New Dorm! I'm coming!

47 4 1
                                    

"..."-prbualan
'...'-dlm hti

___________________

"Haish mne lak si maknae nih"Soo Jung or nme stagenya Baby Soul,brdiri di dpn pintu smbil mnunggu Yein.

"Soo Jung-shii,nnti die blik lh tu"kata Mijoo.

Soo Jung mglh llu mnutup pintu.

X lme kmudian...

Ting tong~

Pintu trbuka dn trsmbul wjh cria Yein. Di tgnnya plk ad....

Plastik brisi mknn! Lovelyz ape lgi. Trus srbu plstik yg dpgg Yein. Trhyung-hyang Yein dibuatnya.

"Jom makan!"triak Jisoo. Mmg Jisoolh ahli Lovelyz yg pling excited bab-ii mkn nih.

Lovelyz brkumpul di meja mkn untk mkn...Jjampong! Meja mkn ade 8 krusi. Mmg ckup-ii untk Lovelyz.

"Woah! Mashta! Ko bli kat mne In?"soal Jiyeon aka Kei.

"Eii...aku buat sndiri lah. N dibntu oppa aku. Tgk tgn ah. Mskn aku meme always sdp"Yein mnjongket-jongket kningnya.

"Lps ni leh ko lak msk. Xdelah asyik aku je msuk dpur"kata Jiae slmba llu mmsukkn ssuap jjampong ke dlm mlut.

"Oppa? Ko ade oppa?"soal Sujeong.

"Yes. Aku x prnh bgithu korng er?"soal Yein. Ahli Lovelyz yg lain mnggeleng lju.

Then ahli Lovelyz brborak- borak smbil mkn. Jiae hnya mndiamkn diri krna die tringtkn nmja yg dilnggrnya pgi tdi.

-SKIP-

Seungcheol POV

-Dlm Dorm Svt-

"Weiyh ape nme grup adik ko tu? Dorng debut hrini an?"soal Mingyu. Wah wah. Die dh brmint ngn adik aku ke ni?

"Lovelyz"jwbku pndek. Mingyu pnts mnaip prktaan Lovelyz dn die scroll scroll n scroll smbil mmbaca stu-ii nme ahli Lovelyz.

"Adik ko bwh skli...Ouh maknae.."kata Mingyu."Ko rse mne pling comel?"soalku. Sje nk tau test Mingyu cmner. Act,aku bkn knal pon ahli grup Lovelyz. Aku knl adik aku je.

"Ni! Ni pling cute!"Mingyu mnunjukkn iphone 6nya. Trpmpng wjh seorng yeoja sdg mngenyitkn mata. Srsly. Cute giler!

But wait....

Wait wait...

Bkn ke die ni...Yeoja pgi tdi? Yg aku tumpngkn die naik bsikal aku tu?

Mataku beralih ke bwh gmbr tu. Nme die...Sah! Ni Yoo Jiae yg aku jumpa tdi.

Ommo...so die segrup dgn adik aku? Agagagaga..muke die lgi comel bile brdepan.

"Ko brknn ke kt die?"soalku. Mingyu trsenyum.

"Of course ler...Dhlh cute,putih≧﹏≦"kata Mingyu.

"Gyu! How about me?"soal Wonwoo dlm nda yg sedih...Pffttt...This minnie couple.

Aku hnya mmbiarkn si minnie couple ni brdrama queen. Mataku trsa brat mnhn rse mngntuk dn akhirnya aku trlena dibuai mimpi.

End POV

-Skip-

"Huwarghhh!!!"Jiae mnggeliat smbil mnggosok matanya. Die mmndg skeliling dorm Lovelyz.

'Haih...smua lom bgun lgi'Jiae bgun dri ktil llu mngorak lngkh ke dpur untk mnyediakn srpn. Nk hrpkn si Yein,msk sdp dh,nk bgun...mmg tramatlh susah.

"Morning"sapa Myung Eun aka Jin yg msih mmai.

"Nae morning"bls Jiae smbil trsenyum.

"Nnti ko kjut yg lain. Tuan boss nk jumpe kol 9"psn Jiae.

Myung Eun mmbeliakkn mata."Buat pe Tuan Boss nk jumpe? Mtilah kite ToT"

"Ntah. Dh gi jelah kjut dorng"Jiae mmndg Myung Eun. Myung Eun mngangguk lemah llu naik smula ke tingkt ats.

-Skip-

"Annyeonghaseyo~"Lovelyz mnunduk srentak apabila trnmpk ceo Woolim Ent,Lee Jung Yeop sdg dduk brsilang kaki di ats krusi.

Llu Lovelyz pon mngmbil tmpt dduk msing-ii di dpn Jung Yeop.

"Hrini,kmu smua kne pindh ke dorm artis. And tomorrow,you alls will have a manager. But mnger tu just 4 month brkrja. So phone..mnger rmps. Arrasseo?"psn ceo Woolim dgn tgs.

"Nae"jwb Lovelyz srentak. Lovelyz trus bgun."Kamsahamnida~"Lovelyz mnunduk llu kluar dri blik tu.

"Jeongmal~Aku ingtkn tuan boss nk mrh kite tdi"Jisoo mnrik nfs lega bgitu jgk dgn Lovelyz.

"Yeah dorm bru! Msti bsr!"Mijoo brsork truja. Ahli Lovelyz yg lain hnya mngangguk.
"Jgn gmbira sngt. Phone kite kne rmps doee nnti ToT"Jiae mmbuat muke sdih.

You say what u want~
You say what u want~

Nada dring Boy In Luv by Bts dri tlefon Yein brbunyi mnyruh tuannya mnggkt pnggilan.

"Jangkamman~"Yein trus mnjauhi Lovelyz. Die prgi ke tmpt yg trtutup skit

OTP

"Nae oppa wae?"

"....."

"Jeongmalyo? Bkn ke oppa..."

Tut tut...
ETP

"Aduh...trus ltak.."Yein kmbli brjln briringan dgn Lovelyz.

"Spe call?"soal Soo Jung.

"Oppa aku..die kte..."kata-ii Yein trhnti.

"Er..oppa aku sruh jge diri baik baik je"Yein trsengih.

Lovelyz yg lain mmprcyai kata-ii Yein. Mreka trus mnruskn prjlnn mnuju ke dorm mreka untk brpindh ke dorm bru ><.

TBC

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Jan 05, 2016 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

Why Must Him?Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang