Kafes İçi Düzen

333 3 2
                                    

İyi bir muhabbet kuşu sahibi olarak, kuşunuzun mutlu ve sağlıklı yaşaması için ihtiyaç duyduğu her şeyi sağlamalısınız. Bakın muhabbet kuşunuz sizden ne istiyor.

1. Muhabbet kuşunuzun rahatça hareket edebileceği, geniş, büyük bir kafes alın. Paslanmaz çelik tellere sahip olanları tercih edin.

2. Yem ve su kaplarını yerleştirin. Dışardan takılan ve kafesin iç kısmında yem yemesini kolaylaştıran bir tüneğe sahip kaplar en idealleridir. Kafesin içinde yer kaplamadıklarından ergonomiktir.
Kafesin tabanına koyulan bir yem kabının üzerine kuşlar kaka yapabilir. Temizliğini zorlaştırdığı gibi yemin bir kısmı çöpe gider.

3. Kuşlar tüneklere ve oyuncaklara ihtiyaç duyar.
Muhabbet kuşları tünekler üzerinde çok fazla zaman geçirirler. Kafesin içindeki tünekleri aynı seviyeye yerleştirmeyin. Örneğin su kabını, yem kaplarından biraz yükseğe ve bu seviyeye de bir tünek yerleştirebilirsiniz.


Merdiven, salıncak, zil ve halat gibi oyuncakları sürekli değiştirerek takın. Böylelikle oyuncaklarından sıkılmasını önlemiş olursunuz.

– Aynalı oyuncaklar. Kuşunuza yeteri kadar ilgi gösteremediğinizi ve kuşunuzun sıkıldığını düşünüyorsanız en doğru karar ona bir eş almak olacaktır. Fakat maddi durumunuz ve diğer özel sebeplerden dolayı başka bir kuş alamıyorsanız, kuşunuzun sıkılmaması için ona aynalı oyuncaklar alabilirsiniz. Aynadaki yansımasıyla oynayıp hoşça vakit geçirecektir.
Bazen kuşlar bu yansımayı gerçek bir kuş zannederek kur yapmaya veya beslemeye çalışabilir. Bu durumda oyuncak derhal kafesten çıkarılmalıdır.

– Salıncaklar. Kuşların sallanarak rahatlamalarını sağlar.

4. Kafesin alt kısmına kağıt havlu ya da beyaz kağıt serin. Böylece dışkılarını temizlemek daha kolay olacaktır.
Sıra son dokunuşlarda. Yem kabını ve su kabını doldurun. Oyuncakları asın. Altına kağıt havluyu serin ve kafesiniz hazır!
İpuçları ve uyarılar:
– Muhabbet kuşu kafesinin yanına gazete kağıdı, elektrik kablosu gibi kemirdiğinde zarar görebileceği eşyaları koymayın.




Muhabbet KuşlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin