nk jwb ape nih? Stelah bbrp mnit aku brdiam diri,aku brsuara.

"Emm...sorry to say. Aku x biase guna sye awk. So just ber aku kau dgn aku. N ko nk aku naik dgn ko? Nnti orng ckp ape lak"skli lgi aku trsengih.

"Sokay. Jomlah"namja tu ttp mmksa. Haih. Die ni x phm ke? Xknlh aku nk naik bsikal dgn namja yg aku sndiri x kenal?

Tahtah die nk culik aku?! Ommo! Ottokhaeee! Tpi...muke die nmpk mcm baik.

Aku still trcegat. X thu nk naik ke x. Tibe-ii die trik tgn aku smpai aku trdduk ats tmpt blkng bsikal die.

Dn die trus mngyuh. Erkk...situasi agk jnggl di sni. Dhlh die bwk laju. Nk trjtuh aku!

"Boleh ak ko prlhn skit?"soalku. Dn die trus mmprlhnkn kyuhannya. Wah. Dgr kata btul. Ssuai dijadikn hmba abdi•﹏•

"Sorry. Ko nk prgi mne?"soal nmja di dpnku.

"Ko straight dpn belok kiri belok kanan blablablablabla"aku mmberi arhn dn die hnya mnurut.

Akhirnya...Yesh! Smpai gak dpn rumah aku. Aku trun dri bsikalnya.

"Neomu gomawo"kataku llu trsenyum lebar.

"Nae cheonma. Nme ko?"soal nmja tu.

Huh? Nme aku? Buat pe die nk tahu-,- Keyh. Ckp jelah. Biar cpt skit die blah.

"Nme aku Jiae. Yoo Jiae"kataku llu msuk ke dlm rumah. Mls dh jwb soalan die. Kng lme-ii kng ape lak jiran ckp. Cpt-ii aku mngunci pintu rumahku llu aku prgi mnyelak lngsir.

Nmpknya die dh prgi~ Jp. Aku x tau nme die spe...Ah lntklh. Aslkn aku slmt smpai ke rumah trcinta~

-End Flashback-

Aku dh mule rse bhg di mukaku. "Tdi tu namchin Ae ke?"soal ommaku.

"A-A-A-Ani..."jwbku trggap-ggap. Aduh. Virus ggap dh mnjelma><

"Yeke..."Hoseok oppa mnjongket jongjetkn kning. Hoseok? Yes. My oppa is a k-idol. Spe x knal. Jhope from Bts...boy group from Big Hit Ent.

And skrng ni aku pown k idol! Aku dh dbut! Msti ommaku bngga dpt ank-ii k idol•﹏•

"Omma,oppa,Ae dpt debut!!"aku sngja mnukr topik. Aku mlonjak kgembiraan.

Omma dn Hoseok oppa dh mlopong. Ngahngah. Msti dorng trkjut:3

"Jinjja? Chukahae!"Hoseok oppa mnunjuk kdua belah ibu jrinya.

Omma plk trsenyum smpai ke tlinga. Hahaha. Dorng dh lupe psl tdii^^ Yeah!

"X dptlh omma nk timang cucu. Kontrak kmu lama kan"omma mnunjukkn muke sdihnya.

Omma ni mmg dh trlbih! Timang cucu?! Aishh...Aku hnya trsenyum kelat.

"Tpi bkn ke Ae ptt ade kt dorm Lovelyz skrng ni?"soal Hoseok oppa.

"Tdi tuan boss bgi Lovelyz blik dlu. Inform bnda ni"kataku slmba llu aku mnyertai omma dn oppa dduk di ats ktilku.

"Then Ae minx bf Ae ler hntrkn?"oppa mnjongket-jongketkn kningnya.

"Haish oppa ni. Tu bkn bf Ae! Jinjja!"aku mnggkt tgn knnku dn mmbuat muka yg aku ni innocent.

Wlupun aku rse tlingaku dh pns dn maybe dh merah thp tomato,aku brsungguh-sungguh mmbuktikn yg die bkn bf aku. But mmg btul pon. Nme die pon aku x thu-,-

Nsib mnyebelahiku bile oppa dn omma hnya mngangguk kcil. Aku mnrik nfs lega.

"Dh jom trun mkn. Omaa ade msk mknn fav Ae"ommaku trus kluar dri blikku diikuti oppa dn aku.

Kmi skluarga mkn di meja mkn rumahku. Aku dn oppa brgduh smbil mkn(kekekee xD)Rindu plk nk brgduh dgn oppa. Tpt pkul 6:30 ptg,aku pulang ke asramaku.

TBC

835 words...Hoho..my first fanfiction. Best? Comment juseyo~~*Kitten eyes*
If prnh nmpk ff gini,author prnh post kt ws jer.. but kt ws tjuk lain. Kt wattpad tkr tjuk. N for sure. X Copy Ff Orng Lain.

-Bbom_Rene-

Why Must Him?Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang